جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۵
کد مطلب: 51352
۰
۱

علت گرایش بانوان به رشته حسابداری چیست؟!

علت گرایش بانوان به رشته حسابداری چیست؟!
سلطنت روایی، عضو هیئت علمی حسابداری دانشکده دکتر شریعتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: امروزه با گسترش تحصیلات دانشگاهی، یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها که با اقبال جوانان مواجه شده رشته حسابداری است.
 
یکی از دلایل تحصیل در رشته حسابداری شرایط حاکم بر بازار کار، تنوع سازمان‌ها و مشاغلی است که فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند به آن‌ها وارد شوند.

جذابیت فضای کاری رشته حسابداری برای بانوان بیشتر از آقایان بوده و جزو اولین انتخاب‌های آنان است. این مسئله خاص کشور ما نیست، بلکه در برخی از کشور‌های دیگر نیز حسابداری جزو پرطرفدارترین حرفه‌ها در میان بانوان محسوب می‌شود.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا و با هدف گسترش آموزش‌های مهارتی، حرفه‌ای و در راستای پاسخ به الزامات محیطی و نیاز‌های بازار کار به دنبال ارائه آموزش‌هایی است که دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده ‌کند.

عضو هیئت علمی حسابداری دانشکده دکترشریعتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: یکی از فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در رشته حسابداری بازنگری در سر فصل‌ها و به روز رسانی آن‌ها است که یکی از این نمونه تلاش‌ها برای تغییر سرفصل کاردانی حسابداری محسوب می‌شود که به سرانجام رسیده و در حال اجراست. آنچه که در این تغییرات قابل توجه است ارائه دروس مهارتی و اختیاری جدید و کاربردی مانند اخلاق حرفه ای، آشنایی با بورس، اصول و فنون مذاکره، حسابداری پیمانکاری و حسابداری کشاورزی برای دانشجویان است.
او تاکید کرد: علی‌رغم وجود درصد بالای فارغ التحصیلان بیکار و جویای کار، خوشبختانه فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و به طور خاصه رشته حسابداری دغدغه اشتغال را ندارند.


نباید از بومی سازی استاندارد‌های بین المللی غفلت کرد
البته ناگفته نماند که نقش قانون گذار و نظام اقتصادی حاکم بر کشور در عملکرد حسابداران تعیین کننده است. آنان نیاز دارند که در شرایط شفاف و بر اساس استاندارد فعالیت کنند، در واقع بومی سازی استاندارد‌های بین المللی نیز مقوله‌ای است که نباید از آن غفلت کرد.

روایی در ادامه با اشاره به اینکه درحال حاضر گرایش رو به افزایش تحصیلات تکمیلی در کشور تبدیل به یک مسئله جدی شده است، تاکید کرد؛ در کشور‌های توسعه یافته چنین مسئله‌ای وجود ندارد و افراد سریع‌تر وارد بازار کار می‌شوند. در واقع ادامه این شرایط مشکلات بیکاری را در جامعه حادتر خواهد کرد، در حالی که یکی از راه‌های مهم به منظور برون رفت از این مشکل توجه به ارتقای مهارت دانشجویان است که این موضوع دغدغه مسئولان و متولیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

او در پایان یادآوری کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این باشیم که از دمیدن در تنور تحصیلات تکمیلی کاسته شود و جوانان مستعد جامعه که از پتانسیل خوبی نیز برخوردارند؛ بلافاصله وارد بازار کار شده و در جهت خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور قدم بردارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
رشته بیخود که مدیران شرکت ها بیشتر از دختران توقعات بیخودی دارند
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد