جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۳
کد مطلب: 50943
۱

کسب مجوز استخدامِ 8 هزار دبیر پرورشی و روانشناسی

کسب مجوز استخدامِ 8 هزار دبیر پرورشی و روانشناسی
دکتر علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که شامگاه جمعه 20 تیرماه 99 میهمان برنامه تلویزیونی «پرسشگر» شبکه آموزش سیما بود، درباره سیاست‌گذاری‌هایِ کلانِ حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش، با داشتن آیین‌نامه مصوب مجلس، دارای وزیر و زیرمجموعه‌ای با 15 میلیون دانش‌آموز و 900 هزار معلم است گفت: «اینکه چه افرادی سیاست‌گذار هستند در قانون مشخص شده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی بخش مهمی از تکالیف آموزش و پرورش را در قالب سندتحول بنیادین نوشته و وزارتخانه موظف است بر اساس این سند فلسفه آموزش را بر اساس قرآن مجید و ائمه و اندیشه امام راحل اجرایی کند. آموزش و پرورش در مسیر اجرای سند قرار گرفته است.»

وی افزود: «شورای عالی آموزش و پرورش و مجلس نیز از دیگر نهادهای سیاست‌گذار هستند. مجلس در حوزه بودجه آموزش و پرورش ورود می‌کند و در دو سه سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش از محل‌های دیگر افزوده است یا اینکه به بحث رتبه بندی ورود کرد و اخیرا 5000 میلیارد تومان علاوه بر بودجه به آموزش و پرورش تخصیص داد.»
دکتر منادی با اشاره به اینکه مجلس پیگیر استخدام نیرو در آموزش و پرورش نیز هست و روز گذشته 23 هزار نفر نیروی نهضتی در آزمون استخدامی شرکت کردند که در راستای تصویب مجلس بود، در پاسخ به اینکه آیا تصمیمات مجلس به نفع آموزش و پرورش هستند؟ گفت: «سیاست‌گذاری متنوع نیست و مجلس به دنبال آن است که وزارت آموزش و پرورش وظایفش را با توجه به سیاست‌های بالادستی به درستی انجام دهد.»


تا سال 1401، 320 هزار نفر از آموزش و پرورش خارج می‌شوند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: «تا سال 1401، 320 هزار نفر از آموزش و پرورش خارج می‌شوند، اگر مصوبه استخدامی مجلس درباره نیروهای نهضتی و حق‌التدریس نبود آموزش و پرورش این تعداد نیرو را چگونه می‌خواست تامین کند؟»

دکتر منادی گفت: «قبول داریم که شورای عالی آموزش و پرورش مرجعیت کارشناسی در بین دیگر نهادهای تصمیم گیر ندارد. ما بعد از شروع به کار کمیسیون 30 قانون مهم را استخراج و برای هرکدام یک نماینده و برای هردستگاه یک نفر را از کمیسیون مامور و مسئول کردیم که برحسن اجرای آن قوانین نظارت کنند.»
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: «باید شورای عالی آموزش و پرورش را تقویت کنیم که یک نفر را برای این امر مسئول کردیم و دونفر عضو ناظر از مجلس در شورای عالی داریم ما حتما به این سمت حرکت می‌کنیم که برای تصویب قوانین جدید نظر کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش را دریافت کنیم.»


به دنبال آن هستیم که 8000 دبیر پرورشی و روانشناسی را سازمان امور استخدامی مجوز بدهد
دکتر منادی با بیان اینکه وقت و زمان ویژه‌ای برای ورود به این بحث‌ها در کمیسیون خواهیم گذاشت گفت: «اکنون اراده مجلس انقلابی است که با دولت در یک سالِ باقیمانده با تمام قدرت تعامل کنیم که کار کند. اکنون به دنبال آن هستیم که 8000 دبیر پرورشی و روانشناسی را سازمان امور استخدامی مجوز بدهد.»

وی افزود: «البته آنطور نبوده که اصلا نظر مشورتی اعضای شورای عالی اخذ نشود. ما در قانون نداریم که تا موردی در شورای عالی آموزش و پرورش موافقت نشود؛ ما آن را تصویب نکنیم، اما این تاکید وجود دارد که نظر و چراغ سبز شورای عالی آموزش و پرورش را برای مصوبات بگیریم. وقت آن است بررسی کنیم چرا معلمان ناراضی‌اند؟»

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال حذف کنکور هستیم گفت: «8000 میلیارد تومان و شاید دو برابر گردش مالی کنکور است. چه کسی پشت این ماجرای کنکور است؟»

منادی با بیان اینکه قانون گذاری‌ها انجام شده، اما از این پس باید همه دست به دست هم دهیم گفت: «باید در افزایش کیفیت معلمان دقت کنیم. دانشگاه فرهنگیان باید در اوج باشد. همه ورودی‌های آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان عبور کنند.»

پرورش یک کفه آموزش و پرورش است
وی ادامه داد: «در جامعه باید به سمتی حرکت کنیم که فرزندانمان به درستی تربیت شوند. یک زمانی معاونت پرورشی را حذف کردند، در حالی که پرورش یک کفه آموزش و پرورش است. باید معلم فیزیکی تربیت کنیم که در کنار آن درباره مباحث پرورشی نیز توانمند باشد و آموزه‌ها را به بچه‌ها منتقل کند.»

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «به دنبال تربیت دانش‌آموزی هستیم که به سمت حیات طیبه برود و نه دانش‌آموزی که سکولار باشد. لازمه آن این است که این هماهنگی‌ها صورت پذیرد. تلاش ما این خواهد بود که به این نقطه برسیم.»
مرجع : خبرگزای پانا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو