پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۶
کد مطلب: 51270
۱

۳۰ روز طول می کشد تا کرونا از بدن بیرون برود!

۳۰ روز طول می کشد تا کرونا از بدن بیرون برود!
به گزارش سی ان ان، براساس تحقیقی که در نشریه «بریتیش مدیکال ژورنال» منتشر شده، بیماران کووید ۱۹ باید یک ماه منتظر بمانند تا مشخص شود ویروس کرونا از بدن آنها خارج شده است یا خیر.
 
دکتر «فرانچسکو ونتورلی» از دانشگاه مودنا -رجیو امیلیا و همکارانش روی ۱۱۶۲ بیماری مطالعه کردند که با استفاده از تست PCR ابتلای آنان به کووید ۱۹ تشخیص داده شده بود.

این بیماران ۱۵ روز پس از انجام تست اولیه، ۱۴ روز پس از تست دوم و ۹ روز پس از تست سوم تحت آزمایش کرونا قرار گرفتند. محققان فاصله های زمانی اجرای تست را با توجه به توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های اروپا تعیین کردند.

نتیجه تست نخست ۶۰.۶ درصد از بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹، منفی بود. یک تست دیگر نیز نتیجه منفی ۷۸.۷ درصد از بیماران را تایید کرد. محققان معتقدند مقایسه نتایج این دو تست نشان می دهد از هر ۵ نتیجه تست منفی، احتمالاً یکی از آنها اشتباه است. این بدان معنا است که بسیاری از بهبودیافتگان کووید ۱۹ پس از منفی شدن تستشان، ممکن است همچنان ناآگاهانه ویروس را به دیگران منتقل کنند.

همچنین پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که پس از منفی شدن ۲ تست متوالی PCR، ویروس کرونا به طور کامل از بدن بیمار حذف شده است. در کل ۳۰ روز پس از تشخیص بیماری در فرد و ۳۶ روز از زمان ظهور علائم آن، این ویروس از بدن انسان پاک می شود.

البته پاک شدن ویروس از بدن بیماران مسن تر و افرادی که شدت بیماری آنها بیشتر است، مدت زمان طولانی تری طول می کشد. مدت زمان پاک شدن ویروس از بدن افراد بالاتر از ۵۰ سال، ۳۵ روز و برای افراد بالای ۸۰ سال، ۳۸ روز اعلام شده است.

همچنین طبق تحقیق ۳۳ روز طول می کشد تا ویروس از بدن بیمارانی که در بیمارستان بستری نمی شود، پاک شود. مدت زمان پاک شدن ویروس از بدن بیماران بستری شده در بیمارستان ۳۸ روز تخمین زده شده است.

محققان اشاره می کنند درک زمان خروج ویروس از بدن بیماران عاملی کلیدی در تعیین استراتژی های تست است و سبب می شود بیماران بیش از مدت زمان لازم در قرنطینه نمانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.