چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - 5 Aug 2020
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ / ۰۷:۰۰
کد مطلب: 50912
۱

چند روش برای مقابله با تنگی نفس

چند روش برای مقابله با تنگی نفس
تنگی نفس می‌تواند در شرایط مختلفی برای هر فردِ حتی سالمی نیز ایجاد شده و بر همه زمینه‌های زندگی تأثیر بگذارد.

تنگی نفس علاوه بر دشوار کردن تنفس، انجام فعالیت‌های بدنی روزانه فرد را دشوار می‌کند.
هم‌چنین می‌تواند بر احساس فرد نسبت به خود و روابط او با دیگران تأثیر بگذارد.

مشکل در تنفس می‌تواند باعث احساس اضطراب و وحشتی شود که کنترل آن دشوار است و به نوبه خود می‌تواند تنفس را بدتر نیز کند.

تنگی نفس علل بسیاری می‌تواند داشته باشد، به همین دلیل مشخص شدن علت آن برای شناساییِ مفیدترین روش درمانی، اهمیت دارد.

در ادامه چند روش برای مقابله با تنگی نفس در افرادی که زیاد به این وضعیت دچار می‌شوند به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی "سرویس سلامت همگانی انگلیس" آورده شده است: - هنگام آشپزی، لباس و ظرف شستن و نیز پوشیدن لباس بنشینید و در تا حد امکان در وضعیت نشسته این کارها را انجام دهید.

- نفس خود را به هنگام دوش گرفتن یا لباس پوشیدن حبس نکنید.

- از خم شدن خودداری کنید و در صورتی که زیاد احساس تنگی نفس به شما دست می‌دهد در موارد ضروری از واکر یا دستگیره‌های کمکی سالمندان برای راه رفتن یا بلند شدن کمک بگیرید.
از یک متخصص کاردرمانی برای نصب وسایل کمکی این چنینی در خانه‌تان مشورت بگیرید.

- در صورتی که زیاد احساس تنگی نفس به شما دست می‌دهد حتما در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

- وسایلی را که زیاد از آن‌ها استفاده می کنید در مکان‌هایی با دسترسی آسان در خانه خود نگه دارید.
- لباس‌های گشاد به ویژه در قسمت‌های کمر و سینه بپوشید.

- جریان هوا را در خانه با باز کردن پنجره‌ها یا استفاده از یک فن، تازه نگه داشته و عوض کنید.

- از گرفتن دوش آب داغ خودداری کنید و در هنگام دوش گرفتن مواظب باشید جریان دوش آب در برخورد مستقیم به صورتتان تنظیم نشده باشد.

- انرژی خود را در طول روز ذخیره کرده و از انجام فعالیت‌های شدید پشت سر هم خودداری کنید.

بین برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف خود کمی به خودتان استراحت دهید.

- در هنگام بالا رفتن از پله‌ها یا سراشیبی، نفس‌های عمیق بکشید و هر از چند گاهی توقف کرده و به خود استراحت دهید.

- پس از انجام فعالیت‌های شدید یا در پایان روز با استفاده از روغن‌های آروماتراپی مانند اسطوخودوس شانه‌های خود را ماساژ دهید.
 
- قبل از صحبت و بعد از هر جمله کمی مکث کنید و پشت سر هم صحبت نکنید.

- کمی از وقت خود را در روز برای تمدد اعصاب و فعالیت‌های ریلکسیشن اختصاص دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

بچه‌هایی که همدلی تعامل و گذشت را یاد می‌گیرند
پروتکل بهداشتی برگزاري کنکور ابلاغ شد
افزایش افسردگی با تداوم شرایط کرونا
تولد سالانه ۳هزار نوزاد سندروم داون
تلنگری درباره جوان و جوانی
چگونه تحت تاثیر اخبار بد کرونایی قرار نگیریم؟
کرونا میزان ترس و افسردگی را بالا برد
چگونه در دام روانشناس نماها نیفتیم؟
چند نشانه که ثابت می‌کند، روان شما مشکل دارد
بهتر است با یک نفر حرف بزنی!
هورمون رشد چیست و چه رابطه ای با قد انسان دارد؟
اخبار کنکوری اضطراب بسیاری را برای داوطلبان ایجاد کرده است
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟