جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۸
کد مطلب: 50805
۱

همکاری ۱۷هزار دانشجو با مراکز مشاوره دانشگاهها در ایام کرونا

همکاری ۱۷هزار دانشجو با مراکز مشاوره دانشگاهها در ایام کرونا
- منصوره سادات صادقی " به تشریح اقدامات صورت گرفته در مقابله با کرونا توسط دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم پرداخت و گفت: این دفتر با همکاری مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشجویی دانشگاه ها، حتی قبل از اینکه کرونا وارد کشور شود، شروع به تهیه دستورالعمل های بهداشتی با محوریت مراکز بهداشت و درمان و ارسال آن به دانشگاه ها کرد.
 
وی ادامه داد: بعد از شروع کرونا در ایران، مراکز مشاوره و سلامت وزارت علوم اقدامات خود را در دو حوزه سلامت جسمانی و سلامت روانی اجتماعی ادامه داد و سعی کردیم شورای سیاست گذاری سلامت به ویژه شورای مبارزه کرونا را در همه دانشگاه ها با محوریت مراکز بهداشت و درمان داشته باشیم و پروتکل ها را از این طریق به دانشگاه ها ابلاغ کنیم.

همکاری یک هزار و 600 دانشجوی همیار بهداشت در مبارزه با کرونا مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: همچنین آموزش همیاران بهداشت را داشتیم و حدود یک هزار و 600 همیار بهداشت داریم که دانشجویان در تهیه بروشورها و پمفلت ها بسیار کمک کننده بودند، از طرفی هم کرونا فقط موضوع سلامت جسمانی نبود، تاثیراتی که روی روان دانشجویان داشت نیز برای ما بسیار اهمیت داشت.

ارائه مشاوره آنلاین به دانشجویان و خانواده آنان صادقی افزود: برهمین اساس مراکز مشاوره دانشجویی شروع کردند با بستر سازی برای ارائه مشاوره های آنلاین به دانشجویان و خانواده آنان اولین قدم را در این راه بردارند.

ما نیز شروع کردیم بسته های حمایت روانی اجتماعی در قالب کلیپ ها، پادکست ها و پمفلت ها برای دانشجویان ساخته و در کانال های دانشجویی برای استفاده دانشجویان به اشتراک بگذاریم.

همکاری 400 کانون همیار سلامت روان در کنار مراکز مشاوره وی ادامه داد: 400 کانون دانشجویی همیار سلامت روان و 17 هزار دانشجو در این زمینه به صورت شبکه های اجتماعی در کنار مراکز مشاوره اقدام به فعالیت کردند.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: دو پویش بزرگ دانشجویی تحت عنوان مسابقه بزرگ بهداشتی، هنری ترم کرونایی و کمپین درخانه بمانیم راه اندازی کردیم.

وی افزود: مسابقه بزرگ بهداشتی، هنری ترم کرونایی در اسفند ماه سال 98 شکل گرفت و 10 فروردین به اتمام رسید و تمام دانشجویان از سراسر کشور در این پویش شرکت کردند و یک هزار اثر از سوی دانشجویان به این مسابقه ارسال و در کمیته های روانشناختی و هنری داوری شد همچین جلسه اختتامیه آن 10 خرداد برگزار شد و 22 اثر منتخب شده و به آنان جایزه تعلق گرفت.

صادقی خاطرنشان کرد: کمپین بزرگ دانشجویی در خانه بمانیم نیز 6 فروردین 99 راه اندازی شد و اولین کمپین دانشجویی راه اندازی شد، 150 مراکز مشاوره و بهداشت با حمایت کامل کانون همیاران سلامت و بهداشت دراین کمپین شرکت کردند و 3 هزار اثر به این کمپین ارسال شده است که اختتامیه آن در روزهای آتی برگزار خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم