کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای اولین بار؛ پذیرش دانشجوی ارشد رشته روانشناسی اجتماعی

یوپنا , 18 شهريور 1399 ساعت 22:25

مدیرکل دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: برای اولین در ایران و خاورمیانه رشته کارشناسی ارشد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه پیام نور تهران جنوب دانشجو می پذیرد.


دکتر مجید صفاری نیا مدیرکل دانشجویی دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر اظهار داشت: با تصویب شورای گسترش و ابلاغ معاون آموزشی وزیر علوم برای اولین بار در کشور و حتی در خاورمیانه رشته رواشناسی اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تهران جنوب دانشجو می پذیرد.

عضو علمی رواشناسی دانشگاه پیام نور ادامه داد: رواشناسی اجتماعی با ترجمه کتاب از سال ۱۳۴۸ وارد ایران شد ولی در چند دهه اخیر بیشتر به صورت دو واحد درس عمومی و اختیاری در رشته های مانند جامعه شناسی، علوم سیاسی، علوم تربیتی و... کاربرد داشت.

وی به کاربردی بودن این رشته اشاره کرد و تصریح کرد: بحران های اقتصادی و اجتماعی و پدیده های مانند مهاجرت ضرورت چنین رشته ی کاربردی را در کشور دو چندان کرده است که خوشبختانه بعد از یک دهه تلاش دانشگاه پیام نور موفق شد به عنوان مجری این رشته دانشجو بپذیرد.

این روانشناس در پایان درباره ظرفیت پذیرش این رشته در سطح کشور و دانشگاه پیام نور گفت: ظرفیت پذیرش رشته رواشناسی اجتماعی صرفا در دانشگاه پیام نور تهران جنوب با ۲۰ نفر از طریق کنکور کارشناسی ارشد می باشد و در انتخاب رشته امسال دانشجویانی که علاقه مند می باشند می توانند آن را انتخاب کنند.


کد مطلب: 51302

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51302/اولین-بار-پذیرش-دانشجوی-ارشد-رشته-روانشناسی-اجتماعی

میگنا
  https://www.migna.ir