کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌های کنترل اضطراب کرونا از نگاه رئیس نظام روانشناسی بوشهر

خبرگزاری ایرنا , 12 ارديبهشت 1399 ساعت 1:15

علی پولادی رئیس نظام روانشناسی و مشاوره استان بوشهر در یاداشتی به راهکارهای پیرامون نحوه فائق آمدن به اضطراب ناشی از بیماری کرونا پرداخته است.


علی پولادی رئیس نظام روانشناسی و مشاوره استان بوشهر در یاداشتی به راهکارهای پیرامون نحوه فائق آمدن به اضطراب ناشی از بیماری کرونا پرداخته است.
در این یادداشت که روز جمعه نسخه ای از آن به ایرنا نمابر شد آمده است: از دغدغه‌هایی که این روزها وجود دارد به شدت افراد را نگران و رنجور می‌کند این است که چگونه می‌توان بر اضطراب موجود فائق آمد و آن را کاهش داد؟

اضطراب به علت این تفکر و شناخت به وجود می‌آید که فرد فکر می‌کند که بر موقعیت و شرایط حاضر کنترلی ندارد و هر گاه ما احساس کنیم که در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که بر آن کنترلی نداریم، نمی‌توانیم آن را تحت تسلط و سیطره خود دربیاوریم و بنابراین احساس اضطراب به ما دست می دهد.

 اما چطوری می توان این اضطراب را کاهش داد؟ برای این منظور باید احساس کنترل را افزایش داد.احساس کنترل را چگونه می توان ایجاد کرد؟ چطوری می‌توان اعمال کرد؟ در حال حاضر در خانه ماندن، انجام توصیه های بهداشتی، اجرای مقررات پیشگیرانه و همه این‌ها عواملی است که می تواند احساس کنترل ما را بر موقعیت افزایش دهد و وقتی این احساس کنترل افزایش پیدا می‌کند، اضطراب ما کاهش پیدا خواهد کرد، بنابراین به توصیه های ایمنی در حوزههای مربوط به پیشگیری، رعایت مقررات بهداشتی و مهم‌تر در خانه ماندن باید مقید بود.

برنامه‌هایی که سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر داشته است  به شکل‌های مختلف بوده که در ابتدا ستادی تشکیل شد به نام ستاد مداخله در بحران کرونا در استان بود که متشکل از روان‌شناسان و مشاوران استان و همچنین شامل کمیته‌هایی در این زمینه مربوط به حوزه‌های آموزش، رسانه، تبلیغات و بحث های تخصصی بود.
 
در همین زمینه اقدامات حساس سازی و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی راجع به حفظ سلامت روان، کاهش اضطراب و افسردگی با بهره گیری از شبکه های مجازی و رسانه ها در دستور کار این ستاد قرار گرفت و در این زمینه اقدام به تهیه و تدوین تراکت‌ها و پیام‌های دیداری و شنیداری در راستای کاهش اضطراب و نگرانی به وجود آمده در جامعه بود، که می‌تواند آگاهی مردم را از بعد مسائل روانشناسی و حفظ سلامت روان و کاهش تنش و اضطراب ایفا کند  توسط روانشناسان تهیه شد و با استقبال عمومی روبرو شد. 

اما یک بخش مهمی از اقدامات ستاد مداخله در بحران کرونا در استان برنامه ریزی و اجرای مشاوره ی تلفنی رایگان بود که در این راستا حدود ۱۰۰ نفر از روانشناس و مشاوران با تجربه سازماندهی شدند که در سه هفته متوالی ارایه خدمات روانشناسی و مشاوره به صورت رایگان در سطح استان داشتند که بعد از ظهرها از ساعت ۲ تا ۸ ادامه داشت و این موضوع از مهم ترین کارهایی بود که در این زمینه انجام شد و خدماتی که صورت گرفت و تعداد مراجعینی که به شکل تلفنی ارتباط برقرار کردند، گواهی بر این مدعا بود که در این زمینه می‌شود کارهای بسیار خوبی انجام داد.

 همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مصاحبه های مجازی به صورت زنده و ضبط شده نیز از جمله دیگر برنامه ها بود که همچنان ادامه دارد و این وعده را به مردم استان بوشهر می‌دهیم که روانشناسان و مشاوران تا پایان بحران کرونا در کنار مردم خواهند بود.
 


کد مطلب: 50345

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50345/راه-های-کنترل-اضطراب-کرونا-نگاه-رئیس-نظام-روانشناسی-بوشهر

میگنا
  https://www.migna.ir