کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخی با اظهارنظر کنکوری دنبال جمع‌کردن فالوئر هستند

12 مرداد 1399 ساعت 14:35

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این‌که این سازمان در خصوص برگزاری کنکور وارد مباحث حاشیه‌ای نمی‌شود، گفت: کنکور بیشتر یک موضوع جذاب اجتماعی و سیاسی شده و صدای کنکور بیشتر شنیده می‌شود و برخی علاقه دارند که اظهارنظر کنند و برخی هم می‌خواهند فالوئر جمع کنند.


دکتر ابراهیم خدایی با بیان این مطلب به تشریح نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی کنکور دکتری و برخی حواشی این آزمون اشاره کرد و گفت: همه پروتکل‌ها و زمان‌بندی‌های برگزاری کنکورها و آزمون‌های کشوری مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است. این شیوه‌نامه‌هایی که برای کنکور تدوین شده کار مشترک وزارت بهداشت، وزارت علوم و سازمان سنجش بوده است بنابراین ما سعی داریم که حداکثر پروتکل‌ها را انجام دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که جایگزینی برای حدف کنکور وجود ندارد، افزود: وضعیت آموزشی کشور نمی‌تواند گسست داشته باشد و بخشی از پذیرش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون آزمون امکان‌پذیر نیست و جایگزینی هم برای کنکور نداریم.

رئیس سازمان سنجش در خصوص حواشی برخی عکس‌های منتشر شده از جلسه آزمون دکتری وزارت علوم، تاکید کرد: در این آزمون ماسک برای داوطلبان اجباری بود به طوری‌که حتی برای ۳۰ درصد از داوطلبان ماسک پیش‌بینی کرده بودیم اما به هر حال امتحان ۵ دقیقه‌ای نیست و لحظاتی ممکن است که داوطلب آب بخورد یا بیسکوئیت بخورد و عکاسان هم به دنبال سوژه‌اند و این لحظات را ثبت کرده‌اند.

دکتر خدایی با اشاره به رضایت ۸۵ درصدی داوطلبان کنکور دکتری از وضعیت برگزاری آزمون دکتری، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری آزمون ما از داوطلبان کنکور دکتری نظرسنجی کرده‌ایم که آیا از تمهیدات بهداشتی کنکور راضی هستید یا خیر، بیش از ۸۵ درصد رضایت داشتند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در آزمون دکتری مسئول نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت بود و یک نماینده بهداشت هم در حوزه‌ها مستقر بود. طبق اعلام رسمی، وزارت بهداشت به سازمان سنجش نمره قبولی دادند و یک سری نکات هم گوشزد کردند که حتماً رعایت می‌شود. ضمن این‌که به مراقبان جلسه نیز گفته شده بود که اگر داوطلبی ماسک خود را برداشت به فرد تذکر دهند. اما فضای امتحان به گونه‌ای است که نمی‌تواند به صورتی باشد که تمرکز داوطلب به‌هم بخورد. مواردی از این دست نادر بود.

به گفته وی، متوسط افراد در هر حوزه کنکور دکتری ۵۰۰ نفر بود ولی در کنکور سراسری به‌دلیل گستردگی ۲۸۰۰ نقطه داریم و تمرکز کمتری وجود دارد. بیشترین تراکم در گروه علوم تجربی است که حدود ۶۰۰ هزار نفر هستند و هر حوزه‌ای ۲۱۰ نفر است. در یک فضای بزرگ ۲۱۰ نفر را جا می‌دهیم که به قول دکتر  حریرچی ورودی یک روز پاساژهای تهران است. در واقع  ما یک میلیون نفر را زیر یک سقف جمع نمی‌کنیم بلکه در ۲۸۰۰ حوزه پخش می‌شوند. 

دکتر خدایی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با تاکید بر این‌که مصوبه‌ای برای تعویق کنکور نداشته‌ایم، افزود: تاکنون نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیش رفته‌ایم و در هر صورت سازمان سنجش آموزش کشور مجری است. اما به طور کلی کنکور بیشتر یک موضوع جذاب اجتماعی و سیاسی شده و صدای کنکور بیشتر شنیده می‌شود و برخی علاقه دارند که اظهارنظر کنند و برخی هم می‌خواهند فالوئر جمع کنند.

وی ادامه داد: اما بحث مجلس در خصوص کنکور جداست. نمی‌دانم اگر مجلس تصویب کند که کنکور لغو شود مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا چه می‌شود. سازوکار آن چه خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این سازمان مجری قانون است و ما به عنوان کارشناس نظر خودمان را می‌دهیم. ستاد ملی مبارزه با کنکور مصوبه‌ای درباره تأخیر و لغو کنکور نداشته است و کنکور را به چهار روز افزایش داد و پس از آن پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری ها را تعیین کرده است. سازمان سنجش آموزش کشور یک دستگاه اجرایی است و وارد مباحث حاشیه‌ای نمی‌شود. به طور کلی اگر به ما بگویند که کنکور را برگزار نکنید، برگزار نمی‌کنیم. اگر به ما بگویند برگزار کنید برگزار خواهیم کرد.
 


کد مطلب: 51090

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51090/برخی-اظهارنظر-کنکوری-دنبال-جمع-کردن-فالوئر-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir