سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۶
کد مطلب: 51335
۰

سوظن در روابط زناشویی چه تاثیری می‌گذارد؟

سوظن در روابط زناشویی چه تاثیری می‌گذارد؟
عسل بهرامی کهیش نژاد کارشناس روانشناسی گفت: ۲ محور اصلی و بسیار مهم در هر رابطه و به خصوص زندگی مشترک، اعتماد و احترام هستند که اگر هر کدام از آن‌ها آسیب ببینند ممکن است این پیوند کاملا از بین برود. 

این دو محور، در حقیقت خط قرمز‌هایی هستند که هیچگاه نباید از آن‌ها عبور کرد، زیرا هر فردی یک سری حریم‌هایی دارد که دوست ندارد کسی به آن ورود کند. اگر زن و شوهر، این حریم را حفظ نکنند و با شک و سوظن به کنکاش یکدیگر در گذشته یا حال و حتی آینده بپردازند، حرمت‌ها از بین رفته و با تفکر‌های منفی که نسبت به هم پیدا می‌کنند از هم دورتر و دورتر می‌شوند و در نتیجه سردی عاطفی رخ می‌دهد که جبران آسیب‌های ناشی از این بی اعتمادی‌ها بسیار زمان بر است.

سردی عاطفی اگر درمان نشود، ممکن است فرد کاملا امید و احساساتش را به زندگی از دست بدهد و برخلاف قاعده زندگی مشترک به خیانت روی آورد، با این باور که من به خاطر کاری که نکرده ام، مجازات می‌شوم و در زندگی عذاب می‌کشم، پس آن را انجام می‌دهم تا حسرت نخورم.

چنانچه به مرحله آخر رسیده، زوجین با جدا شدن از هم و شروع زندگی جدید و ازدواج مجدد، به حیات خود ادامه می‌دهند بنابراین جدایی بهتر از خیانت بوده چراکه خیانت بسیار منفور و غیرقابل بخشش است.

بهرامی کهیش نژاد در پایان گفت: باور ما این است که به تمامی اتفاقات با تفکر مثبت نگاه کرده و برای پایداری زندگی، عشق و احساسات نهفته در آن تلاش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی