کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه تعداد از داوطلبان پشت سد کنکور می‌مانند؟

باشگاه خبرنگاران , 6 مهر 1399 ساعت 9:40

سخنگوی سازمان سنجش به بیان توضیحاتی درباره ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ۵ گروه آزمایشی پرداخت.


فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر ثبت‌نام کردند که با توجه به امکان شرکت داوطلبان کنکور‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی در گروه زبان‌های خارجی و هنر برای یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب کارت ورود به جلسه صادر شد.
 
او ادامه داد: یک میلیون و ۱۶۶ هزار داوطلب در جلسه آزمون  حاضر بودند و در نهایت پس از اعلام نتاج اولیه  یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ شدند.

۶  هزار ظرفیت برای گروه هنر
زرین آمیزی افزود: در کنکور گروه آزمایشی هنر ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب صبح روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد به رقابت پرداختند که پس از اعلام نتایج اولیه ۸۰ هزار و ۸۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند. ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ۶ هزار و ۲۴ نفر است.

۵۹  هزار ظرفیت برای گروه ریاضی و فنی
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش بیان کرد: در کنکور گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۱۲۵ هزار و ۴۲۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند. ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای رشته‌های مختلف ریاضی ۵۹ هزار و ۱۳۶ نفر  است.

۵۲  هزار ظرفیت برای گروه علوم انسانی
زرین آمیزی درباره کنکور علوم انسانی نیز گفت: در گروه علوم انسانی  ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب  صبح روز پنجشنبه، ۳۰ مرداد با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد  ۳۱۴ هزار و ۴۷۱ داوطلب مجاز شده اند و در نهایت ۵۲ هزار و ۲۲۷ نفر به دانشگاه‌ها راه پیدا خواهند کرد.  

۵۴ هزار ظرفیت برای گروه تجربی
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵۹۴ هزار ۲۵۹ داوطلب صبح روز جمعه، ۳۱ مرداد برگزار شد و در مرحله اعلام نتایج اولیه ۳۵۲ هزار و ۹۲۳ نفر مجاز به انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شدند. ظرفیت دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید برای رشته‌های مختلف علوم تجربی ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر است.  

 ۴ هزار ظرفیت برای گروه زبان های خارجی
زرین آمیزی تصریح کرد: کنکور گروه آزمایشی زبان خارجی با ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب صبح روز شنبه، اول شهریور برگزار شد. از این تعداد ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند. ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای سال تحصیلی جدید در رشته زبان‌های خارجی ۴ هزار ۱۸۴ نفر است.
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: از تعداد ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر ظرفیت کنکور سراسری ۹۹، تعداد ۱۱۱ هزار و ۹ نفر ظرفیت به دوره‌های روزانه اختصاص دارد.
 
دوره‌های آموزشی ظرفیت گروه علوم انسانی ظرفیت گروه علوم ریاضی و فنی ظرفیت گروه علوم تجربی ظرفیت گروه هنر ظرفیت گروه زبان‌های خارجی
روزانه ۲۴ هزار و ۶۰۸ نفر ۴۳ هزار و ۴۸۷ نفر ۳۵ هزار و ۸۶۱ نفر ۴ هزار و ۳۵۲ نفر ۲ هزار و ۷۰۱ نفر
نوبت دوم (شبانه) ۵ هزار و ۲۳۲ نفر ۷ هزار و ۶۶۳ نفر ۲ هزار و ۸۷۱ نفر ۹۵۰ نفر ۴۷۳ نفر
محروم (زلزله‌زده، سیل‌زده و سایر مصوبات) ۳۸۲ نفر ۶۴۳ نفر ۲۶۳ نفر ۹۴ نفر ۵۲ نفر
دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) ۱۱ هزار و ۷۳۶ نفر ۳ هزار و ۱۲۴ نفر ۴ هزار و ۲۷۸ نفر ۲۰۸ نفر ۶۵۳ نفر
مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی ۳ هزار و ۹۴۵ نفر ۳ هزار و ۲۷۵ نفر ۷ هزار و ۴۳۳ نفر ۴۲۰ نفر ۱۰۵ نفر
دانشگاه پیام نور ۶ هزار و ۳۲۴ نفر ۹۴۴ نفر ۳ هزار و ۵۷۲ نفر - ۲۰۰ نفر
جمع کل ۵۲ هزار و ۲۲۷ نفر ۵۹ هزار و ۱۳۶ نفر ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر ۶ هزار و ۲۴ نفر ۴ هزار و ۱۸۴ نفر
 


کد مطلب: 51395

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51395/تعداد-داوطلبان-پشت-سد-کنکور-می-مانند

میگنا
  https://www.migna.ir