کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمادگی سازمان نظام روانشناسی برای ارائه خدمات به خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای

20 مرداد 1399 ساعت 13:02

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه خبرنگاران نیازمند مشاوره‌های دوره‌ای هستند، گفت: این سازمان آمادگی کامل دارد تا با همکاری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران خدمات لازم را به خبرنگاران ارائه دهد.


به گزارش ميگنا دكتر محمد حاتمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در مورد رسیدگی به وضعیت سلامت روان خبرنگاران توسط سازمان نظام روانشناسی گفت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از نظر روانشناسی از جمله شغل‌های سخت محسوب می‌شوند؛ همچنین به‌صورت ۲۴ ساعته درگیر رسیدگی به مشکلات دیگران هستند که به‌واسطه این موضوع به‌شدت تحت‌ فشار قرار دارند.

وی افزود: به‌واسطه این موضوع خبرنگاران باید از طریق خودمراقبتی و ارتقا سلامت روان تحت نظارت مستقیم یک مشاور روانشناس باشند که این موضوع دارای اهمیت بالایی است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی بیان کرد: خبرنگاران به دلیل عدم نظم کاری که دارند دائماً در حال مقابله با بحران‌های مختلف هستند که این موضوع می‌تواند عوارض روانی برای خود خبرنگار و خانواده‌هایشان داشته باشد که لزوم استفاده از مشاوره دوره‌ای برای خبرنگاران می‌رساند.

وی گفت: سازمان نظام روانشناسی با سرمایه انسانی ۳۰ هزار نفر آمادگی کامل را دارد تا به خدمات لازم را برای خبرنگاران ارائه دهد و آماده است تا با انجمن صنفی روزنامه نگران همکاری لازم را داشته باشد.


کد مطلب: 51140

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51140/آمادگی-سازمان-نظام-روانشناسی-ارائه-خدمات-خبرنگاران-فعالان-رسانه-ای

میگنا
  https://www.migna.ir