کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرضیه‌ای جدید درباره مرگ مدرن

باشگاه خبرنگاران , 6 خرداد 1399 ساعت 20:34

یک متخصص علوم اعصاب در یافته‌های جدید خود علت اصلی مرگ مدرن را تشریح کرد.


می‌توان به جرات گفت مرگ خاص‌ترین و عجیب‌ترین تجربه هر فرد است. روی کلام با آن دسته از افرادی است که یک بار مرگ را تجربه کرده و دوباره به زندگی بازگشته‌اند. شاید دانستن چگونگی رخداد این واقعه جالب باشد، بسیاری از کسانی که این تجربه را داشته‌اند، پس از بازگشت دچار تغییر و تحولات روحی بسیاری شده‌اند. آن‌ها جزئیات جالبی از تجربیات خود مانند جدا شدن روح از بدن، دیدن عزیزان متوفی و یا شخصیت‌های مذهبی ارائه می‌دهند.

مرگ مدرن نتیجه از دست رفتن انرژی مغز است
به تازگی یک متخصص علوم اعصاب به تشریح این اتفاق با دلایل علمی پرداخته است؛ به گفته او این نوع مرگ که به مرگ مدرن معروف است، بر اثر خالی شدن انرژی مغز رخ می‌دهد، تحت این فرضیه تمام افکار، خاطرات و تجربیات انسان نه تنها متاثر از نیرو‌های مافوق طبیعی نیست بلکه نتیجه عملکرد غیرقابل برگشت از قدرت عِلی مغز است مگر در مواردی که شواهد خارق‌العاده و قانع کننده‌ای برای آن وجود داشته باشد. مرگ مدرن نتیجه از کار افتادن بخشی است که عملکرد برگشت ناپذیر مغز را تحت کنترل دارد؛ در این شرایط فرد در کسری از دقیقه بر اثر افت شدید جریان خون و اکسیژن در مغز دچار ضعف شده و الکتروانسفالوگرام او یا همان EEG تبدیل به ایزوالکتیک می‌شود، به این معنی که فعالیت الکتریکی در بیرونی‌ترین لایه مغز شکسته می‌شود و مانند شهری که در هر لحظه یک محله را از دست می‎دهد، مناطق محلی مغز نیز یکی پس از دیگری خاموش می‌شوند.

شواهد نشان داده افرادی که تجربه مرگ مدرن را داشته‌اند، دیگر ترسی از مرگ نداشته و علاقه کمتری به فعالیت‌ها و عملکرد‌های مادی دارند و کمتر به رقابت می‌پردازند؛ به گفته متخصصان این حالت یعنی اینکه افراد احساس منفی نسبت به اتفاق پیش آمده ندارند.


کد مطلب: 50603

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50603/فرضیه-ای-جدید-درباره-مرگ-مدرن

میگنا
  https://www.migna.ir