کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند تحقیق و پژوهش است

خبرگزاری مهر , 22 تير 1399 ساعت 15:15

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تاکید کرد: رفع آسیب‌های اجتماعی در استان نیازمند تحقیق و پژوهش است.


حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل بهزیستی لرستان در سخنانی، اظهار داشت: طیف وسیعی از جامعه هدف بهزیستی معلولانی هستند که توانایی انجام وظایف شخصی خود را هم ندارند.
 
وی با بیان اینکه این امر، بهزیستی را از بقیه دستگاه‌ها متمایز می‌کند، افزود: زنان و کودکان محروم، ارائه خدمات قبل و بعد ازدواج و طلاق و… نشان دهنده این است که کار در این حوزه کار جهادی و معامله با خدا را نیاز است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اگر مرهمی بر آسیب‌های فردی و اجتماعی از سوی این نهاد گذاشته شود واقعاً یک کار اساسی است، تصریح کرد: این امر نیز با مدیریت جهادی امکان دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه کار و فعالیت جهادی در بهزیستی نیاز به مجاهدت بیشتری دارد، عنوان کرد: امکانات در این نهاد به طور مفید و کارآمد به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر ضرورت انجام کارها با توکل بر خدا و بر اساس علم، درایت و خرد جمعی از سوی مدیران، بیان داشت: با همت و کار مضاعف باید اقدامات را انجام داد، امروز در شرایطی هستیم که باید فعالیت‌ها به صورت جهادی و ۲۴ ساعته انجام شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌ها به این گونه در بهزیستی بارزتر و آشکار تر است، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها مردمی و تشکل‌ها می‌توان در این حوزه به نحو مطلوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام شاهرخی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: از امکانات ملی باید استفاده و بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح شهر صحنه‌هایی دیده می‌شود که خوشایند نیست، افزود: می‌طلبد که بهزیستی در این رابطه برنامه‌های لازم را اجرا کند، باید مسائل و مشکلات مربوط به کودکان کار در استان را ریشه یابی و حل کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه همچنین شب‌ها در نقاطی از شهر زنانی هستند که به لحاظ جسمی ضعیف هستند و در نقطه‌ای ایستاده‌اند و کمک می‌خواهند، افزود: باید در سطح شهر جستجویی صورت گیرد که ریشه این مطلب چیست؟

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان، راه‌های کاهش طلاق در استان مورد بررسی قرار گرفته، اما بهزیستی نتوانست به ما یک کار تحقیقی در این رابطه ارائه بدهد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با انجام کارهای تحقیقی و کاربردی، بیان داشت: با آمار و ارقام باید حرف بزنیم، این امر نیز با پژوهش و تحقیق امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه کار در بهزیستی با توجه به فعالیت‌ها و جامعه هدف آن، نعمت است، ثواب یک شب خدمت در بهزیستی در مسیر رضایت الهی، از ده‌ها عبادت مستحب بیشتر است، بیان داشت: اگر به صورت علمی به دنبال حل معضلات برویم یک کار اساسی انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و انجام کار تحقیقاتی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در استان، ادامه داد: با برنامه، تدبیر و مبتنی بر علم و درایت باید کار انجام دهیم.
وی، گفت: الان وضعیت لرستان، مطلوب نیست اما می‌توان آینده بهتری را برای استان با همت و کار مضاعف رقم بزنیم.


کد مطلب: 50960

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50960/رفع-آسیب-های-اجتماعی-نیازمند-تحقیق-پژوهش

میگنا
  https://www.migna.ir