جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۵
کد مطلب: 51260
۳
۱
خط و نشان معاونت انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی حرفه ای سازمان نظام روان شناسی به خاطيان:

روان شناسان و مشاوران بايد وظایف حرفه ای خود را به بهترین نحو انجام دهند

روان شناسان و مشاوران بايد وظایف حرفه ای خود را به بهترین نحو انجام دهند
دکتر محمدباقر حبی طي يك مصاحبه عنوان كرد: روان شناسان و مشاوران بر اساس قوانین، مقررات و آئین نامه تخلفات صنفی و حرفه ای سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور موظف هستند وظایف حرفه ای خود را به بهترین نحو انجام دهند، چرا که فارغ از اصول اخلاقي، ضمانت عدول از انجام وظایف، مقررات و الزامات در مقررات موضوعه درج گرديده است و متخلفين بشرح تبصره ماده 19 از فصل ششم قانون تشکیل سازمان نظام روان شناسی و مشاوره با محکومیت های هفت گانه شامل تذکر یا توبیخ شفاهی تا محرومیت دائم از اشتغال به حرفه روان شناسی و مشاوره در سراسر کشور ذكر شده در قانون مواجه ميگردند.

معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه اي سازمان با اشاره به افرادی که اخيرأ با سوءاستفاده از فضاي مجازي اقدام به انتشار اطلاعات كذب يا مطالب حاوي توهين، چه به اشخاص حقيقي مرتبط با سازمان و چه به سازمان نظام روانشناسي مشاوره، با اهداف كاملا تبليغاتي و يا تخريب اشخاص مي نمايند اظهار داشت: اينگونه رفتارها علاوه بر اینکه به موجب آئین نامه رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای و نظام نامه اخلاقي سازمان مستوجب تنبيهات قانوني سازماني مي باشد همچنان از منظر قانوني نيز جرم محسوب گرديده و سازمان در راستاي اجراي بند 3 از ماده 3 قانون مكلف به معرفي آنها به مراجع قضائي است.

وی افزود: لازم به ذکر است افرادی که در فضای مجازی اقدام به انتشار اطلاعات كذب مينمايند یا نسبت به انتشار مطالب حاوي توهین و افترا به افراد یا سازمان آنهم با اهداف تبلیغاتی اقدام مي نمايند، طبق مقررات قانوني اشاره شده به مراجع قضائي معرفي ميگردند.

حبی خاطر نشان کرد: بسياري از رفتارهای مشاهده شده درفضاي مجازي داراي عناوين مجرمانه، توهين، افترا، تشويش اذهان عمومي بوده که مطابق ماده ٢٥ آئين نامه هيأت مركزي رسيدگي به جرم مربوطه در صلاحيت مرجع قضايي بوده كه سازمان نسبتبه ارسال آن به مرجع قضائي اقدام و برابر تبصره بند مذكور پرونده مربوطه در هيأت بدوي رسيدگي به تخلفات مورد رسيدگي واقع خواهد شد .

وی گفت: افرادی که به دلایل مختلف در فضای مجازی برای تبلیغ فردی یا گروهی اقدام به انتشار مطالب كذب يا توهين يا افترا به صورت صوتی یا تصویری می نمایند و سازمان و ارکان اصلی سازمان را جهت دستیابی به اهداف تبلیغاتی مورد حمله قرار می دهند، قطعأ اعمال و رفتارشان از جمله مصاديق تخلف و جرم محسوب می شود و سازمان جهت صیانت از حقوق روان شناسان و مشاوران و در راس آن حقوق معنوی سازمان حق پيگرد قانوني را براي خود محفوظ مي دارد.

معاونت انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه اي سازمان نظام با اشاره به اشخاصی که با فرض و تصور بي نام و نشاني(گمنامي و ناشناس بودن) مبادرت به تاسيس سایت و كانال در فضاي مجازي نموده اند عنوان كرد: علاوه بر اينكه اقدامات شان توسط کارشناسان فضای مجازی سازمان مشاهده مي شود، توسط پلیس فتا و سایر ارکان نظارتی نظام نیز رصد می شوند و بنابراین باید پاسخگو بوده و به مناسبت انتشار مطالب خلاف واقع و براساس ضوابط و دستورالعمل های سازمانی مورد پيگيري قرار خواهند گرفت .

حبي اضافه كرد: همچنين افرادي که اطلاعات شخصی و اسنادي اشخاص حقیقی و یا حقوقی را همراه با مطالب کذب در فضای مجازی منتشر نموده یا بازنشر می نمايند و موجب هتک حرمت جامعه روان شناسان و مشاوران می شوند، ضمن عدول از بند 5 آئین نامه رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای و بند 2 تعهدنامه اخلاقی روان شناسان و مشاوران و بر اساس تبصره ماده 19 قانون تشکیل سازمان نظام روان شناسی و مشاوره محکومیت صنفی را بدنبال داشته و مطابق قانون به مرحع قضايي معرفي خواهند شد.

وی افزود: درحال حاضر همكاران شما در سازمان نظام روانشناسي و مشاوره صادقانه تلاش و خدمت نموده و حسب وظيفه ذاتي ساعتها وقت و زمان خود را در راه اعتلاي جامعه روانشناسي و مشاوره در زمينه هاي مختلف علمي، فني، تخصصي قرار ميدهند، مع الوصف و متاسفانه افراد محدودي، مغرضانه و با اهداف تبليغاتي، غيرمسئولانه، موهن، با اشاعه كذب و ارائه اخبار مجعول، درصدد تخريب فعاليتهاي موثر و كارآمد همكاران شاغل در سازمان ميگردند .

حبی خاطر نشان کرد: سازمان نظام روانشناسي و مشاوره در راستاي اعتلاي نام و حفاظت و صيانت از حقوق سازماني خود در جامعه حق مداخله و رسيدگي، طرح شكايت و رسيدگي به پرونده متخلفين در موارد مذكور را براي خود محفوظ مي دارد و قطعأ تمام فعاليت خود را جهت حمايت از آبروي سازماني خود به كار خواهد بست. و درخواست ما از كليه همكاران و روانشناسان و مشاوران گرانقدر اين است؛ از انتشار اخبار كذب بدون توجه به واقعيتهاي موجود كه منجر به هتك حرمت و جريحه دارشدن احساسات جامعه روانشناسي و مشاوره ميگردد خودداري فرمايند.
 
وی در ادامه گفت: با لطف خداوند و كمك همكاران و خدمت هیات رئیسه و شورای مرکزی سازمان معاونین و مديران پس از سالها، سازمان نظام روانشناسي و مشاوره وارد مرحله حساسي از رشد و بالندگي و پيشرفت گرديده است. توقع ما از همكاران و افرادي كه در اين حيطه مشغول به فعاليت هستند اين است كه جانب انصاف و اخلاق حرفه اي و اسلامي را مدنظر داشته و رعايت فرمايند.

وی افزود: جهت حمايت از حقوق سازماني افراد و در راستاي رشد واعتلاي فعاليتهاي معموله تمامي حركات و گفته هاي افراد در فضاي مجازي و واقعي رصد گرديده و چنانچه مطالب مذكور مخالف واقعيتهاي موجود بوده ضمن رسيدگي انتظامي به مراجع قضائي نيز معرفي خواهند گرديد و هیچکس در هر مقامی در برابر قانون مصونیت ندارد.


معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی حرفه ای سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در پایان گفت: سازمان همچون نهالی بوده که امروز بسان درختي مي ماند كه وقتي به ثمر نشست ، ثمر آن براي تمام افراد لذت بخش خواهد بود، تلاش مجموعه سازمان جهت رشد و بالندگي اين درخت تنومند خواهد بود لذا ازتمامی همكاران استدعا ميشود ضمن رعايت ضوابط و قوانين ومقررات هويت و حرمت و تعالي سازمان را حفظ نموده و با حفظ وحدت و همدلي مانعي جهت رسيدن افراد مغرض به اهداف فردي يا گروهي ايشان باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
عالی
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...