کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح شهاب به پایه نهم رسید

خبرگزاری ایسنا , 19 خرداد 1399 ساعت 8:56

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به طرح ملی شهاب که امسال در پایه نهم مستقر شد، گفت: پوشش ۱۰۰ درصدی در پایه چهارم محقق شده و سه میلیون و ۹۰۰ هزار دانش آموز را شامل شده است.


فاطمه مهاجرانی در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مدیران استارت آپ های آموزشی که در اردوگاه باهنر برگزار شد، با اشاره به طرح ملی شهاب که امسال در پایه نهم مستقر شد، گفت: پوشش ۱۰۰ درصدی در پایه چهارم محقق شده و سه میلیون و ۹۰۰ هزار دانش آموز را شامل شده است.

وی افزود: قرار بود افراد شناسایی شده در معرض آموزش و توانمندی‌هایی قرار بگیرند، اما اکنون فقط آمار شناسایی ها بالا می رود. ما به دنبال تقویت این طرح هستیم و بستر فضای مجازی می تواند به این کمک کند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان به جشنواره جوان خوارزمی اشاره کرد و گفت: کمک به ادامه روند و به ثمر رسیدن طرح های برتر مهم است. دانش آموزی سه یا چهار سال روی یک طرح کار می‌کند و در نهایت یک مشوق کنکور می‌گیرد. کمک به تجاری سازی و به سرانجام رسیدن طرح ها مهم است.

مهاجرانی همچنین به برگزیدگان المپیادی اشاره و اظهار کرد: المپیادها قدمت سی و چندساله دارند، اما در چند سال اخیر افراد برتر در تهران و چند شهر دیگر متمرکز شده‌اند. چنانچه بتوانیم در راستای عدالت آموزشی از بستر فضای مجازی استفاده کنیم، می‌توانیم به جای خوبی برسیم.

وی افزود: ایران با بیش از ۴۵ مدال طلا در رشته ریاضی در ۳۰ سال اخیر جزو کشورهای سرآمد علوم پایه در المپیادهاست. اگر درست کار کنیم و اکوسیستم را کامل کنیم می‌توانیم در راستای جذب و نگه داشت بچه ها موفق عمل کنیم.
 


کد مطلب: 50705

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50705/طرح-شهاب-پایه-نهم-رسید

میگنا
  https://www.migna.ir