پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2 Feb 2023
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
کد مطلب: 51018
۱
دعوت یک نهاد ایسلندی از مردم؛

جیغ‌ زدن برای خالی‌کردن استرس!

جیغ‌ زدن برای خالی‌کردن استرس!
به گزارش ایندیپندنت، ایسلند از مردم دعوت کرده است که به طبیعت دست نخورده‌اش نگاه کنند و با «فریاد کشیدن و جیغ زدن» استرس‌شان را خالی کنند. یک کارزار جدید مردم را تشویق کرده است که در حال تماشای طبیعت وحشی کشور، از جمله سواحل، آبشارها و دریاچه‌ها در یک تارنما صدای خود را در حال فریاد زدن ضبط کنند. فریادهای ضبط شده سپس در طبیعت «رها» خواهد شد.

نهاد «الهام گرفته از ایسلند» وابسته به سازمان گردشگری این کشور در واکنش به همه‌گیری کرونا که برنامه سفر بسیاری از مردم را لغو کرده است، کارزاری به راه اندخته است که از مردم سراسر جهان می‌خواهد یاس و نابرآوردگی‌های خود را (با فریاد کشیدن) خالی کنند.

این تارنما می‌گوید: «امسال با مسایل بسیاری رو‌به‌رو شدید و به نظر می‌رسد نیازمند جایی هستید که نابرآوردگی‌هایتان را بیرون بریزید.» «جایی وسیع و دست نخورده. به نظر می‌رسد به ایسلند نیاز دارید.» «صدای فریاتان را ضبط کنید و ما آن را در ایسلند زیبا و باز رها خواهیم کرد و وقتی آماده بودید، شخصا به این‌جا بیایید و واقعا جیغ بکشید. قول می‌دهیم احساس بهتری بکنید.»

این کارزار حتی به کمک‌های حرفه‌ای زویی استون، روان‌پزشک و رواندرمانگر اشاره دارد که فواید فریاد کشیدن از ته سینه را توضیح می‌دهد. «فریاد کشیدن یک ابزار روان‌درمانی است که در سال‌های ۱۹۷۰ به عنوان راهی برای رها کردن احساسات حبس شده مطرح شد.» «آن‌چه متوجه آن نیستیم، این است که واکنش روانی میل به فریاد کشیدن بخش آمیگدال مغز را روشن می‌کند. این بخش از مغز هنگام احساس خطر فعال می‌شود که همه ما در چند ماه گذشته آن را تجربه کرده‌ایم.» «بخشی از فواید جیغ کشیدن، از توانایی رها کردن صدای بلند در فضای باز و دست‌نخورده حاصل می‌شود. این عمل در واقع به بخش آمیگدال مغز اجازه می‌دهد استرس جمع شده را رها کند و پیش رود.»


این تارنما حتی راهنمایی برای طرز صحیح جیغ کشیدن، از جمله ایستادن با جدا گذاشتن پاها به عرض شانه با زانوهای اندکی خم‌شده دارد که در آن حال صدای فریاد از زیر دیافراگم و بخش پایینی سینه، از شکم بیرون می‌آید. در این راهنما گفته شده است: «یک کودک خردسال را در حال گریه و جیغ زدن مجسم کنید.»
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

عادات روزانه کارشناسان حوزه شادی
چرا نمی‌توانیم تمرکز کنیم؟
مزایا و معایب زندگی با خانواده همسر
اعتیاد تکنولوژیک؛ گزارشی پیرامون اعتیاد به تلفن همراه,
روان خود را با چه کسی خوب کنیم؟
آیا مادری‌کردن می‌تواند نوعی طغیان باشد؟
اضطراب وجودی و روانشناسی وجود نگر
عملکرد نورون‌های آینه‌ای در زندگی  
درمان وابستگی شدید کودک به مادر
چگونگی مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی
چرا باید عزت نفس داشته باشیم؟
۵ اشتباه والدین در برخورد با نوجوانان
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد