کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور؛

بهزیستی تنها متولی صدور مجوز برای راه اندازی مراکز روانشناختی است

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 20 ارديبهشت 1399 ساعت 14:47

وحیدنیا گفت: طبق بند ۸ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی، صدور مجوز راه اندازی مرکز روانشناختی فقط بر عهده بهزیستی است.


 
بهزاد وحیدنیا مدیرکل دفتر امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، درباره وظایف بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی، اظهار کرد: سازمان نظام روانشناسی می‌تواند پیشنهادات خود را در حوزه افزایش مبلغ تعرفه جلسات مشاوره و روانشناسی اعلام کند، سازمان بهزیستی نیز پیشنهادات خود را در این حوزه اعلام می کند در نهایت هیات دولت باید مبلغ نهایی را پیشنهاد کند تا قانونی باشد.

وی بیان کرد: بعد از آن که هیات دولت نرخ تعرفه روانشناسی را مصوب کرد سازمان بهزیستی به مراکز روانشناختی زیر مجموعه خود که مجوزشان را از بهزیستی دریافت کرده بودند تعرفه معین شده را ابلاغ می کند.

وحیدنیا ادامه داد: این را باید گفت که هیچ دستگاهی از لحاظ قانونی اجازه صدور مجوز برای راه اندازی مرکز روانشناسی را به جزء بهزیستی ندارد و تنها بهزیستی می تواند مجوز صادر کند و در بند ۸ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی این موضوع بیان شده و بهزیستی را تنها متولی صدور مجوز برای راه اندازی مراکز روانشناختی دانسته است.

مدیرکل دفتر امور روانشناختی سازمان بهزیستی گفت: سازمان نظام روانشناسی تنها می تواند حدود صلاحیت حرفه ای افراد را مشخص کند و پروانه کار برای فرد صادر کند اما اجازه صدور مجوز برای راه اندازی مرکز روانشناختی ندارد.


کد مطلب: 50444

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50444/بهزیستی-تنها-متولی-صدور-مجوز-راه-اندازی-مراکز-روانشناختی

میگنا
  https://www.migna.ir