کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

‌اطلاعیه سازمان سنجش درباره تاریخ برگزاری کنکور سراسری

22 مرداد 1399 ساعت 19:52

‌سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ برگزاری، نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ اطلاعیه‌ای صادر کرد.


‌سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص آزمون سراسری سال ۹۹ اطلاعیه‌ای صادر کرد.
 
در این اطلاعیه آمده است:
به اطلاع همه متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده‌­اند می‌رساند آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۵/۲۹، داوطلبان گروه‌­های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنج­شنبه مورخ ۹۹/۰۵/۳۰، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه مورخ ۹۹/۰۵/۳۱ و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه مورخ ۹۹/۰۶/۰۱ در ۳۹۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

کارت های شرکت در آزمون برای همه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ براساس مندرجات بند «الف» این اطلاعیه بر روی درگاه اطلاع­ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی باید "مطابق بند «ب» این اطلاعیه" به حوزه ­های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۲ مراجعه کنند.

 نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون
کارت های شرکت در آزمون همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۵/۲۸ لغایت روز چهار­شنبه مورخ ۹۹/۰۵/۲۹ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت؛ لذا همه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام­ خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

بدیهی است داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌­های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود اقدام کنند. داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار و ارائه آن الزامی است. همه داوطلبان باید برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

یادآوری مهم: چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، و یا کد پیگیری ثبت­نام اقدام کند و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه نکند. لازم به ذکر است این امکان برای داوطلبانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند؛ لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون
باجه‌های رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری از روز سه شنبه مورخ  ۹۹/۰۵/۲۸ شروع به فعالیت خواهند کرد. محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون همه داوطلبان گروه­‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی بر مبنای شهرستان محل اقامت فعلی آنان که در بند ۴۴ تقاضانامه ثبت نام، مشخص‌کرده‌اند به شرح جدول شماره ۱ و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره ۲ و ۳ این اطلاعیه است.


 درصورت مشاهده مغایرت در مندرجات کارت شرکت در آزمون، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:
۱-داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند و نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بند‌های ۱، ۳، ۴، ۷، ۱۳، ۱۶، ۱۷، ۲۲، ۲۳، ۲۴ و ۲۵ شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش‌آموزی و منطقه اخذ دیپلم، سال و بخش محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۶/۱۱ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند. ضمناً داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند‌های فوق مشاهده کردند می‌توانند نسبت به ویرایش آن‌ها اقدام کنند.

۲-داوطلبانی که نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بند‌های ۱۳، ۱۴، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۶ شامل شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۶/۰۱ منحصراً به درگاه اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

تبصره ۱- داوطلبان نظام جدید که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال ۱۳۸۴ به بعد است و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ به بعد اخذ کرده‌اند و مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند. چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بند‌های ۱، ۳، ۴، ۷، ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ کارت شرکت در آزمون خود هستند با توجه به اینکه در زمان ثبت‌نام اولیه نسبت به تأیید بند‌های فوق اقدام و کدسوابق تحصیلی دریافت کرده‌اند در این مرحله هیچ گونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام نخواهد شد، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۶/۱۱ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

تبصره ۲- داوطلبان در صورت مشاهده هرگونه مشکل درخصوص نمرات آموزش و پرورش، اطلاعات سوابق تحصیلی، عدم ارسال آن‌ها به سازمان سنجش، مشمول یا غیر مشمول بودن لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۶/۱۱ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ دیپلم خود مراجعه کنند.

داوطلبان درصورتی که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند‌های ۲، ۶، ۸، ۹ و ۱۱ (جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و نوع سوال انتخابی) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند ضروری است از روز سه‌شنبه ۹۹/۰۵/۲۸ لغایت روز چهارشنبه ۹۹/۰۵/۲۹ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه عکس­دار) شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ این اطلاعیه پرینت کارت مراجعه کنند.

یادآوری: داوطلبان گروه آزمایشی هنر بدون توجه به زمان بندی اعلام شده در جدول شماره ۳ باید در روز سه‌شنبه ۲۸/۵/۹۹ جهت رفع نقص احتمالی کارت شرکت در آزمون به باجه رفع نقص مراجعه کنند.

۳- چنانچه سهمیه درخواستی داوطلبی غیر از سهمیه مناطق می‌باشد و در بند ۱۰ کارت شرکت در آزمون سهمیه مناطق درج شده است لازم است به ترتیب ذیل عمل کنند:
۳-۱- همه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمندگان ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمنده داوطلب بسیجی و همچنین همسر و فرزندان آنان جهت اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۶/۰۱ منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه این سازمان مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح و تکمیل موارد اقدام کنند تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آن‌ها اعمال شود. در غیر این صورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

تاکید می شود داوطلبانی که سهمیه آنان مورد تایید قرار نگرفته است برای اطمینان بیشتر و بررسی وضعیت عدم تایید سهمیه خود (بعد از ویرایش) به ارگان‌های ذیربط نیز مراجعه کنند. در غیر این صورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

۴- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مهر عکس، واضح نبودن عکس، درج عکسی به جز عکس داوطلب (اشتباه عکس) و ... است باید از روز سه‌شنبه ۹۹/۰۵/۲۸ لغایت روز چهارشنبه ۹۹/۰۵/۲۹ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳، کارت ملی یا شناسنامه عکس دار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ و ۳ مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشکل برطرف شود.

تبصره: در صورتی که در این خصوص کارت داوطلب دارای اشکال است و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام نکنند مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وی رفتار خواهد شد.

۵- چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا است ضروری است از روز سه‌شنبه ۹۹/۰۵/۲۸ لغایت روز چهارشنبه ۹۹/۰۵/۲۹ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط براساس جدول شماره ۲ این اطلاعیه مراجعه نمایند و موضوع را دنبال کرده تا مشکل برطرف شود.
۶- داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته­‌های ذیل به منظور شرکت در آزمون عملی باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی جدول ذیل (موارد ۲ الی ۱۴) و منحصراً به صورت اینترنتی از روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۰۵/۲۸ همزمان با پرینت کارت تا روز دوشنبه ۹۹/۰۶/۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org اقدام کنند.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ بصورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد داوطلبانی که اقدام به انتخاب یک مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر برای شرکت در آزمون عملی اقدام می‌کنند، باید نسبت به پرداخت مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیون) ریال بابت هزینه آزمون عملی به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، از تاریخ فوق با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی فوق‌الذکر اقدام کنند. داوطلبان در صورتی که متقاضی و علاقه‌مند به شرکت در آزمون عملی دو مجموعه از مجموعه­‌های گروه آزمایشی هنر هستند باید نسبت به پرداخت مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ (دو میلیون) ریال بصورت اینترنتی اقدام کنند.

بدیهی است عدم پرداخت هزینه آزمون رشته ­های تحصیلی عملی در تاریخ تعیین شده، به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود. آزمون عملی برای کلیه رشته‌های مندرج در جدول ذیل در شهریور ماه ۹۹ برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است برای اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون عملی، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون رشته‌های مندرج در جدول ذیل (بجز رشته علوم ورزشی) به اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه مورخ ۱۲/۶/۹۹ در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار می‌گیرد، مراجعه کنند. داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام کرده و ثانیاً در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر که در روز چهارشنبه مورخ ۲۹/۵/۹۹ برگزاری می‌شود، حاضر باشند.

۷- داوطلبان هریک از گروه‌­های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه­ مندی به رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی (مورد ۱ جدول ذیل) باید نسبت به انتخاب مورد مربوط منحصراً به صورت اینترنتی همزمان با پرینت کارت از تاریخ ۹۹/۰۵/۲۸ تا ۳/۰۶/۱۳۹۹ از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند و با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در این رشته در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به صورت متمرکز با شرایط خاص صورت می‌­پذیرد، داوطلبانی که نسبت به انتخاب مورد مربوط اقدام کروده ­اند باید نسبت به پرداخت مبلغ ۴۲۰.۰۰۰ (چهارصد و بیست هزار) ریال به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شتاب اقدام کنند. ضمناً داوطلبان برای اطلاع از روز‌های برگزاری آزمون عملی رشته مذکور به اطلاعیه‌ای که در روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۱۶ در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می‌شود، مراجعه کنند. داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام کرده و ثانیاً در جلسه آزمون یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی که در روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ ۳۰ و ۹۹/۰۵/۳۱ برگزاری می‌شود، حاضر باشند.

۸- به اطلاع داوطلبان علاقه­‌مند به رشته ­های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه­‌های تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس­‌های دانشگاه فرهنگیان می‌رساند، توضیحات لازم درخصوص نحوه اعلام علاقه­ مندی از داوطلبان برای پذیرش در این دانشگاه‌ها در مرحله انتخاب رشته اطلاع‌رسانی خواهد شد.
۹- آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آن‌ها براساس آزمون صورت می‌پذیرد، باید ضمن شرکت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری جهت انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاعیه این سازمان در زمان انتخاب رشته توجه کنند.


د- یادآوری‌های مهم‌
۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار الزامی است.

۲- درِ حوزه ­­های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ (هفت و سی) صبح بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح­‌ها راس ساعت ۸:۰۰ (هشت) آغاز می­‌شود؛ لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ حوزه ­های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس ­دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق و یا سوزن و همچنین ماسک به همراه داشته باشد.

۴- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی (از قبیل پیجر، تلفن همراه حتی بصورت خاموش، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون خودداری کنند. بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند:
۴-۱- به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذی‌ربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «هـ» آمده است، رفتار خواهد شد.

۴-۲- در صورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آن‌ها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

۵- برای آن دسته از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در آزمون گروه آزمایشی هنر با گذاشتن علامت در ردیف ۳۹ تقاضانامه اعلام داشته‌اند، کارت شرکت در آزمون گروه هنر نیز جداگانه صادر شده است. این دسته از داوطلبان لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه هنر را نیز علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت دارند. به عبارت دیگر برای این قبیل داوطلبان دو کارت شرکت در آزمون صادر شده است که لازم است پرینت هر دو کارت شرکت در آزمون را از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند.
۶- برای آن دسته از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و هنر که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز با گذاشتن علامت در ردیف ۴۰ تقاضانامه مشخص کرده‌اند، کارت شرکت در آزمون گروه زبان های خارجی نیز صادر شده است. این دسته از داوطلبان لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی را نیز علاوه بر کارت گروه آزمایشی مربوط از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت دارند. به عبارت دیگر برای این قبیل از داوطلبان دو کارت شرکت در آزمون صادر شده است که لازم است پرینت هر دو کارت شرکت در آزمون را از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند.

۷- برای آن دسته از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در گروه هنر و همچنین گروه زبان های خارجی با علامتگذاری در ردیف های ۳۹ و ۴۰ تقاضانامه مشخص کرده‌اند، سه کارت شرکت در آزمون (یک کارت مربوط به گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی و یا علوم انسانی و دو کارت دیگر به ترتیب برای گروه هنر و زبان های خارجی) صادر شده است. این قبیل از داوطلبان باید پرینت هر سه کارت شرکت در آزمون را از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت دارند.

۸- داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه گروه آزمایشی علوم انسانی که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی و عنوان گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی نظام جدید آنان علوم و معارف اسلامی (کد ۱۸) است با توجه به ضوابط، لازم است علاوه بر دروس اختصاصی گروه مذکور، درس اصول، عقاید و فقه (دفترچه شماره ۳) را نیز امتحان دهند؛ لذا به این داوطلبان توصیه می‌شود که به مندرجات برگ راهنما که به همراه کارت شرکت در آزمون از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت و پرینت است توجه کنند. وضعیت چنین داوطلبانی که با توجه به ضوابط (از لحاظ نوع گواهینامه دیپلم و دوره پیش دانشگاهی)، لازم است درس اصول، عقاید و فقه را امتحان دهند دقیقاً در برگ راهنمای شرکت در آزمون مشخص شده است.
تبصره: به داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ در گروه آزمایشی علوم انسانی دفترچه شماره ۳ (اصول عقاید) تحویل نخواهد شد و این دسته از داوطلبان منحصراً باید به سوالات دفترچه اختصاصی (دفترچه شماره ۲) که ویژه داوطلبان دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام آموزشی ۳-۳-۶ به آن‌ها تحویل می‌شود، پاسخ دهند.

۹- برای آن دسته از داوطلبانی که یکی از بندهای ۱ یا ۲ یا ۳ یا ۴ و یا ۵ ردیف ۲۹ (بند معلولیت) تقاضانامه ثبت نام را علامتگذاری کرده و پس از استعلام از سازمان بهزیستی معلولیت آنان مورد تایید قرار گرفته است در مقابل عنوان معلولیت در کارت شرکت در آزمون، نوع معلولیت درج شده است. چنانچه داوطلبی یکی از بندهای مذکور را علامتگذاری کرده لیکن معلولیت ایشان مورد تایید قرار نگرفته است بند معلولیت وی حذف شده، لذا لازم است در یکی از روز‌های سه‌شنبه مورخ ۹۹/۰۵/۲۸ یا چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۵/۲۹ (روز‌های قبل از آزمون) با همراه داشتن گواهی معلولیت مراتب را به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص براساس جدول شماره ۲ اطلاع دهد تا قبل از برگزاری آزمون وضعیت وی مشخص شود.

۱۰- داوطلبان مشمول هر یک از بند‌های ۳ و ۴ مندرج در بند (ج) و همچنین بند ۱۰ مندرج در بند (د) فوق لازم است قبل از برگزاری آزمون با مراجعه به باجه رفع نقص براساس جدول شماره ۲ اطلاعیه وضعیت خود را مشخص‌کرده باشند، بدیهی است در حین اجرای آزمون و بعد از آن اقدامی انجام نخواهد شد.

۱۱- داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ با توجه به دارا بودن آخرین مدرک تحصیلی باید دارای یکی از شرایط باشند:
۱۱-۱- دانش آموز نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ (پایه دوازدهم) که تا پایان شهریور ماه (۹۹/۰۶/۳۱) موفق به اخذ دیپلم می‌شوند.
۱۱-۲- دارای گواهی‌نامه پیش دانشگاهی (به تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا ۹۹/۰۶/۳۱).
۱۱-۳- دارای دیپلم چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه.
۱۱-۴- دارای مدرک کاردانی و یا بالاتر (به تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا ۹۹/۰۶/۳۱).

کلیه داوطلبانی که موفق به اخذ یکی مدارک فوق تا تاریخ ۳۱/۶/۹۹ نشوند، در صورت شرکت و قبولی در آزمون نسبت به لغو قبولی آنان اقدام خواهد شد.
تبصره: در صورت قبولی داوطلب در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها از نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز می‌گردد به شرط دریافت مدارک تحصیلی فوق تا تاریخ ۹۹/۱۱/۳۰، ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان در رشته قبولی بلامانع خواهد بود.

۱۲- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقای کیفی حوزه­‌های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه­ ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ از تاریخ ۹۹/۰۵/۲۹ لغایت ۹۹/۰۶/۰۵ به صورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام کنند.

۱۳ - نکاتی مهم در خصوص دفترچه‌های سوال گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه و شخصی‌سازی آن ها:
۱۳-۱- در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به هر داوطلب در تمامی گروه‌های آزمایشی یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») در قالب دو بسته نایلونی داده می‌شود. این بسته‌ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.

۱۳-۲- داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) می‌بایست به سوالات دفترچه اختصاصی شماره ۳ (درس اصول و عقاید فقه) نیز پاسخ دهند.

تبصره: به داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ در گروه آزمایشی علوم انسانی دفترچه شماره ۳ (اصول عقاید) تحویل نخواهد شد و این دسته از داوطلبان منحصراً می‌بایست به سوالات دفترچه اختصاصی (دفترچه شماره ۲) که ویژه داوطلبان دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام آموزشی ۳-۳-۶ به آن‌ها تحویل می‌شود، پاسخ دهند.

۱۳-۳- داوطلبان در کلیه گروه‌های آزمایشی می‌بایست پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامتگذاری نمایند.

ه‍- دستورالعمل بهداشتی، فاصله­گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی
ضمن آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راه­ های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه­‌های برگزاری آزمون، انتظار می‌رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر داوطلبان و خانواده­ های محترم خود، آن را رعایت کنید:

۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنید.
۳- از تردد بی­ مورد در محل آزمون جداً خودداری کنید.
۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنید.
۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.
۶- حوزه­‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور هستند، بنابراین توصیه می­ شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.
۷- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۸- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور خودداری کنید.
۹- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.
۱۰- از تماس دست ­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون خودداری کنید.
۱۱- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
۱۲- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنید.
۱۳- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید.
۱۴- به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
۱۵- لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. تاکید می‌شود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.
۱۶- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می ­شود نظیر صندلی­ ها، دستگیره درب­­ ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

 تکمیل فرم خوداظهاری:
۱- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا:
به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است. بر این اساس داوطلبانی که علائم بیماری آن‌ها از تاریخ ۹۹/۰۵/۱۶ بصورت قطعی تایید شده، لازم است از روز چهارشنبه مورخ ۲۲/۵/۹۹ لغایت پنج شنبه مورخ ۲۳/۵/۹۹ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش آزمون سراسری) فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند. داوطلبانی که این فرم را تکمیل کنند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر داوطلبان جدا شده و آزمون آن‌ها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفاً در شهر‌های محل آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.


تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه داوطلبان آزمون:
همه داوطلبان این آزمون لازم است از روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۰۵/۲۸ به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام کنند. اطلاعات این فرم در وزارت بهداشت محفوظ است. تکمیل این فرم به منزله تائید سلامت داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ است؛ چرا که سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا باید به درگاه سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.

 مواردی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری
ماده ۵ - تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف - ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی (حتی بصورت خاموش) و دستگاه‌های حافظه‌دار.
ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
۱ - ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
۲ - تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.

۳ - ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

 استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.
د - کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.
ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آن ها
و - هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

 خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آن‌ها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آن‌ها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶ - هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌های زیر را درباره متخلفان دارند:
الف - در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب - در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره - آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها است.

ماده ۷ - در مورد مشمولان بند‌های (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌کنند.

ماده ۸ - ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌شود. مجازات هر یک از اعضایی که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب است.

ماده ۹ - رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌شود.

ماده ۱۰ - در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌کند. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد کرد و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.
ماده ۱۱ - چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.

ماده ۱۲ - هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آن‌ها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آن‌ها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.

تبصره - در مورد آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی‌ربط مدعی‌العموم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام کند.


 نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور
با نزدیک شدن به ایام برگزاری آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مشاهده می‌شود برخی از افراد و مؤسسات سودجود و کلاهبردار با انجام تبلیغات در فضا‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند. از داوطلبان درخواست می‌شود در نهایت هوشیاری و مراقبت از گرفتار شدن در دام این شیادان، هرگونه خبر مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن‌های ۳۶۱۸۲۱۵۲-۰۲۶ و ۳۶۱۸۲۱۵۱-۰۲۶ و آدرس الکترونیکی hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبری اداره کل حراست سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

گفتنی است این سازمان هیچگونه فعالیتی در کانال‌های اطلاع‌رسانی (تلگرام، اینستاگرام و ...) ندارد و داوطلبان محترم جهت کسب اطلاعات لازم و دسترسی به اطلاعیه ­های صادره می­ توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان، نشریه الکترونیکی پیک­ سنجش و یا کانال‌های اطلاع­ رسانی داخلی سروش، آی‌گپ، گپ، بله و ایتا به آدرس‌های مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می­ توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می ­شود. داوطلبان می ­توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را از تاریخ سه شنبه ۹۹/۰۵/۲۸ لغایت روز شنبه ۹۹/۰۶/۰۱ با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روز‌ها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.


کد مطلب: 51156

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51156/اطلاعیه-سازمان-سنجش-درباره-تاریخ-برگزاری-کنکور-سراسری

میگنا
  https://www.migna.ir