پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۲
کد مطلب: 51164
۲

چه افرادی می‌توانند کمتر از ۸ ساعت در شبانه روز بخوابند؟

چه افرادی می‌توانند کمتر از ۸ ساعت در شبانه روز بخوابند؟
میگنا: مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا می‌گوید هر انسان بالغ ۱۸ تا ۶۰ ساله نیازمند خوابیدن ۷ ساعت یا بیشتر در شبانه روز است. نداشتن خواب کافی در شبانه روز می‌تواند با بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، چاقی و افسردگی در ارتباط باشد.

کم خوابی می‌تواند سلامت جامعه را به مخاطره بیاندازد همچنین تحقیقات نشان می‌دهد کم خوابی یکی از عوامل اصلی تصادفات و سوانح کاری است که سالانه باعث کشته و زخمی شدن انسان‌های زیادی می‌شود. با این حال، برخی انسان‌ها کمتر از این میزان می‌خوابند، ولی همیشه سالم و سرحال هستند، در حالی که برخی انسان‌ها در صورتی که کمتر از ۸ ساعت بخوابند پیوسته از خستگی و خواب آلودگی رنج می‌برند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد لزوماً همه انسان‌ها نیازمند ۸ ساعت خواب در شبانه روز نیستند. تحقیقات نورولوژیست‌های دانشگاه کالیفرنیا نشان دهنده تفاوت‌ها میان خواب انسان‌ها ریشه در مسائل وراثتی افراد و نیز ریتم شبانه بدن آن‌ها دارد.

به بیان دیگر، ساعت بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و به دلیل همین تفاوت برخی انسان‌ها کمتر از دیگران می‌خوابند و سلامتشان به مخاطره نمی‌افتد.
 
محققان در تحقیقات خود به ژن‌های نادری که حاصل جهش ژنتیکی است برخورد کرده اند که ارتباط مستقیمی با کم خوابی طبیعی دارد. افرادی که دارای این ژن‌ها هستند می‌توانند در شبانه روز تنها ۴ تا ۶ ساعت بخوابند. سال گذشته نیز دانشمندان موفق به شناسایی یک ژن دیگر در ارتباط با کم خوابی شده بودند.

این موضوع نشان می‌دهد کم خوابی طبیعی ریشه در مسائل ژنتیکی دارد. در همین رابطه دانشمندان از یک مادر و دختر که هر دو دارای خواب کم در شبانه روز بودند آزمایش خون گرفتند و رفتار‌های آن‌ها را مورد مطالعه قرار دادند.

بررسی‌ها نشان داد کم خوابی طبیعی در این افراد بیشتر ژنتیکی است و منجر به خوش‌بینی، تحمل بیشتر در مقابل درد و افزایش طول عمر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید