کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراکز روانشناسی باید از بهزیستی مجوز داشته باشند

29 شهريور 1399 ساعت 20:47

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور از مردم خواست در مراجعه به دفاتر و مراکز روانشناسی به ویژه در تماس با مراکز روانشناسی غیرحضوری به این نکته توجه کنند که این دفاتر و مراکز حتما باید از بهزیستی مجوز مربوطه را داشته باشند.


دکتر بهزاد وحیدنیا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این الزامات علاوه بر دفاتر و مراکز خدمات روانشناسی، برای مشاوره های مجازی و غیرحضوری نیز صدق می‌کند؛ در حال حاضر لازم است که برای بخش غیردولتی ارائه‌دهنده خدمات روانشناسی به صورت غیرحضوری، استانداردهای جدیدی تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، راه اندازی مشاوره‌های تلفنی تصویب و ابلاغ شده است تا این مراکز تلفنی مجوزهای مربوطه را دریافت کنند.


مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور یادآور شد: درحال حاضر ۴۱ خط تلفنی ۱۰ رقمی غیردولتی در کشور فعالیت دارند که تحت نظارت هستند.

وحیدنیا گفت: با توجه به اینکه برخی افراد متخلف از خدمات غیرحضوری روانشناسی سوء‌استفاده می‌کنند در حالیکه فاقد صلاحیت هستند، توصیه می شود مردم هنگام استفاده از این خدمات، بررسی کنند که آیا این مراکز از بهزیستی مجوز دارند یا نه.

وی با بیان اینکه برخی مراکز خدمات روانشناسی از بهزیستی مجوز ندارند و تحت نظارت این سازمان نیستند، افزود: درباره این مراکز نیز توافق‌نامه‌ای با نظام روانشناسی داریم و امیدواریم این مراکز به زودی تحت نظارت بهزیستی قرار گیرند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور تاکید کرد: به استناد ماده ۵۷ قانون احکام دائمی، بهزیستی مرجع صدور پروانه خدمات روانشناسی و مشاوره در کشور است و قانون ششم توسعه نیز بهزیستی را مکلف به صدور مراکز مشاوره و خدمات روانشناسی کرده است.

وحیدنیا یادآور شد: افراد متخصص ابتدا پروانه فردی خود را از سازمان نظام روانشناسی دریافت می کنند اما برای فعالیت مرکز باید مجوز دولت یعنی مجوز سازمان بهزیستی را دریافت کنند.


کد مطلب: 51360

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51360/مراکز-روانشناسی-باید-بهزیستی-مجوز-داشته-باشند

میگنا
  https://www.migna.ir