چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۸
کد مطلب: 50984
۲

راه اندازی ایستگاه های روانشناسی برای ارائه خدمات روانشناسي و مشاوره به مردم

راه اندازی ایستگاه های روانشناسی برای ارائه خدمات روانشناسي و مشاوره به مردم
با حضور مدیران و مسئولان ادارات و نهادهای مختلف نشست ستاد کرونا در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول برگزار شد.

مسئولان شهرستان دزفول از جمله مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول نیز در این نشست حضور داشتند و به اظهار نظر پرداختند.


جان باختن 230 کرونایی در دزفول
در این نشست دکتر مهدیه توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، ۳۲۰ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.
وی در ادامه بیان کرد: از مجموع جانبگان کرونا درحوزه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول ۲۳۰ نفر مربوط به شهرستان دزفول هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول تصریح کرد: نسبت فوتی های دزفول بر اثر بیماری کرونا نسبت به کل مبتلایان حدود 3 درصد است این در حالی است که متوسط کشوری 5 درصد اخواهد بود که با این آمار نسبت فوتی های دزفول از متوسط کشوری کمتر است.

توکلی با اشاره به خدمات دهی بیمارستان بزرگ دزفول به بیماران خاطرنشان کرد: میانگین سن افرا مبتلا به بیماری کروناویروس بستری در بیمارستان بزرگ دزفول ۶۹ سال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: در حال حاضر ۱۶۸ بیمار مبتلا به کروناویروس در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند و خذمات درمانی دریافت می کنند.


نیاز خانواده متوفیان کرونا به مشاوره‌ های روانشناسی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول به کمبود نیروی پرستار در بیمارستان بزرگ دزفول اشاره کرد و توضیحاتی را در این باره ارائه داد.

وی در همین ارتباط توضیح داد که با تقاضاهایی که انجام شد چهار پرستار از دانشگاه های سراسر کشور به مدت ۲ هفته به دزفول آمدند و به ارائه خدمات پرداخت.

توکلی در ادامه یادآور شد: همچنین قرار است به زودی سه پرستار از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران برای کمک به کادر پرستاری در بیمارستان دزفول به این شهر بیایند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول با اشاره به مشکلات روانی ناشی از بیماری کرونا تصریح کرد: همه مردم به ویژه خانواده متوفیان کرونا به مشاوره‌ های روانشناسی نیاز دارند.
وی در این زمینه عنوان کرد: پیشنهاد می ‌شود برای ارائه خدمات روانشناسی و اجام مشاوره هاي از روانشناسان بخش خصوصی نیز بهره گیری شود.

توکلی در پایان سخنان خود گفت: می ‌توان در چند نقطه از شهر دزفول ایستگاه ‌های روانشناسي راه اندازی کرد تا  خدمات روان شناسی و مشاوره به مردم ارائه شود.
 
مرجع : خبرگزاری علم و فناوری
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد