جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۱
کد مطلب: 51425
۲

چرا رتبه برترها به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدند؟ + روش اعتراض

چرا رتبه برترها به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدند؟ + روش اعتراض
فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره علت دعوت نشدن برخی رتبه برتر های کنکور سراسری به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: اگر داوطلبی در انتخاب های قبل از فرهنگیان شانس قبولی داشته است به مصاحبه دعوت نمی شود و یک علت دیگر هم این است که فاقد حداقل نمره علمی لازم برای معرفی در این مرحله بوده‌اند.
 
او در ادامه بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان سهمیه و بومی بودن داوطلبان و همچنین ترتیب انتخاب های آنها مهم است.

به گفته مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش، همانطور که در اطلاعیه سازمان گفته شده است در اعلام نتایج نهایی، داوطلبان دلیل عدم قبولی خود را در کارنامه "که نیمه دوم آبان در سایت سازمان سنجش بارگذاری خواهد شد" خواهند فهمید.

زرین آمیزی افزود: اگر موردی برای اعتراض و بررسی وجود داشته باشد داوطلبان می‌توانند به آدرس darkhast.sanjesh.org درخواست ارسال کنند تا بررسی شود.


علت دعوت نشدن ۲ برابر ظرفیت متقاضیان برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
سخنگوی سازمان سنجش در ادامه درباره حواشی مطرح شده در مورد دعوت نشدن ۲ برابر ظرفیت متقاضیان برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان  توضیح داد: اینکه چه تعداد و چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شوند به درخواست آموزش و پرورش تعیین می شود و سازمان سنجش آموزش کشور تعیین کننده میزان دعوت به مصاحبه داوطلبان نیست.

همچنین بر اساس آنچه پیش تر سازمان سنجش اعلام کرده است، بنا به دلایلی اعم از نمره علمی و ترتیب اولویت انتخاب رشته متقاضی یا عدم رعایت استان بومی وغیره، هیچگونه اعتراضی در این مرحله از اعلام نتایج از سوی متقاضیان پذیرفته نمی شود.

ماجرای اعتراض داوطلبان چیست؟
نتایج چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری ۹۹ روز ۱۴ مهر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و بعد از این اعلام نتایج برخی رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۹ به دعوت نشدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اعتراض کرده اند.

این داوطلبان اظهار داشتند که با رتبه های ۳ رقمی برای مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشده‌اند و خواستار توضیح مسئولان شده اند.

طبق ادعای رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۹ و کارنامه ارسال شده از سوی برخی از آنان، اگرچه آن‌ها نمره علمی لازم را برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان  یعنی تراز بالاتر از ۶ هزار و۵۰۰  کسب کرده‌اند و از سوی دیگر در فرم انتخاب رشته در اولویت های ابتدایی پردیس‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان در استان بومی خود را انتخاب کرده اند،  اما باز هم برای مصاحبه دعوت نشده‌اند.

گفتنی است، نتایج کنکور سراسری ۳۱ شهریور اعلام شد و فرآیند انتخاب رشته از ۲ مهر آغاز و ۷ مهر به پایان رسید. در این انتخاب رشته ۸۵۸ هزار و ۹۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

انتخاب رشته بدون کنکور هم ۱۴ مهر به پایان رسید و از ۳۹۴ هزار و ۲۳۳ نفر ظرفیت این دوره ها و بر اساس آمار نهایی فقط ۲۵۶ هزار و ۶۷ نفر برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مهرماه ۱۳۹۹ ثبت نام و انتخاب رشته کردند. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .