کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره هفتم آذر ماه برگزار می شود

10 شهريور 1399 ساعت 11:17

بنا بر اعلام رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره كشور پنجمين دوره انتخابات شورای مرکزی، هیات بازرسان و نمایندگان مجمع عمومی سازمان نظام روز جمعه هفتم آذر ماه 99 برگزار می شود.


به مناسبت گراميداشت هفته دولت دکتر محمد حاتمی در یک نشست خبري  در محل سازمان نظام روانشناسي و مشاوره با تسلیت ایام سوگواري اباعبدالله الحسین (ع) گفت: از زمانی که مسئولیت سازمان را بر عهده گرفته ام، خود را موظف میدانم، ماهانه گزارشی از عملکرد سازمان را خدمت مردم و اعضاء محترم ارائه نمایم و هفته دولت زمان مناسبی برای انجام این مهم است،و طي 18 ماه تلاش، کوشش و پیگیری نتیجه اش این است که اينك کشتی سازمان به ساحل آرامش هدایت و افق های روشن پیشرفت و توسعه آشکار شده است.


رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره با اشاره به اينكه طي دوره 18 ماهه مسئوليتم از تاريخ اول اسفند ماه 97، با افتخار اعلام می نمایم آنچه انجام شده است، با اخلاص در عمل و تلاش بي وقفه تحولات مثبتي در سازمان ایجاد شده است، بطوريكه رکود و حواشی که قبل از مسئولیت اینجانب وجود داشت، با تدابيري مانند الويت بهسازی ساختار اداری، كدبندي اموال سازمان، نوسازي فضاي فیزیکی، طراحي و اجرايي نمودن ساختار جدید اقدامات شايسته اي صورت پذيرفته است.

حاتمي بيان كرد: با مساعدت معاون اول محترم رئیس جمهور ساختمان یوسف آباد را در اختیار گرفتیم که تا یکماه دیگر به بهره برداري مي رسد، علاوه بر آن با دعوت از همکاران متعهد، پاک دست و باانگیزه، نظم و انضباط درون سازماني خوبي ايجاد شده است به نحوي كه سازمانی پاسخگو را ایجاد کرده ایم. هر چند امکانات سازمان محدود است اما همگي با کار بیشتر رضایت اعضاء را تامین نموده اند، تکریم ارباب رجوع، قانونمندي از شعارهای اصلی دوره جدید است، آئین نامه مالی و معاملاتی را از بدو مسئولیتم اجرایی و این یک اتفاق مهم است. همه امور در زمان مسئولیت جدید شفاف و قانونی است.

رئيس سازمان نظام روانشناسي ضمن اشاره به بازديدهاي استاني با گفت: شوراهای استانی که دچار بی انگیزگی شده بودند، مجددا به کار و فعالیت تشويق شده اند. در سال گذشته سفرهاي استانی ام بسیار موثر بود، اما متاسفانه کرونا این مسافرت ها را متوقف کرده است. در هفته دو روز براي ملاقات عمومی با اعضا در نظر گرفته شده بود، شفاف سازی مالی در دوران قبلی را در دستور کار قرار دادیم، مسائل مالی 15 سال گذشته حسابرسی شده است و بزودی در شورای مرکزی مطرح می شود.

حاتمي افزود: اولین مجمع عمومی بعد از 15 سال در سال جاری برگزار می گردد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در ادامه گفت: صدور پروانه اشتغال به 5 برابر افزایش یافته است، هر چند مساله کرونا کار ما را کند کرده است اما مصاحبه ها از طریق مجازی مجددا عقب افتادگی ها را جبران می نماید. درهای کمیسیون ها به روی همه دانشگاه ها و اساتید باز شده است، کمیسیون تلفیق استانها در حال اجرایی شدن است. اسامی روان شناسان و مشاوران در سایت سازمان درج و آئین نامه خدمات روان شناسی و مشاوره مجازی را برای تصویب به شورای مرکزی فرستاده ایم بزودی سازمان آی تی محور می شود. سایت جدید سازمان رو نمایی، اتوماسیون اداری برقرار، استانها صاحب سایت خواهند شد و کلیه کارهای اعضا از طریق سایت انجام خواهدشد و تعداد اعضا از 20 هزار به 32 هزار افزایش یافته است.

حاتمي با اشاره به اينكه بزرگترین افتخار من این است، كه طي هیجده ماه گذشته تلاش نمودم پروانه اشتغال سازمان ارزش و اهمیت پیدا کند. الان دیگر کسی نمی گوید، نتوانستم از سازمان نظام پروانه بگیرم و می روم از جای دیگر می گیرم. اعضا برای دریافت پروانه تلاش می کنند، چون ما فرهنگ سازی کرده ایم، نظارت را قوی کرده ایم، نهادها و ارگانها قانع شده اند در کار ما دخالت نکنند. برای استخدام و فعالیت حرفه ای پروانه سازمان نظام ضروری است. بخش تخلفات صنفی و حرفه ای را توسعه داده و با روان شناس نماها و روان شناسان زرد به منظور صیانت از حقوق روان شناسان و مشاوران برخورد کرده ایم.

عضو هيات علمي دانشگاه خوارزمي گفت: فضای مجازی دائما رصد می شود و برنامه مفصل جهت نظارت و بازرسی داریم. در آینده بحث اخلاق حرفه ای در سازمان اجباری می شود. برای بازآموزی و آموزش های مداوم برنامه هایی را تدارک دیده ایم. تلاش می شود، استانها را تقویت کنیم و تمرکز زدایی نمائیم و بتدريج تمام مسئولیتها را به استانها تفويض خواهيم كرد و این امر مهم مدتي است شروع هم شده است.

حاتمی در زمينه فعاليت هاي رسانه اي سازمان گفت: بخش دیگری را که در سازمان فعال شده است، روابط عمومی و اطلاع رسانی است. اکنون خبرنامه سازمان منتشر می شود، پایگاه اطلاع رسانی سازمان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته ایم و ارتباط تعریف شده ای را با مطبوعات، رسانه ها و صدا و سیما برقرار کرده ایم.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در ادامه گفت: بزرگترین تحول در این دوره مرجعیت بخشیدن به جایگاه سازمان است، در این راستا با ملاقات هایی که با اعضا هیات دولت و مسئولین داشتیم، جایگاه موثر سازمان و نقش روان شناسی و مشاوره برای حاکمیت تشریح شد و صورتی زیبا از رشته روان شناسی و مشاوره برای مردم و مسئولین ارائه گردید و اکنون همه سازمان را جدی گرفته و جایگاه آن در کشور تثبیت شده است.

وي افزود: تفاهم نامه ها و جلسات مستمر با ارگانها و نهادها در راستای فرهنگ سازی و شغل ایجاد کردن برای فارغ التحصیلان رشته های روان شناسی و مشاوره انجام شده است.

دکتر حاتمی گفت: متاسفانه کرونا از اول اسفند ماه تمام کارها را در کشور دچار رکود کرده است اما سازمان در دوران کرونا خوب درخشید و کرونا را تبدیل به فرصت نمود، برای نشان دادن نقش و اهمیت روان شناسی و مشاوره، در دوره کرونا علیرغم محدودیت ها تلاش های زیادی کردیم، بطوریکه چهار خبر كرونايي سازمان پربازدید ترین خبرها در ایام نوروز شدند و ریاست جمهوری در پاسخ نامه رئیس سازمان با تشکیل کمیته ویژه مقابله با عوارض روانی کرونا تحت مسئولیت سازمان موافقت کردند. اکنون سازمان فعال و حاضر در همه صحنه ها است. در دوران کرونا حقیقتا روان شناسان و مشاوران با فعالیتهای مداوم سازمان را همراهی کردند. تداوم اتحاد و همراهی، ما را هر چه زودتر به جایگاه اصلی روانشناسی و مشاوره آنهم در خط مقدم سلامت کشور ، خواهد رساند.

دکتر حاتمی گفت: بعد از 15 سال در سال گذشته نرخ تعرفه ها جهت تصویب به هیات دولت ارسال شد که در کمیسیون فرعی تصویب شده است و منتظریم در کمیسیون اصلی هم تصویب و ابلاغ شود. طي این 18 ماه مسئولان سازمان لحظه ای آرام نداشتند با خلاقیت و ارائه طرح های مختلف که در گزارش مبسوط خواهد آمد سازمان را زنده و پیشرو نگه داشته ایم.

دکتر حاتمی گفت: خبر مهمی را که باید به اطلاع جامعه فرهیخته روان شناسی و مشاوره کشور برسانم این است که با تصویب شورای مرکزی، انتخابات شورای مرکزی، بازرسان و نمایندگان مجمع عمومی در تاریخ هفتم آذر ماه امسال برگزار می شود البته با مجوز و هماهنگی با ستاد ملی کرونا و متعاقب آن مجمع عمومی را برای اولین بار برگزار خواهد شد.


رئیس سازمان در پایان گفت: این موفقیتها حاصل همراهی و نظارت شورای مرکزی، اتحاد و همدلی مسئولان و اعضا محترم است. امیدورام همچنان این وحدت و اتحاد در جامعه فرهیخته روان شناسی و مشاوره برقرار باشد که نتیجه اش ارتقاء رشته و تحولات بیشتر در سازمان نظام روان شناسی و مشاوره خواهد بود.


کد مطلب: 51257

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51257/انتخابات-شورای-مرکزی-سازمان-نظام-روان-شناسی-مشاوره-هفتم-آذر-ماه-برگزار-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir