پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۸
کد مطلب: 51047
۰
آمار 3 ماهه اول امسال نشان مي دهد

افزايش 31 درصدي خودکشي در اصفهان

افزايش 31 درصدي خودکشي در اصفهان
مجتبي ناجي اظهار کرد: خودکشي چند طيف مختلف را دربرمي گيرد که از افکار خودکشي شروع و به اقدام به خودکشي و احتمالاً فوت در موارد موفق آن منتهي مي‌شود.

وي تصريح کرد: تحقيقات نشان مي‌دهد افرادي که يک بار اقدام به خودکشي کرده باشند نسبت به افراد بدون سابقه، بيشتر احتمال دارد دست به اين کار بزنند، افرادي که داراي افکار خودکشي يا اقدام ناموفق به خودکشي بوده‌اند حتماً بايد تحت درمان قرار بگيرند.

وي افزود: فاکتور اقتصادي جزو عوامل سبب‌ساز پايين نسبت به ديگر عوامل رصد شده مؤثر در خودکشي بوده که البته ممکن است مشکل اقتصادي زمينه اوليه‌اي را براي ديگر مشکلات ايجاد کرده اما در تحليل‌هاي بهزيستي بيشترين عوامل سبب‌ساز خودکشي بيشتر اختلافات خانوادگي بوده است.

ناجي خاطرنشان کرد: در آمارهاي بهزيستي عوامل مالي 65/2 درصد علل اقدام به خودکشي را به خود اختصاص داده است همچنين درگيري‌ها و اختلافات زناشويي بيش از 37 درصد اين آمار را به خود اختصاص داده است.

وي با تأکيد بر لزوم بهبود روابط خانوادگي تصريح کرد: درگيري با اعضاي خانواده در صدر بوده که اين اعضاي خانواده در افراد متأهل، همسران و در اعضاي مجرد، والدين بوده است که اگر بخواهيم براي پيشگيري اقدام کنيم بايد تمرکزمان روي بهبود و تقويت نظام خانواده و روابط بين آنها باشد.

معاون اجتماعي بهزيستي استان اصفهان افزود: افسردگي چندين دليل مختلف دارد که فشارهاي اقتصادي هم مي‌تواند يکي از دلايل آن باشد همچنين بايد بدانيم که خودکشي در کشور ما نسبت به ديگر کشورهاي دنيا جزو آسيب‌هاي اجتماعي است که تاکنون روند و شيب تندي نداشته و فراواني پايين‌تري نسبت به ديگر آسيب‌ها داشته است.

ناجي خاطرنشان کرد: فقر اقتصادي با ديگر فقرها مانند فقر آموزشي همبستگي دارد اما نمي‌توانيم بگوييم کدام يک عامل ديگري است اما اين موضوع را هم ديده‌ايم که وقتي وضع برخي افراد حتي بهتر شود هم خودکشي در آنها کاهش نمي‌يابد.

وي تصريح کرد: وجود نابرابري اقتصادي عامل بسيار مهمي در بروز نااميدي در جامعه است براي مثال در زمان جنگ به دليل اينکه نابرابري در آن زمان کمتر بود و همه اقشار جامعه تقريباً وضعيتي مشابه داشتند آسيب‌هاي اجتماعي کمتر از اين سطح بود.

معاون اجتماعي بهزيستي استان اصفهان گفت: در مواقعي که تماس گيرندگان مواردي چون اقدام به خودکشي يا افکار خودکشي را مطرح مي‌کنند مشخصات فردي توسط کارشناسان از آنها گرفته مي‌شود و اين موارد توسط مددکاران و مشاوران بهزيستي دنبال شده و براي جلوگيري از بروز آن پيگيري‌هاي لازم مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.