جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۶
کد مطلب: 51077
۱
۱
ازدواج شوخی‌بردار نیست

استاد روانشناسی دانشگاه تبریز: شعار ازدواج آسان به درد قرن ۲۱ نمی‌خورد

استاد روانشناسی دانشگاه تبریز: شعار ازدواج آسان به درد قرن ۲۱ نمی‌خورد
میگنا: دکتر منصور بیرامی در وبینار آسیب‌شناسی ازدواج، اظهار کرد: جمعیت جوان ما کمتر از سایر گروه‌های سنی هستند، اما آیا برنامه‌ای برای ازدواج این قشر داریم؟، شعار “ازدواج آسان” به درد قرن ۲۱ نمی‌خورد، شعار باید با شعور و عقلانیت همراه باشد.

وی با بیان اینکه پخش مواد مخدر و جرایمی مانند دزدی در کشور ما درست‌تر از ازدواج انجام می‌شود، گفت: انجام درست کار غلط و انجام غلط کار درست فاجعه است.

وی گفت: ازدواج شوخی‌بردار نیست، با ازدواج شوخی نکنید، چرا که با این مشوق‌ها و بروکراسی‌های اداری وام ازدواج نمی‌توان ازدواج آسان را محقق کرد.

استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز بیان کرد: متاسفانه هر کسی که اندک اطلاعاتی در خصوص روانشناسی و مشاوره دارد، مرکز مشاوره ازدواج راه می‌اندازد. این افراد به جای ارایه مشاوره غلط، بهتر است کسی را به ازدواج توصیه نکنند.

استاد روانشناسی و مشاوره‌ای که تا ۴۰ سالگی ازدواج نکرده است، نمی‌تواند مشاور خوبی باشد، متاسفانه این مشکل دامنگیر بسیاری از اساتید دانشگاه هم شده است. وی با انتقاد از آمار بالای طلاق، اظهار کرد: سن اعتیاد به ۱۲ سالگی و طلاق‌ها به دوران نامزدی رسیده‌ است، متاسفانه بسیاری از جوانان رابطه جنسی به ویژه رابطه جنسی مجازی را قبل از ازدواج تجربه کرده‌اند و نوجوانان و حتی کودکان هم در معرض محرک‌های جنسی قرار دارند که در فضای مجازی ارایه می‌شود.

وی متذکر شد: روانشناسی ازدواج می‌گوید، کنش اول برای ازدواج، برقراری سلامت جنسی است، مشکلات در این حوزه نیاز به بررسی و ارایه راهکار دارند.

بیرامی با تاکید بر اینکه ازدواج صحیح، اولین و اصلی‌ترین راه مقابله با استرس است، اظهار کرد: ازدواج غلط ویران کننده بوده و تمامی داشته‌های فرد را ضرب در صفر می‌کند، برای خرید یک مورد از لوازم خانگی کلی وقت و هزینه صرف می‌کنند، اما کسی حاضر نیست برای ازدواج هزینه کند، در حالیکه برای طلاق میلیاردها هزینه صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ازدواج‌های آرمانی، ویران‌کننده‌ترین ازدواج‌ها هستند، گفت: اینکه برخی معتقد هستند باید با طرف مقابل ۵۰ درصد ملاک مشترک داشته باشند، کاملا غلط است، تمامی انسانها با هم تفاوت دارند، باید به سراغ همسری رفت که عیب‌هایمان را پوشش دهد.

وی با انتقاد از تجمل‌گرایی جوانان و زوج‌های جوان، بیان کرد: خانه بسیاری از زوج‌ها مرفه‌تر و شیک‌تر از خانه والدین زوج‌ها است، فقر خجالت ندارد.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه دلیل ۶۰ درصد از طلاق‌های دوران نامزدی، فقدان شکل گیری دلبستگی به واسطه ظاهر طرف مقابل است، گفت: برخلاف تصور عموم و بسیاری از ادعاها ظاهر افراد نیز در انتخاب بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: فیزیولوژی ازدواج می‌گوید حتی ساعت خواب زن و مرد نیز باید مشابه هم باشد.


رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز در خاتمه با توصیه به جوانان اظهار کرد: آشنایی مدرن، خواستگاری سنتی و ادامه مدرن زندگی ممکن نیست، باید یک مدل شرقی پیدا کرده و تا آخر با آن زندگی کرد. مولفه‌های دینی و سنتی هنوز هم حرف اول را می زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
این تبریزی ها خیلی پول دوست هستن . خدا حفظشون کنه
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود