جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۴
کد مطلب: 50894
۱
۳

تفکر مثبت چیست و از نظر علمی چطور مثبت فکر کنیم؟

تفکر مثبت چیست و از نظر علمی چطور مثبت فکر کنیم؟
آیا می‌دانید «اثر ناظر» چیست؟ مبحثی در فیزیک کوانتوم به نام اثر ناظر وجود دارد که در آن با آزمایش‌های علمی نشان می‌دهند که تمام اشیا و موجودات هستی اثر ارتعاشی نیت و خواسته شما را متوجه شده و در قبال همان نیت، فرکانسی هم بسامد با همان فرکانس ارسالی شما ارسال می‌کنند. هر قدر نیت یک شخص در ابتدای شروع یک کار و در حین انجام کار، مثبت‌تر باشد؛ ارتعاشات بالاتری در آن کار جاری می‌شود و همین ارتعاشات هستند که نتیجه کار را رقم می‌زنند. هر چقدر نیت شخص سالم‌تر و زلال‌تر باشد، انرژی‌ها نیز بسامد بیشتری را جذب می‌کند.
 
به گفته سیدمحمد عرشیانفر، عضو انجمن علوم اعصاب ایران، تفکر مثبت یعنی ارسال سیگنال و پالس‌های پر ارتعاش. به طور مثال، شما در حین تولید یک محصول می‌توانید فقط منافع مادی خود را در نظر گرفته و محصول خود را تولید کنید و هم می‌توانید خود را به جای شخص مصرف کننده گذاشته و منافع او را نیز با منافع خود یکی بدانید. در صورت دوم، ارتعاش بالایی از مغز شما در هستی ساطع می‌شود که نتیجه ارسال این ارتعاش، نتایج لذت بخشی مانند رضایت قلبی مشتریان، افزایش فروش، برندینگ محصول شما و سبقت گرفتن از رقبا و غیره است.


نقش خودباوری و خودشناسی در تفکر مثبت
به طور قطع می‌توان گفت که کامل‌ترین و جامع‌ترین جمله در دنیای موفقیت همین جمله است: «خودت را بشناس». همه انسان‌ها شناختی بسیار سطحی و کم از استعدادها و توانمندی‌های خارق‌العاده‌ای که در وجود آن‌ها بارگذاری شده است دارند.

«فرماندهی تصمیم‌گیری و اجرایی در بدن انسان به عهده مغز انسان است که متاسفانه درصد بسیار کمی از مردم روی زمین توانسته‌اند از کمترین ظرفیت مغز خود استفاده کنند. استفاده صحیح از قدرت‌های مغز با تکرار تمرین‌های ذهنی امکان‌پذیر است. به طور مثال، شخصی که تا دو ماه قبل از شروع و اقدام به انجام خیلی از کارها هراس داشته است؛ با تکرار تمرین‌های ذهنی، به سادگی قادر به انجام همان کارها خواهد بود».


چگونگی مثبت اندیشی در دنیای پر از اخبار منفی
در دنیایی زندگی می کنیم که اخبار منفی هر روز بیشتر می شود. در گوشه و کنار فضای مجازی و رسانه ها اخبار منفی منتشر می شود؛ حتی گاهی اوقات اخبار منفی توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. حالا چطور در چنین دنیایی می توان مثبت اندیش بود؟

«اگر انسان‌ها تاثیر دیدن و شنیدن خبرها و اتفاق‌های منفی روی کالبدهای فیزیکی و ذهنی و عاطفی و روحی را به صورت علمی با دستگاه‌های پیشرفته علمی ملاحظه کنند؛ متوجه می‌شوند که چه مسئولیت سنگینی در قبال گوش و چشم خود در قبال دیدن و شنیدن این خبرها دارند».

باید این نکته را نیز اضافه کنیم که کنترل ورودی و خروجی‌های گوش و چشم و زبان، از اصلی‌ترین وظایف انسان‌هایی است که به دنبال کسب موفقیت و پیشرفت هستند. به نوعی، سرنوشت انسان در گرو آن چیزی است که می‌بیند، می‌شنود و می‌گوید.


تاثیر تفکر مثبت در موفقیت انسان
«اگر قوانین فیزیک کوانتوم که به صورت علمی و آکادمیک در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان به اثبات رسیده است را باور کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که موفقیت چیزی جز تفکر مثبت نیست؛ زیرا ارتعاشات مثبت هستند که اتفاق‌های مثبت را رقم می زنند».

دیدگاه اسلام و قرآن در رابطه با تفکر مثبت
اساس و مبنای دین مبین اسلام بر نگرش مثبت به انسان‌ها، اتفاقات و برداشت انسان‌ها از مسائل زندگی است. زندگی ائمه ما با وجود مصائبی که بر آنها وارد شده هیچگاه باعث نشد که آنان توکل به خدا و تفکر مثبت خود را از دست دهند.

«یکی از تلخ‌ترین اتفاقات بشری در طول تاریخ، برای امام حسین (ع) و خانواده محترم ایشان در تاریخ ۶۴ هجری در صحرای کربلا اتفاق افتاد که خروجی این حادثه تلخ، کشته شدن ایشان و ۷۲ تن از شریف‌ترین انسان‌های روی زمین و آوارگی و اسارت فرزندان و خواهر بزرگوارشان بود؛ ولی بیان جمله ملکوتی با نگاه زیبا از زبان خواهر بزرگوارشان حضرت زینب (س) نشان‌دهنده جوهره دین مبین اسلام است که فرمودند "ما رایت الا جمیلا"».

ارتباط تفکر مثبت با درآمد بیشتر
با مطالعه زندگی اشخاص ثروتمند در جهان به نقطه مشترکی در تمام این اشخص می‌رسیم: «تفکر مثبت»
عرشیانفر در این باره چنین می‌گوید: «یکی از اصلی‌ترین عوامل هماهنگی در کالبد انسان (کالبد ذهنی، عاطفی، جسمی و روحی)، تنظیم و درست عمل کردن ۷۲ هزار کانال انرژی بدن است؛ اگر این تعادل و هارمونی در چهار کالبد یک انسان اتفاق بیفتد، عالی‌ترین ایده‌های ثروت به ذهن شخص خطور می‌کند و همچنین قدرت اجرا و انجام آن ایده‌ها نیز در وجود شخص به وجود می‌آید».
 
همانطور که جسم نیاز به مراقبت دارد؛ ذهن انسان نیز به مراقبت نیاز دارد. داشتن تفکر مثبت عملی اکتسابی است که می‌توان با تمرین به آن دست پیدا کرد. با تفکر مثبت می‌توانیم در طوفان ناملایمات به خواسته‌ها و اهدافی که در زندگی در نظر داریم برسیم.
مرجع : تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United States
این به اصطلاح پروفسور چرا همه چی رو اشتباه بیان کرده
United States
برای شرکت درکلاسهای حضوری شما متاسفانه هیچکس حتی پشتیبانی گروه نیز راهنمایی نمیکنن لطفا یه شماره تماس بذارید
United States
برای شرکت درکلاسهای حضوری شما متاسفانه هیچکس حتی پشتیبانی گروه نیز راهنمایی نمیکنن لطفا یه شماره تماس بذارید
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...