کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند اشتباه رفتاری در ایام کرونا که اختلال روان می آورد

خبرگزاری ایسنا , 23 مهر 1399 ساعت 10:33

یک کارشناس ارشد سلامت روان گفت: پیگیری مداوم و لحظه به لحظه اخبار منفی مثلا تعداد مبتلایان یا فوتی های بیماری کرونا ، صحبت مکرر در مورد خطرات این بیماری سلامت روان را مختل می‌کند.


فاطمه هوشمند اظهار کرد: در هفته سلامت روان با شعار سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر ، دسترسی بیشتر برای همه ، همه جا سعی داشگاه علوم پزشکی استان ایلام بر آگاه سازی افراد و خانواده ها در مورد اهمیت مراقبت های بهداشتی مربوط به سلامت روان است.

وی گفت: مرکز بهداشت استان ایلام، برنامه هایی را تدوین کرده که با هماهنگی ریاست مرکز بهداشت شهرستان ایلام و همکاری کارشناسان روان شهرستان قابل اجراست که در این برنامه ها تلاش بر آموزش های ساده و قابل فهم برای همه ، اما ضروری و عملی است.

یکی از فاکتور های ایمنی در مقابل بیماری ها تقویت سیستم ایمنی بدن است که این امر با رعایت نکاتی مانند خواب کافی ، مصرف مایعات به ویژه 8 لیوان آب در روز، تغذیه مناسب از جمله مصرف میوه و سبزیجات که منبع ویتامین ها و نهایتا غذای اصلی سیستم ایمنی بدن است و کاهش استرس و اضطراب قابل دستیابی است.

در ماه های گذشته چه از طریق مراجعان به مراکز بهداشتی و چه از ارتباط تلفنی از سامانه کشوری وزارت بهداشت موسوم به 4030 متوجه شدیم متاسفانه اشخاص مرتکب چند اشتباه رفتاری می شوند که موجب افزایش استرس و در نتیجه طبعات ناشی از آن می شود.

پیگیری مداوم و لحظه به لحظه اخبار منفی مثلا تعداد مبتلایان یا فوتی های بیماری کرونا، صحبت مکرر در مورد خطرات این بیماری، تغییرو بی نظمی ساعات خواب از شب به روز ، کاهش افراطی ارتباط اجتماعی و عدم خلاقیت برای جایگزینی فضای مجازی بجای ارتباط حضوری و مسایلی از این قبیل موجب افزایش اختلالات اضطرابی، افسردگی، وسواس فکری-عملی و دیگر اختلالات روان شده است.

این کارشناس ارشد سلامت روان تصریح کرد: جهت بهداشت و سلامت روان ضروری است که تمرکز را به جای بیماری بر سلامت و عوامل تامین کننده آن قرار دهیم ، از پیگیری اخبار منفی و تکرار آن بخصوص در حضور کودکان و نوجوانان جدا خوداری کنیم چرا که پذیرش شرایط کنونی به عنوان تغییر در سبک زندگی و سازگاری و انطباق با این پاندمی ، عامل بسیار موثر برای بقا و حفظ سلامتی بویژه سلامت روان است.


کد مطلب: 51455

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51455/چند-اشتباه-رفتاری-ایام-کرونا-اختلال-روان-می-آورد

میگنا
  https://www.migna.ir