پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۱
کد مطلب: 50895
۱
۱

بنیاد استاد مطهری و سازمان نظام روانشناسی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

بنیاد استاد مطهری و سازمان نظام روانشناسی تفاهمنامه همکاری امضا کردند
در این مراسم که روز چهارشنبه و در محل بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری برگزار شد، دکتر فریبرز درتاج معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و حجت الاسلام محمد مطهری معاون پژوهشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری این تفاهمنامه را که در چهار ماده و سه تبصره بود، به امضا رساندند.
 
معاون پژوهشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری در ابتدای این نشست گفت: این اقدام برای بنیاد یک حرکت جدید است که مورد استقبال سازمان نظام روانشناسی قرار گرفته و امیدواریم گام های سازنده ای در راستای شناخت هرچه بیشتر آثار شهید مطهری برای برگزاری دوره های آموزشی، سمینار و همچنین دانشنامه های دوره تحصیلی دانشجویان در حوزه روانشناسی برداشته شود.

مطهری افزود: در این حرکت علمی و فرهنگی تلاش خواهد شد تا دو طرف در زمینه دستاوردهای استاد مطهری در زمینه های تاکید بر عقل و شعور و حفظ مسایل معرفتی که در جهت برقراری تعادل در جامعه ترسم شده است، اقدامات موثر و مفیدی به انجام رسد.

وی در خصوص حوزه روانشناسی آثار شهید مطهری تصریح کرد: استاد شهید مطهری با منابع علوم انسانی جدید آشنایی کامل و به حوزه امور روانشناختی توجه ویژه ای داشت. شهید مطهری در حوزه مسایل مبنایی و پایه ای علوم اسلامی و علوم جدید و نه فقط صرف علوم غربی که منجر به غربگرایی شود،‌ مطلب ارزشمندی را در همه آثار خود برای مخاطبان عام و خاص ارائه فرمودند که می توان امروز برای پاسخگویی به نیازهای حوزه روانشناسی از آنها بهره برداری کرد.

معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: سازمان نظام روانشناسی با حدود ۱۶ سال فعالیت، نهاد جوانی است که فعالیت خود را زیر نظر مستقیم نهاد ریاست جمهوری شروع کرده و ناظر بر همه فعالیت های روانشناسی کشور است و اعضای این سازمان باید حداقل دارای کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و مشاوره باشند.

فریبرز درتاج اظهار داشت: اعضای رسمی سازمان اکنون ۳۷ هزار نفر است و از این تعداد هفت هزار نفر موفق شده اند پروانه فعالیت خدمات حرفه ای اخذ کنند و در این رابطه ۷۰۰ مرکز و کلینیک روان درمانی زیر نظر این سازمان فعال هستند .

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت حوزه روانشناسی در فضای مجازی افزود: طبق تحقیقات به عمل آمده امروز بیش از یک سوم پیام ها و اطلاعات در فضای مجازی که مردم به آن مراجعه می کنند متعلق است به حوزه روانشناسی و از این رو با توجه به استقبال عمومی، ‌افراد و نهادهای مختلف به دنبال ارایه نظر و دیدگاه خود در قالب روانشناسی در دنیای مجاز هستند. 

معاون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: امضای تفاهم نامه با بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری فارغ از همکاری در زمینه برگزاری میزگردهای تخصصی، کنفرانس، ‌چاپ کتاب و دوره های آموزشی مشترک، اهمیت این همکاری بیش از این امور خواهد بود به نحوی که ‌دوطرف با توجه به پیشینه علمی و فرهنگی، همکاری و هم افزایی خود را در زمینه شناسایی افراد خردمند و تاثیرگذار در صلح جهانی و سلامت روان جوامع به کاربرند.

درتاج تصریح کرد: ضعف روانشناسی کشور اکنون وارداتی بودن منابع در این حوزه است که بالغ بر ۸۵ درصد منابع و مواد مرجع در این حوزه را به خود احتصاص می دهد که امیدواریم این تفاهمنامه بتواند همکاری طرفین در زمینه بومی سازی علم روانشناسی با فرهنگ مردم ایران را که تاکنون هیچ کسی برای آن فعالیتی نداشته به نحو مطلوبی اجرایی کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
به جای همفکری و ارتباط با مراکز علمی دنیا به موسسات بی ناوم و نشون تفاهم نامه امضا؟
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟