پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - 1 Oct 2020
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۸
کد مطلب: 50773
۱

زمانی که اضطراب تنفستان را سخت می کند، چه کاری باید انجام دهید؟

زمانی که اضطراب تنفستان را سخت می کند، چه کاری باید انجام دهید؟
بخشی از اضطراب از تعبیر ذهن شما در مورد معنی آن علامت ناشی می شود. اگر کار می کنید و سخت تنفس می کنید، می دانید که چرا نفس شما تنگ شده است. اگر نتوانید به سرعت دلیل خود را مشخص کنید، ممکن است با یک ذهن مضطرب به بدترین نتیجه برسید. این زمانی است که به یک حمله وحشت تبدیل می شود و انتظار از آن علامت جسمی به معنی چیزی شدیدتر است. در حال حاضر تنگی نفس نیز یکی از سه علامت اصلی ابتلا به OVID-19 است.

اگر جز تنگی نفس علائم دیگری دارید، یا دلیلی برای باور داشتن COVID-19 وجود دارد، بهترین کار این است که با پزشک خود تماس بگیرید و در مورد آزمایش یا معالجه سوال کنید. اما اگر تنگی نفس شما یک علامت مستقل است، یا متوجه شدید که فقط وقتی احساس ترس یا اضطراب می کنید بدتر می شود، ممکن است نشانه اضطراب باشد، این بدان معناست که موارد مشخصی وجود دارد که می توانید برای رفع آن اقدام کنید.

اگر به دلیل اضطراب دچارتنگی تنفس شدید، بهتر است ۱۰ نفس عمیق بکشید. این ابزار “فریبنده ساده” سیگنالی را به ذهن شما و بدن شما می فرستد که همه چیز خوب است. این امر به شما کمک می کند از سیستم عصبی سمپاتیک دعوا یا پرواز خود به سیستم عصبی پاراسمپاتیک خود که با آرامش، هضم غذا، استراحت و خواب در ارتباط است، تبدیل شوید.

شما باید ریشه احساسات خود را مشخص کنید. احساسات فقط برای ما اتفاق نمی افتد. هر احساسی بر تفکر یا تفسیری از آنچه اتفاق می افتد مقدم است. از خود بپرسید ، قبل از اینکه متوجه این احساس شوم ، چه فکر می کردم؟ وقتی فهمیدید که فکر خاصی وجود داشته است که منجر به آن احساس می شود، بنابراین احساس کمبود کنترل می کنید و می توانید زندگی خود را بهتر مدیریت کنید. شما احساس قدرت بیشتری می کنید تا تغییرات مثبتی ایجاد کنید.

تصمیم بگیرید که آیا این در واقع چیزی است که شما باید نگران آن باشید یا خیر. قدم بعدی این است که از خود بپرسید، چه کاری می توانیم در مورد آن فکر کنیم؟ آیا این حتی نماینده واقعیت است؟ یا این فقط یک فکر منفی است که من فاجعه بار هستم. اگر این چیزی است که شما بر آن کنترل دارید، می توانید اقدامی کنید.

گاهی نیز توصیه می شود که به یک متخصص بهداشت روان مراجعه کنید. اگر اضطراب مداوم را تجربه می کنید، ارزش این را دارد که به دنبال کمک حرفه ای باشید. یک درمانگر دارای مجوز می تواند به شما در ایجاد برنامه ای برای رفع علائم خاص خود کمک کند.

منبع: www.msn.com
 
مرجع : شفقنا زندگی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

آنچه نباید درباره افسردگی باور کنید
احتمال دو برابری ابتلا به اختلال شناختی با خواب کمتر
ایگو/ من و «سلامتِ روان»
فکر می‌کنید چقدر وسواس فکری دارید؟
راهنمای تغذیه بالینی بیماران مبتلا به کرونا
چگونه انتخاب رشته‌ای رایگان داشته باشیم؟
خبرچینی و تمسخر و اسکرین‌شات ممنوع!
اشتباهاتی که بعد از طلاق رُخ می‌دهد
نشانه‌ای که جزو ۱۰۰ علائم ویروس کرونا نیست
روزشمار هفته بهداشت روان اعلام شد
میزان خواب کودک در سنین مختلف
مشاوران مطرح زمینه های مختلف روانشناسی کدامند؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم