چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۰
کد مطلب: 51059
۰

انگ اجتماعی، ترس کاذب و رشد کرونا

انگ اجتماعی، ترس کاذب و رشد کرونا
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: ترس کاذب از انگ اجتماعی، پنهان‌کاری و عدم احساس مسئولیت باعث افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ شده است.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: ترس کاذب از انگ اجتماعی، پنهان‌کاری و عدم احساس مسئولیت باعث افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ شده است.

جاسم زارعی با اشاره به تبعات این طرز تلقی اظهار کرد: متأسفانه استفاده نکردن از ماسک، بی‌توجهی به فاصله فیزیکی و عدم رعایت قرنطینه ناشی از عدم پذیرش ابتلا به بیماری کرونا و تکذیب نتایج مثبت قطعی توسط برخی از افراد و خانواده‌ها به شیوع بیماری دامن زده و مرگ‌ومیرها را بی‌رویه افزایش می‌دهد.

باید تدابیری اندیشیده شود تا ماسک با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار بگیرد تا همگان بتوانند از خود و دیگران محافظت نمایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه عنوان کرد: ترس کاذب و بدون دلیل مردم از انگ اجتماعی، سبب پنهان‌کاری افراد دارای علائم کرونا شده و باعث انتقال این ویروس به اطرافیان و افزایش آمار مبتلایان گردیده است.

زارعی افزود: ورود شرکت‌ها، ادارات، کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری‌ها و خیرین جهت تهیه ماسک برای کارکنان و افراد بی‌بضاعت جامعه جهد به حداقل رسانیدن شیوع بیماری از ضروریات است.

وی استفاده صاحبان اصناف و فروشندگان از ماسک را ضروری دانست و ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک توسط فروشندگان علاوه بر تضمین سلامتی خود، خانواده‌ها و مشتریان، باعث تشویق عموم به رعایت توصیه‌های بهداشتی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در شهرستان عسلویه بیان کرد: چنانچه شهروندان و ادارات به خوبی به وظایف خود عمل کنند از سختی و فشار کار بر روی یک نهاد کاسته خواهد شد و قطعاً کادر بهداشت و درمان بیشتر و بهتر می‌توانند بر وظایف خود متمرکز شده و خدمات با کیفیت بالاتری به بیماران و جامعه ارائه کنند.

زارعی خاموشی سواحل را مانع از تجمع شهروندان دانست و ادامه داد: نصب دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده دست و کفش‌ها و برچسب‌های رعایت فاصله فیزیکی در پاساژها و مغازه‌ها و جلوگیری از برگزاری مراسم عزا، عروسی تجمعات و هرگونه دورهمی خانوادگی به جلوگیری از انتقال این ویروس چموش که باعث جان باختن عده کثیری در سطح جهان، کشور و اخیراً شهرستان شده است کمک شایانی خواهد کرد.

تمامی افراد جامعه در قالب ناقلین سالم و بدون علامت می‌توانند ناقل این ویروس باشند، بنابراین هر شخصی که بدون ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی در تجمعات حاضر شود می‌تواند عده کثیری از افراد را مبتلا نماید که ممکن است به مرگ عده‌ای منجر شود و فرد سهل‌انگار به‌نوعی قاتل محسوب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: وظیفه همه انسان‌ها محافظت از جان خود و دیگران است و تساهل در این امر، گناهی است نابخشودنی که احساس مسئولیت، امر به معروف و نهی از منکر و پیگیری آحاد جامعه را می‌طلبد.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی