سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۰
کد مطلب: 50719
۱

منفی نگری آلزایمر می آورد

منفی نگری آلزایمر می آورد
در مقاله دانشمندان دلیل جدید زوال عقل نام برده می شود. این مقاله در مجله Alzheimer's & Dementia منتشر شده است.
 
به گزارش دیلی میل، تکرار افکار منفی ممکن است منجر به ایجاد ذخایر مضر روی مغز شود ، که با بیماری آلزایمر  شایعترین نوع زوال عقل مرتبط است.

دکتر ناتالی مارتانت نویسنده برجسته از دانشگاه کالج لندن گفت: ما فکر نمیکنیم که شواهد نشان دهند که مشکلات کوتاه مدت مربوط به افسردگی و منفی بافی خطر زوال عقل را افزایش می دهد اما اگر بلند مدت باشد آنگاه باید احتمالات را در نظر گرفت.

دانشمندان براساس یافته های منتشر شده در ژورنال آلزایمر و دمانس ، خواستار تحقیقات بیشتر در مورد افکار منفی تکراری به عنوان یک عامل خطرناک برای زوال عقل هستند.

در این تحقیق که توسط انجمن آلزایمرحمایت شده است محققان 292 نفر بالای 55 سال را بیش از دو سال مورد بررسی قرار دارند و این افراد پرسشنامه هایی را در مورد نحوه پاسخگویی به تجربیات منفی تکمیل کردند.

داوطلبانی که سطح افسردگی و وحشت آنها اندازه گیری می شد معمولا اطلاع می دادند که درباره گذشته خود فکر می کنند و از آینده نگرانند. شرکت کنندگان همچنین تست حافظه، توجه، تفکر و اندیشه مکانی و زبان دادند.

علائم افسردگی و علائم اضطراب نیز در نظر گرفته شد در حالی که عملکردهای شناختی مانند حافظه ارزیابی می شود. از اسکن مغزی برای اندازه گیری رسوب دو نوع پروتئین مغز تاو و آمیلوئید مرتبط با بیماری آلزایمر استفاده شد.

محققان گفتند، افرادی که الگوهای افکار منفی تکراری بالاتری داشتند در طی یک دوره چهار ساله دچار کاهش شناختی بیشتری شدند و احتمالاً دارای ذخایر پروتئین مضر در مغز خود هستند. با این حال، افسردگی و اضطراب با کاهش شناخت و حافظه در آینده همراه بود اما رسوب آمیلوئید یا تاو در مغز کمتر دیده شد.

به گفته محققان، یافته های آنها حاکی از آن است که افکار منفی تکراری می تواند دلیل اصلی افسردگی و اضطراب باشد که در نهایت به آلزایمر هم می رسد. این مشکل درشاخص های استرس مانند فشار خون بالا نیز نقش دارد.
 

 
دکتر مارتانت گفت: در اینجا ما دریافتیم که الگوهای خاص تفکر دخیل در افسردگی و اضطراب می تواند یک دلیل اساسی باشد که افراد مبتلا به آن اختلالات بیشتر به زوال عقل مبتلا می شوند. در کنار مطالعات دیگر، که افسردگی و اضطراب را با خطر زوال عقل مرتبط می سازد، انتظار داریم که الگوهای فکری منفی در مدت زمان طولانی می توانند خطر زوال عقل را افزایش دهند.

مشخص شد که تکرار تفکرات منفیبا کاهش عملکرد شناختی مرتبط است ( به طور مثال بد شدن حافظه) که طی ۴ سال اتفاق می افتد و همچنین رسوب پروتئین های مضر در مغز اتفاق می افتد که باعث بیماری آلزایمر می شود. افسردگی و وحشت و ترس فاکتورهای توسعه زوال عقل است در عین حال برای اولین بار مشخص شد که این فاکتورها ممکن است الگوهای خاص از تفکر باشند.

اما فیونا کاراگر از انجمن آلزایمر ، گفت که در حالی که ارتباط بین افکار منفی و کاهش شناختی و رسوبات مضر مغز جالب به نظر می رسد باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

 
مرجع : جام جم آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.