سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۹
کد مطلب: 51373
۸
۹
طیق یک نظرسنجی

مشاوران مطرح زمینه های مختلف روانشناسی کدامند؟

مشاوران مطرح زمینه های مختلف روانشناسی کدامند؟
احتمالا شما نیز در اینترنت، عباراتی نظیر «بهترین مشاور خانواده»، «بهترین روانشناس» یا عبارتهای مشابه را جستجو کرده اید و به سایتهایی رسیده اید که در آن عده ای پیرامون این پرسش که مثلا «بهترین روانشناس کشور کیست» با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداخته اند. اما تا چه اندازه می توان به این نظرات اعتماد کرد! از کجا معلوم، نظرات مثبتی که درباره یک یا چند مشاور خاص ارائه شده است توسط خود این مشاورین یا کارمندانشان نوشته نشده باشد؟

کمااینکه اخیرا مشخص شده است، دیدگاههای درج شده در یکی از سایتهای مرتبط با مادران و نوزادان در تعریف و تمجید از چند مشاور خانواده و روانشناسی، توسط کارکنان یکی از مراکز مشاوره صورت گرفته که این چند مشاور نیز در آن مرکز فعالیت می کنند.


نظرسنجی علمی از مراجعین مراکز مشاوره
جمعی از دانشجویان رشته روانشناسی، در پژوهشی نتیجه محور به سراغ مراجعین مراکز مشاوره در شهر تهران رفته و با روش های علمی و مبتنی بر مصاحبه ی چهره به چهره ، میزان رضایتمندی آنها را از عملکرد مشاوران این مراکز بررسی کرده اند.

این تحقیق و نظرسنجی از ۶۷۴۸ نفر از مراجعین این مراکز؛ شامل ۴۳۲۱ خانم و ۲۴۲۷ آقا و به شیوه مصاحبه چهره به چهره و بدون اعمال نظر یا دخالت مشاوران شاغل در مراکز مشاوره و توسط گروههای مختلفی از دانشجویان رشته های روان شناسی و در مدت ۱۴ ماه صورت گرفته است.



یکی از پرسش های این نظرسنجی این بوده است که مراجع ، مشاور خود را از چه طریقی انتخاب کرده است؟
 نتایج حاصله از این پرسش به شرح ذیل است:
- ۴۸ درصد از طریق توصیه دوستان و آشنایان.
- ۳۶ درصد با جستجو در اینترنت.
- ۵  درصد از طریق برنامه های رادیو و تلویزیونی.
- ۱۱ درصد هم از طریق سایر روشها.
نکته جالب این نظرسنجی این است که فقط ۵ درصد از مصاحبه شوندگان، مشاور خود را از طریق صدا و سیما انتخاب کرده اند.


اما مشاوران منتخب این نظرسنجی چه کسانی هستند؟
بر اساس این نظرسنجی، فهرستی از بهترین مشاوران بخش های مختلف روانشناسی منتشر شده است که عبارتند از:
*محمدرضا پوردستمالچی در بخش انتخاب رشته آزمون سراسری و مشاوره تحصيلی
محمدرضا پوردستمالچی، یکی‌ از مشاوران خوشنام و باتجربه در زمینه انتخاب رشته و مشاوره تحصیلی است.
وی با شناخت دقیق از رشته‌های دانشگاهی و اصول و قوانین انتخاب رشته، انتخابی علمی، دقیق و اصولی برای داوطلبان انجام می‌دهد و به عنوان بهترین مشاور در زمینه انتخاب رشته تحصیلی شناخته می‌شود.

محمدرضا پوردستمالچی به دانش‌آموزان و داوطلبان آزمون سراسری در سراسر کشور و مدارس، خدمات مشاوره تحصیلی ارائه می‌کنند که هر ساله رتبه های برتر ۱ و ۲ رقمی بسیاری حاصل این مشاوره های علمی و منظم است.

در مرکز مشاوره ایشان( با بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل تحصيلكرده و دانشگاهي) سالانه اقدامات اثربخشی همچون: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و مشاوران، تولید بسته‌های مشاوره‌ای، شرکت در کنفرانس های بین المللی و ... انجام میشود.


 

 
*بدری سادات بهرامی در بخش مشاوره افسردگی و انزوا طلبی
استاد برجسته دانشگاه شهیدبهشتی و مؤسس مرکز مشاوره شکیبا در نظرسنجی صورت گرفته با اختلاف بسیار بالایی نسبت به رقبای خود به عنوان بهترین
مشاور در زمینه حل مشکل انزوا طلبی و درمان انواع افسردگی نظیر افسردگی حاد ، خفیف و اختلال دو قطبی معرفی شده است.


 

*مهدی آریافر در بخش مشاوره همسران
این مشاور جوان در زمینه زوج درمانی، مشاوره طلاق و مشاوره خیانت عاطفی یا جنسی همسران در صدر بهترین مشاوران حال حاضر کشور قرار دارد.



 

*عیسی جلالی در بخش مشاوره خشم و استرس شغلی
این مشاور با تجربه که بیشتر وقت خود را صرف سخنرانی در همایش ها و سمینارهای مختلف می کند در نظرسنجی صورت گرفته به عنوان بهترین مشاور روانشناس در زمینه مدیریت فشارهای عصبی و استرس های شغلی، درمان انواع ترس و اضطراب نظیر آگاروفوبیا یا همان ترس از بیرون رفتن از خانه ، سوشال فوبیا یعنی ترس از مردم و اجتماع ، کلاسترو فوبیا یا ترس از قرارگرفتن در مکان بسته ، آکروفوبیا یا ترس از بلندی ، نکروفوبیا یا ترس از مرگ و ... ترس از پرواز ، کنترل خشم و استرس های شغلی شناخته می شود.


 

*دکتر شاهین فرهنگ در بخش روابط اجتماعی
فارغ التحصیل دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه هاروارد هرچند اینروزها بیشتر وقت خود را صرف برگزاری همایش می کند اما در آموزش مهارت های ارتباط مؤثر برای بهبود روابط اجتماعی ، عنوان بهترین مشاور را از آن خود کرده است.



 

*میرمحمد ولی مجد تیموری در بخش اختلالات جنسی
هرچند دکتر مجد یک متخصص اعصاب و روان است اما در نظرسنجی فوق به عنوان بهترین مشاور در زمینه درمان اختلالات جنسی نظیر تنوع طلبی جنسی ، کاهش سرزندگی و نشاط جنسی ، اختلالات نعوظ ، کاهش میل جنسی ، انزال زودرس ، عدم انزال یا انزال دیررس شناخته می شود.


 

*سیما فردوسی در زمینه مشاوره کودک
دوران کودکی حساس ترین و سرنوشت سازترین دوره ی عمر انسان است، بستر موفقیت ها و شکستهای آینده هر فرد در این دوران رقم می خورد.  به همین دلیل والدین باید هر نوع مشکل رفتاری یا اختلال در رشد کودک را جدی بگیرند! بر اساس بررسی های صورت گرفته ، خانم سیما فردوسی استاد دانشگاه، بهترین روانشناس در زمینه تربیت و پرورش کودکان سالم و موفق است.

 
 
*حمید ایروانی در بخش مشاوره روابط مجردها
آقای ایروانی همسر یکی از میکاپ آرتیست های معروف کشور ترکیه، عنوان بهترین مشاور در زمینه بهبود روابط عاطفی میان مجردها و مشاوره شکست عاطفی را از آن خود کرده است.

 
 
*دکتر محمداحسان تقی زاده در زمینه درمان لکنت زبان
لکنت زبان را می توان عدم توانایی در بیان روان و سلیس کلمات و یا جملات با مخاطب نامید. نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که در این زمینه دکتر محمد احسان تقی زاده در صدر بهترین متخصصین قرار دارد.

 
 
حسین روا زاده در بخش مشاوره وسواس
بیماری وسواس از جمله بیماری های فکری و رفتاری است که می تواند برای فرد بسیار آزار دهنده باشد. نظر سنجی ها نشان می دهد که دکتر حسین روا زاده در زمینه درمان انواع وسواس نظیر وسواس فکری، وسواس عملی ، وسواس ترس و وسواس الزام در صدر بهترین مشاوران قرار دارد.



نکته: همانطور که گفته شد نتایج این تحقیق از بین نمونه کوچک از نظرات مردمی و دیدگاههای مراجعان مراکز تهران بدست آمده است و بی تردید با نظرات جامعه روانشناسان و مشاوران کشور متفاوت است.
 
 
 
 
مرجع : خبرگزاری برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مهدی
Iran, Islamic Republic of
از اسم این اساتید معلومه که متاسفانه و متاسفانه، مردم ما از نعمت آشنایی با مشاوران خبره و کاربلد، محروم هستند و اونایی را می شناستد که بازاری حرف می زنند. آقای شاهین فرهنگ، کلا بویی از روانشناسی نبرده. همه ش نصیحت میکنه و خاطره های خوشمزه تعریف میکنه. آقای روازاده، پزشک عمومی و فعال در زمینه طب سنتی است. اصلا در حیطه روان شناسان و مشاوران قرار نداره....۹۹ درصد حرفاشون عسل و سیاهدونه و حجامت هست. بقیه رو هم از بس مهجوره اسمشون حوصله نوشتن نیست. تازه اون آقای مجد هم والا روانپزشکی رو پله کرده و درباره هرچی که دلش میخواد مشاوره میده. خدا همه ما رو هدایت کنه
مشاورجوان
Iran, Islamic Republic of
جمعی ازدانشجویان مشاوره و روانشناسی به سراغ مردم در مراکز مشاوره رفتن ؟؟؟ و بعد اسم پوردستمالچی و روازاده و شاهین فرهنگ به قید قرعه ا.مد بیرون؟؟؟؟؟
سعید
United States
بسیار مشکوکه
اتفاقا همونهایی هستند که تو صداوسیما رفت آمد دارن
sara
Iran, Islamic Republic of
فردوسی!😳
شوخی میکنیددیگه؟
این جواب بیشتر به این پرسش میخوره👈اسامی روانشناسان صدا و سیما را نام ببرید
یا اینکه چند تن از روان شناسان صدا و سیما را میشناسید😐
بعدم اکثرا میدونیم خانم فردوسی چقدر زن ستیزن و صحبت هاشون به روشنی گویایه زد زن بودن ایشونه
ث
Iran, Islamic Republic of
میدونم تایید نمیکنید
فقط لعنت بر فردی ک بجای خبرنگاری، خبردلاری میکنه...
بخاطر پول میاین یه فردی که اصلا مشاوره نخونده را بعنوان برترین مشاورتحصیلی میزنید و این همه تبلیغش میکنید و ابروی کل پژوهش های علمی را میبرین
هی هم تاکید میکنید که براساس پژوهش علمی این نتایجعلمی بدست امده این نتایججج
خیلی بی شرفیدددد
خیلییی..
شهرام
Iran, Islamic Republic of
نوشتی اصلا مشاوره نخونده....... همچین میگی مشاوره نخونده انگاری خودت رتبه دو رقمی شدی رشته پزشکی خوندی و یا مثلا مشاوره دادن چی هست؟ مگه اتم میخوای بشکافی. رفتی نظریات شفیع آبادی پدر مشاوره شغلی رو خوندی حالا ادعای روان درمانی هم داری .... الان مشاوران املاک سرکوچه هم بهتر از خیلی مشاوران بلدن مشاوره بدن به مردم و راهنمایی کنند . حسادت خوب نیست . هر کدوم از اینها که اسم شون اینجا امده حداقل 20 میلیارد تومن از مشاوره دادن سرمایه جمع کردن تو چی داری . اها نمیدونستم شما نظریات راجرز و الیس و آدلر حوندی اگه بری نانوایی بهت نون مجانی میدن
سجاد
Iran, Islamic Republic of
واقعا احمقانه بود..............
...
Iran, Islamic Republic of
کسی میتونه کمکم کنه؟اقای میرهلی بهتره یا پوردستمالچی برای مشاوره تحصیلی؟؟؟
ساعد
Iran, Islamic Republic of
هیچ پژوهشی در این زمینه وجود ندارد و این یک تبلیغ دروغ می باشد
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!