سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۶
کد مطلب: 51295
۱

نقش فراموشی به عنوان عامل مرگ و میر نادیده گرفته شده است

نقش فراموشی به عنوان عامل مرگ و میر نادیده گرفته شده است
به گزارش مدیکال نیوز تودی، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که فراموشی به عنوان یکی از علت‌های مرگ و میر، به صورت قابل توجهی در گواهی‌های مرگ و میر نادیده گرفته می‌شود.
 
این پژوهش که در "مدرسه سلامت عمومی دانشگاه بوستون"(BUSPH) انجام شده است، نشان می‌دهد که تنها پنج درصد از گواهی‌های مرگ و میر، فراموشی را به عنوان علت مرگ ثبت می‌کنند. آنها باور دارند که این آمار تقریبا سه برابر(۱۵ درصد)است.

این پژوهش، فقدان آزمایش‌های روزمره را در مراقبت‌های اولیه و مشخص کردن نشانه‌های مرتبط با فراموشی که آن را به عنوان یک عامل مرگ و میر نشان می‌دهند، ثابت می‌کند.

"اندرو استوکز"(Andrew Stokes)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: درک عامل مرگ و میر مردم، موضوعی ضروری برای تعیین اولویت و تخصیص منابع است. نتایج پژوهش ما نشان می‌دهند که مرگ و میر ناشی از فراموشی می‌تواند بیشتر از میزان تشخیص داده شده باشد. این موضوع، اهمیت پیشگیری از فراموشی و مراقبت را نشان می‌دهد.

پژوهشگران، داده‌های این پژوهش را با بررسی افراد بین ۷۰ تا ۹۹ سال که در خانه‌های سالمندان بستری بودند، به دست آوردند. آنها داده‌های گردآوری شده بین نوامبر ۲۰۱۸ تا مه ۲۰۲۰ را ارزیابی کردند و ارتباط میان فراموشی و مرگ را مورد بررسی قرار دادند. پژوهشگران در بررسی خود، عوامل موثر از جمله محل زندگی، شرایط سلامت، سن، جنسیت، نژاد، قومیت و سطح تحصیلات را نیز در نظر گرفتند.

این پژوهش نشان داد که در سال ۲۰۱۹، ۵.۶ میلیون بزرگسال بالای ۶۵ سال در آمریکا به آلزایمر و فراموشی ناشی از آن مبتلا بوده‌اند.

در حالی که آلزایمر، عامل ۸۰ درصد موارد فراموشی است، زوال عقل عروقی، مسئولیت ۱۰ درصد آنها را بر عهده دارد. نوعی از فراموشی نیز وجود دارد که ترکیبی از زوال عقل عروقی و آلزایمر است. این نوع بیماری، نیمی از هر دو مشکل را در خود جای داده است.

براساس این پژوهش، ۱۸.۸ درصد مردم ۶۵ ساله و بالاتر در آمریکا، نقص شناختی بدون فراموشی را تجربه می‌کنند و حدود یک سوم آنها طی پنج سال، به فراموشی ناشی از آلزایمر مبتلا می‌شوند
فراموشی ناشی از آلزایمر می‌تواند میزان مرگ و میر را افزایش دهد. به گفته پژوهشگران، اگر همه شکل‌های مرگ و میر به یکدیگر اضافه شوند، سومین دلیل مهم مرگ و میر را تشکیل می‌دهند.

در سال ۲۰۱۷، فراموشی ناشی از آلزایمر، زوال عقل عروقی، زوال عقل مشخص نشده و دیگر بیماری‌های طبقه‌بندی نشده، در فهرست عوامل مهم مرگ و میر گواهی‌های فوت قرار گرفته‌اند.

پژوهشگران این پروژه، به تحقیقات دیگری استناد می‌کنند که نشان می‌دهد مرگ‌های ناشی از کاهش سلامت که با زوال عقل مرتبط هستند، اغلب به دلایلی مانند ذات‌الریه، بیماری‌های قلبی- عروقی یا سپسیس نسبت داده می شوند.

این پژوهش، در مجله "JAMA Neurology" به چاپ رسید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.