جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ / ۲۱:۴۷
کد مطلب: 51223
۰

اعتیاد به صفحه‌نمایش و ناتوانی نقاشی کشیدن در کودکان

اعتیاد به صفحه‌نمایش و ناتوانی نقاشی کشیدن در کودکان
سال تحصیلی جدید در ترکیه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از ۳۱ آگوست آغاز می‌شود. آیشنور بکاروگولو معتقد است که اعتیاد به صفحه‌نمایش در کودکان هنگامی‌که یادگیری در درجه اول توسط یک وسیله دیکته می‌شود، بسیار مهم‌تر است.
 
وی می‌گوید: "این بهترین ابزار آموزشی، چندان خوب هم نیست. اما برای این‌که کودکان بی‌سواد نمانند، آموزش آنلاین بهترین گزینه است. "

وی تاکید کرد: مدارس نه‌تنها مرکز آموزش‌وپرورش، بلکه مکانی برای اجتماعی شدن هستند، در مدارس کودکان با همسالان خود برای حمایت از پیشرفت یکدیگر جمع می‌شوند و همه‌گیری کروناویروس یک نقطه‌ضعف بزرگ برای کودکان ایجاد کرده است و درزمانی که آنان نیازمند اجتماعی شدن هستند، مقابل صفحه‌نمایش حضور دارند.

اعتیاد به صفحه‌نمایش سال‌هاست که یکی از مشکلات اصلی والدین شده است و این وضعیت در حال بهبود نیست. انتقال نورون در کودکانی که مدت‌زمان طولانی را صرف تلفن و تبلت‌های خود می‌کنند به‌سختی صورت می‌گیرد.

 "وقتی از کودکانی که معمولا وقت خود را صرف بازی با چنین ابزار‌هایی می‌کنند، خواسته می‌شود تصویری با یک مداد ساده بر روی یک کاغذ بکشند، کودکان سه‌ساله، چهره‌های چوبی ترسیم می‌کنند، اما بعد از ۳ سالگی، کودکان می‌توانند چهره‌های انسانی را ترسیم کنند، این بدان معناست که رشد کودک در این زمان سالم است، اما در برخی موارد در کودک هشت‌ساله همان طرح‌واره سه‌سالگی مشاهده می‌شود. "

این مورد، مهارت‌ها یا استعداد‌های نقاشی کودک نیست، بلکه به‌طور خلاصه بیانگر پیشرفت ادراکی کودک است و در هر گروه سنی بر این مورد دلالت دارد.

یادگیری از راه دور نیز برای والدین مزیتی دارد، زیرا به آنان امکان می‌دهد رفتار فرزند خود را کنترل کنند و دریابند که آیا توانایی ادامه تدریس در این مورد وجود دارد یا خیر.

اعتیاد به صفحه‌نمایش در سن ۴ سالگی بروز می‌کند و در این دوران والدین و کودک نمی‌توانند ارتباط و تعامل باکیفیت برقرار کنند و بعضی اوقات کودک نمی‌تواند به یک دلبستگی ایمن دست یابد.

"ازآنجاکه وابستگی سخت‌تر می‌شود، اعتیاد نیز آغاز می‌شود؛ بنابراین کودکانی که در سن چهارسالگی قادر به برقراری روابط سالم با والدین نیستند، بیشتر در معرض اعتیاد قرار دارند. "

"این اعتیاد لزوما مربوط به صفحه‌نمایش نیست، بلکه ممکن است بعد‌ها در مورد افراد، غذا و چیز‌های دیگر بروز کند. "

مقابله با اعتیاد در بزرگسالی بسیار سخت‌تر است و در صورت ایجاد مداخله در دوران کودکی، درمان آسان‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: قبل از ۶ سالگی، کودکان نباید در معرض نمایشگر‌ها قرار گیرند، زیرا بعد‌ها در دوران کودکی می‌تواند مشکلات دیگری نیز به وجود آورد.

با این‌حال، وی خاطرنشان کرد که کودکان می‌توانند از طریق تلفن، تبلت و رایانه چیز‌های زیادی بیاموزند، اما صرفا انجام این فعالیت‌ها و نداشتن تجربیات آفلاین می‌تواند به روند ساخت سلول‌های عصبی مغز آسیب برساند.
هرچه کودکان با فعالیت‌های مختلف، سلول‌های عصبی بیشتری ایجاد کنند، ظرفیت شناختی آنان گسترده‌تر و خلاق‌تر خواهد بود، تماشای صفحه‌نمایش به مدت سه تا چهار ساعت برای یک فرد ۳۰ ساله و همین مدت‌زمان برای فرد ۱۲ ساله و بیشتر تاثیر یکسانی ندارد.

"درحالی‌که بزرگسال می‌تواند زمان سپری شده در مقابل نمایشگر‌ها را تحمل کند، اما یک ساعت هم برای کودک مشکل آفرین است، زیرا رشد سریع‌تری دارد. "

وی خاطرنشان کرد که او از مشکلات دور نگه داشتن کودک از فناوری در دوره دیجیتالی آگاه است، اما تاکید می‌کند که باید مرز‌ها به کودکان آموزش داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...