شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۳
کد مطلب: 51455
۱

چند اشتباه رفتاری در ایام کرونا که اختلال روان می آورد

چند اشتباه رفتاری در ایام کرونا که اختلال روان می آورد
فاطمه هوشمند اظهار کرد: در هفته سلامت روان با شعار سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر ، دسترسی بیشتر برای همه ، همه جا سعی داشگاه علوم پزشکی استان ایلام بر آگاه سازی افراد و خانواده ها در مورد اهمیت مراقبت های بهداشتی مربوط به سلامت روان است.

وی گفت: مرکز بهداشت استان ایلام، برنامه هایی را تدوین کرده که با هماهنگی ریاست مرکز بهداشت شهرستان ایلام و همکاری کارشناسان روان شهرستان قابل اجراست که در این برنامه ها تلاش بر آموزش های ساده و قابل فهم برای همه ، اما ضروری و عملی است.

یکی از فاکتور های ایمنی در مقابل بیماری ها تقویت سیستم ایمنی بدن است که این امر با رعایت نکاتی مانند خواب کافی ، مصرف مایعات به ویژه 8 لیوان آب در روز، تغذیه مناسب از جمله مصرف میوه و سبزیجات که منبع ویتامین ها و نهایتا غذای اصلی سیستم ایمنی بدن است و کاهش استرس و اضطراب قابل دستیابی است.

در ماه های گذشته چه از طریق مراجعان به مراکز بهداشتی و چه از ارتباط تلفنی از سامانه کشوری وزارت بهداشت موسوم به 4030 متوجه شدیم متاسفانه اشخاص مرتکب چند اشتباه رفتاری می شوند که موجب افزایش استرس و در نتیجه طبعات ناشی از آن می شود.

پیگیری مداوم و لحظه به لحظه اخبار منفی مثلا تعداد مبتلایان یا فوتی های بیماری کرونا، صحبت مکرر در مورد خطرات این بیماری، تغییرو بی نظمی ساعات خواب از شب به روز ، کاهش افراطی ارتباط اجتماعی و عدم خلاقیت برای جایگزینی فضای مجازی بجای ارتباط حضوری و مسایلی از این قبیل موجب افزایش اختلالات اضطرابی، افسردگی، وسواس فکری-عملی و دیگر اختلالات روان شده است.

این کارشناس ارشد سلامت روان تصریح کرد: جهت بهداشت و سلامت روان ضروری است که تمرکز را به جای بیماری بر سلامت و عوامل تامین کننده آن قرار دهیم ، از پیگیری اخبار منفی و تکرار آن بخصوص در حضور کودکان و نوجوانان جدا خوداری کنیم چرا که پذیرش شرایط کنونی به عنوان تغییر در سبک زندگی و سازگاری و انطباق با این پاندمی ، عامل بسیار موثر برای بقا و حفظ سلامتی بویژه سلامت روان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.