کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارایه خدمات روانشناسی همزمان با بحران ویروس کرونا در اقلید

خبرگزاری صدا و سیما , 18 ارديبهشت 1399 ساعت 23:31

واحد روانشناسی شبکه بهداشت و درمان اقلید از زمان شیوع بیماری کووید۱۹ خدمات روانشناسی را همه روزه و به صورت رایگان به مردم ارایه می‌کند.


میگنا: رییس شبکه بهداشت و درمان اقلید گفت: با شیوع بیماری کووید۱۹ در شهرستان اقلید و احتمال افزایش آسیب‌های اجتماعی و روانی به مردم به ویژه افراد مبتلا به این بیماری و خانواده آنها، واحد روانشناسی و روان درمانی شبکه بهداشت و درمان اقلید مداخلات روانشناسی را در زمینه‌هایی مانند غربالگری، بیماریابی، درمان، مراقبت و پیگیری‌های روزانه افراد تحت درمان آغاز کرد.

وکیلی افزود: با توجه به اهمیت سلامت روانی در تسریع بهبودی بیماران مبتلا به کرونا، کارشناسان واحد بهداشت روان به عنوان یکی از اعضای ثابت نیرو‌های واکنش سریع در اعزام به محل زندگی افراد مبتلا، برای ارایه خدمات روانشناسی در زمینه اضطراب ناشی از بیماری فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست‌های مشاوره حضوری برای افراد نیازمند به مداخلات روانشناختی به صورت رایگان، مشاوره تلفنی با اعضای خانواده بیماران مبتلا به کووید۱۹ و غربالگری و تکمیل پرسش نامه استرس، آموزش به مراقبان سلامت در زمینه پیگیری افراد مبتلا به کروناویروس با حضور در پایگاه‌های بهداشتی شهر و روستا، ارایه برنامه‌ها و آموزش‌های لازم در فضای مجازی با موضوع راه‌های کنترل استرس ناشی از شیوع کرونا از دیگر فعالیت‌های واحد بهداشت روان اقلید است.
 


کد مطلب: 50424

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50424/ارایه-خدمات-روانشناسی-همزمان-بحران-ویروس-کرونا-اقلید

میگنا
  https://www.migna.ir