کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان جديد برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری اعلام شد/کنکور تغییر نکرد

23 تير 1399 ساعت 15:15

سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد را اعلام کرد.


بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و بر اساس ابلاغیه روز ۲۳ تیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۹ روز پنج شنبه 9 مرداد و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز در روزهای پنج شنبه و جمعه 16 و 17 مردادماه 99 برگزار خواهد شد.


بر این اساس سایر آزمون‌ها شامل آزمون سراسری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی فنی و حرفه ای طبق برنامه زمانی قبلی اعلام شده برگزار خواهند شد.

پیش از این قرار بود آزمون دکتری ۹۹ روز پنج‌شنبه این هفته ۲۶ تیر ماه و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته روزهای پنج‌شنبه ۲ مرداد و جمعه ۳ مرداد برگزار شود که در جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا به دلیل شیوع کرونا ویروس این زمان لغو شد. کنکور سراسری نیز روزهای پنج‌شنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد، آزمون فنی و حرفه‌ای جمعه ۱۴ شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته نیز جمعه ۱۴ شهریور برگزار می‌شود.

 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد
ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون‌های ارشد و دکتری
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد، بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل فاصله گذاری‌ها و پروتکل های بهداشتی به منظور مراقبت از سلامت داوطلبین شرکت کننده تاکید کرد.
به گزارش وبدا، دکتر سعید نمکی در نامه ای به معاون بهداشت تاکید کرد: قبل از برگزاری امتحانات، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل برگزاری بازدید و چیدمان، تهویه و شرایط محیطی و انطباق آن با پروتکل های ابلاغی بررسی و اعلام شود.

وی یادآور شده است: توصیه های لازم و نیروی انسانی کافی جهت اطلاع رسانی به خانواده ها و داوطلبین جهت عدم تراکم و احتمال سرایت ویروس قبل و حین ورود به مراکز برگزاری امتحان فراهم شود.

وزیر بهداشت در ادامه این نامه تصریح کرده است: در تمام حوزه ها ناظر واجد شرایط جهت نظارت بر اجرای دستورالعمل ها و رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب، پیشگیری از آلودگی ناشی از زمان تغذیه داوطلبین و همچنین کنترل رفتار مراقبین و برگزار کنندگان و توزیع اوراق حضور فعال داشته، هرگونه عدم انطباق با موازین بهداشتی سریعاً تذکر داده شود و در صورت کمبود نیرو می توانید از دیگر دستگاهها کمک بگیرید. 

در ادامه این نامه آمده است: همچنین در زمان خاتمه آزمون و خروج داوطلبین در خارج از حوزه امتحانی از هرگونه گردهمائی و تجمع باید جداً جلوگیری شود و لازمست روزهای قبل از برگزاری در برنامه های مختلف صدا و سیما و همچنین از طریق شبکه های مجازی، اطلاع رسانی و آموزش کافی جهت داوطلبین و خانواده های آنها صورت گیرد تا از پیشگیری حداقل آلودگی نیز مطمئن شویم.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرده است: اجرای این دستورالعمل در استان ها بعهده روسای دانشگاههای علوم پزشکی خواهد بود.
 


کد مطلب: 50967

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50967/زمان-جديد-برگزاری-آزمون-های-ارشد-دکتری-اعلام-کنکور-تغییر-نکرد

میگنا
  https://www.migna.ir