چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - 4 Aug 2021
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ / ۰۶:۵۳
کد مطلب: 50385
۰
برای کودکان امنیت روانی ایجاد کنید؛

نسخه یک روانشناس برای کوچولوهای مضطرب در روزهای کرونایی

نسخه یک روانشناس برای کوچولوهای مضطرب در روزهای کرونایی
یک کارشناس ارشد روانشناسی بیان کرد: همه گیری بیماری کرونا برای بسیاری از مردم و جوامع مختلف استرس زاست، ترس و اضطراب در مورد هر بیماری می تواند باعث ایجاد عواطف منفی بسیار قوی در کودکان و بزرگسالان شود.

به گفته رضا وردانی، کودکان تا حد زیادی بر اساس آنچه که از بزرگسالان اطراف خود می بینند واکنش نشان می دهند، وقتی بزرگتر ها به خصوص والدین با این بیماری با آرامش و خونسردی روبه رو می‌شوند بهترین حمایت عاطفی را برای بچه‌هایشان فراهم می کنند.

والدین در صورت آماده بودن می توانند بهترین اطمینان بخشی را برای اطرافیان خود به ویژه فرزندانشان فراهم آورند، همه بچه‌ها به یک شیوه یکسان به استرس پاسخ نمی دهند اما تا حدودی بعضی از علائم را در این شرایط می‌توان در آن ها دید.

 از جمله این علائم می توان به گریه و بیقراری زیاد، برگشت به رفتارهای اولیه مثل شب ادراری و ناخن مکیدن، نگرانی و اندوه زیاد، عادت های بیمارگونه مربوط به غذا و خواب، تحریک پذیری، انفجار خود و بدخلقی اشاره کرد.  

ضعف عملکرد در کارهای مدرسه و افت تحصیلی، مشکل در توجه و تمرکز، اجتناب و فاصله گرفتن از فعالیت های لذت بخش قبلی، سردرد و بدن درد بی دلیل و مصرف سیگار و قلیان از دیگر نشانه ها در بچه ها است.


راهکارهای مقابله با استرس
وردانی با اشاره به راهکارهایی برای سالم ماندن بچه ها در این شرایط تصریح کرد: برای صحبت با بچه هایتان وقت بگذارید و در مورد کرونا با آنان صحبت کنید، به سوالات آن ها درباره این بیماری در حد فهم و درکشان جواب دهید. 

به فرزندانتان اطمینان دهید که سالم هستند و می‌توانند سالم بمانند، نحوه مقابله کردن خودتان با استرس را با آن ها در میان بگذارید تا بتوانند از شما این شیوه مقابله را یاد بگیرند.

وردانی با بیان این که بچه ها را در رویارویی با اخبار و گزارش های رسانه ها محدود کنید، گفت: چراکه ممکن است اخبار را بد بفهمند یا بد تفسیر کنند و در نتیجه از چیزی که نباید بیش از اندازه بترسند. 

به فرزندانتان کمک کنید تا حس قدرتمندی و سازماندهی داشته باشند، هر وقت بازگشت به مدرسه امن است و مشکل برطرف شد به آن ها کمک کنید تا به فعالیت‌های عادی خود برگردند و دوباره بتوانند زندگی قبلی را ادامه دهند. 

برای  فرزندانتان الگو باشید، استراحت کنید، خواب کافی و تغذیه و ورزش خوب داشته باشید، ارتباط خود را و با دوستان و آشنایان حفظ و به سیستم حمایت اجتماعی خود تکیه کنید. 
 
مرجع : خبرگزاری دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چند راهکار برای این که حال خود را عالی کنیم
تصمیم‌های ما خودآگاه است یا ناخودآگاه؟
۵ نمونه از عجیب‌ترین موارد روانشناسی در تاریخ
چرا حتما باید "مِن مِن" کنیم؟
سوال‌هایی که خجالت می‌کشید از مرد‌ها بپرسید؟
چرا در اجسام چهره‌هایی می‌بینیم که واقعا وجود ندارند!
تأثیر مخرب ویروس کرونا بر حافظه
چرا این دختر فکر می‌کند "زشت" است؟!
عوامل شخصیتی که کارایی واکسن کووید ۱۹ را تعیین می‌کند
تنبیه روانی کودکان ممنوع
چه کار کنیم تا در محیط کار مضطرب نباشیم؟
راهکارهایی برای کنترل اضطراب قبل از جراحی
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.