شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۱
کد مطلب: 51006
۱

با عجیب‌ترین توهم جهان آشنا شوید

با عجیب‌ترین توهم جهان آشنا شوید
این روز‌ها بسیاری از افراد با بیماری‌های مختلف روانی آشنایی دارند و نسبت به قرن‌های گذشته به علت مطالعات و آگاهی‌های اجتماعی با مفاهیمی مانند افسردگی، استرس و اضطراب بیگانه نیستند، اما این بار قصد داریم به شما نوعی توهم عجیب را معرفی کنیم.

توهم کوتارد یک بیماری نادر است که در سال ۱۸۸۲ توسط ژول کوتارد کشف شد. این پزشک پس از ویزیت یکی از بیماران خود متوچه یک توهم نادر و کمیاب شد که تا آن زمان ندیده بود. کوتارد این بیمار را با نام مستعار مادمازل x. نام می‌برد. این توهم تا مدت‌ها بنام سندروم مادمازل x شناخته می‌شد. بعد‌ها به دلیل تقدیر از زحمات ژول کوتارد برای کشف این بیماری نام کوتارد روی بیماری گذاشته شد. ما احتمالا کنجکاو شده اید که بدانید کوتارد دقیقا چه نوع بیماری است.

توهم کوتارد یک نوع بیماری روانی بسیار نادر است که در آن بیمار تصور می‌کند یک مرده متحرک است که بدنش نیز در حال تجزیه شدن است. این توهم بی شباهت به فیلم‌های ترسناک و مرده‌های متحرک نیست. بیماران مبتلا به این توهم نه تنها نسبت به ظاهر بدن خود دچار اشتباهند بلکه حتی بوی فساد و تجزیه بدن خود یا همان تعفن را حس می‌کنند. برخی از متخصصان روانشناس معتقدند بین زمینه‌های افسردگی حاد و توهم کوتارد ارتباط وجود دارد، اما علت اصلی این بیماری مشخص نیست.

در تحقیقات بسیاری مشخص شده‌است که میانگین سنی افرادی که با این بیماری درگیر هستند در حدود ۵۰ سال است؛ با این حال ممکن است کودکان و نوجوانان نیز به این بیماری مبتلا شوند و احتمال ابتلا به توهم کوتارد در زنان بیشتر است.

بیماران مبتلا به این سندرم نادر بر این باورند که خود یا ارگان‌های بدن و اندام‌هایشان مرده‌اند یا وجود ندارند همچنین ممکن است بر این اعتقاد باشند که نامیرا، روح متحرک یا حتی خون آشام و موجودی ماوراء الطبیعه هستند. این افراد به حمام نمی‌روند و در بعضی مواقع از خوردن غذا نیزخودداری می‌کنند.


 
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.