کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عکس برگردان‌هایی که اعتیاد آورند

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 24 ارديبهشت 1399 ساعت 7:00

ال اس دی نوعی ماده مخدر توهم زاست که مصرف آن اثرات سویی به همراه دارد.


میگنا: ال اس دی قوی ترین ماده توهم زاست که در سال ۱۹۴۳ توسط آلبرت هوفمن کشف شده و اغلب به شکل برچسب‌های کارتونی مربع شکل است.

ال. اس. دی که از نوعی قارچ که بر روی چاودار یا سایر غلات رشد می‌کند؛ به دست می‌آید، ماده ای است که احساس شخص را نسبت به جایی که در آن هست مختل می‌کند و اگر زیاد مصرف شود باعث ایجاد توهم می‌شود.

برخی گمان می‌کنند LSD که به دلیل وجود اسید در ترکیب شیمیایی اش، اسید هم نامیده می‌شود یک ماده اعتیاد آور نیست و مصرف کنندگان هر زمان که بخواهند می‌توانند مصرف خود را کاهش دهند و یا استفاده از آن را قطع کنند؛ در حالی که LSD نیز مانند سایر مخدرهای اعتیاد آور به مرور وسوسه مصرف را در فرد ایجاد می‌کند. برای بعضی مصرف کننده ها، اسید می تواند عواقب خطرناک‌تری نیز در بر داشته باشد.

وجود این مخدر توهم زا در بدن باعث گشاد شدن مردمک چشم‌ها، بالا رفتن دمای بدن و ضربان قلب و فشارخون، عرق کردن، لرز، رعشه، سرگیجه، گرگرفتگی، تاری دید، تهوع، بی خوابی، بی اشتهایی و از همه مهم تر توهم دیدن، شنیدن و به طور کلی تجربه چیزهایی می‌شود که واقعیت ندارند.

در چنین شرایطی ممکن است فرد به حرکات پرخطری دست بزند. طبق بررسی‌های انجام شده امکان دارد مصرف ال اس دی، باعث کما و مرگ شود.


کد مطلب: 50483

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50483/عکس-برگردان-هایی-اعتیاد-آورند

میگنا
  https://www.migna.ir