کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه بفهمیم به مشاوره روانشناسی نیاز داریم؟

بهداشت نیوز , 25 مهر 1399 ساعت 20:25

ممکن است بارها برای گرفتن مشاوره و ملاقات با یک روانشناس یا روانپزشک فکر کرده باشیم؛ اما چه زمانی نیاز مبرم به مشاوره روانشناسی داریم؟ شاید بارها به خود بگویید که هنوز می‌توانید تحمل کنید و وقت مراجعه به روانشناس نرسیده است. در حالی که باید خیلی وقت پیش اقدام می‌کردید.


در ادامه شما را با زنگ خطرهایی آشنا می کنیم که در صورت مشاهده آنها باید به روانشناس مراجعه کنید. مراجعه به یک روانشناس به این معنی نیست که شما اختلالات شخصیتی دارید؛ بلکه گاهی اوقات تنها به یک شنونده آگاه نیاز دارید که حرف هایتان را بشنود و راه حل های درست به شما بدهد.

1.همه فشارها را تنهایی تحمل نکنید
ما بر احساسات، چالش های زندگی و دیگر مسائلی که باید به طور دقیق به آنها بپردازیم، مدیریت داریم. تا حد زیادی هم سعی می کنیم به درست ترین شکل ممکن انجامش دهیم؛ اما چرا اینکار را می کنیم؟ اغلب ما برای اینکه بتوانیم زندگی خود یا اطرافیان را بهبود ببخشیم این مدیریت را بر عهده می گیریم.

حواسمان هم نیست که گاهی به جای درست کردن، خراب می کنیم.
اگر با مدیریت کردن مسائل این چنینی حال خوشی ندارید، حد تحمل تان پر شده و به کمک یک روانشناس آگاه نیاز دارید.

دقت کنید که شاید در پردازش اتفاقات نیز دچار مشکل شوید پس اگر احساس می کنید کیفیت زندگی تان پایین آمده است، به روانشناس مراجعه کنید.

او به شما کمک می کند که چگونه دست از سر خود بردارید و به جای تحمل کردن، با مسائل روبه رو شوید و شاید بتوانید آنها را حل کنید.

2.در مدیریت استرس موفق نیستید زندگی ذاتاً استرس زا است.
شما نمی توانید از شر تمام استرس های زندگی خلاص شوید. در واقع مقداری استرس برای بالا بردن هوش لازم هم هست. اما اگر در مدیریت استرس خود دچار مشکل شدید، ممکن است بخواهید با کسی صحبت کنید.
استرسی بودن می تواند منجر به مسائل مختلفی شود، مانند تحریک پذیر بودن (به سرعت و بدون فکر واکنش نشان دادن)، کم حوصله شدن یا ناکارآمد شدن و خشمگین بودن.

مشاور روانشناس می تواند به شما کمک کند با یادگیری مهارت های مدیریت استرس این دسته از مشکلات را از ریشه در زندگی خود حذف کنید.


3.مشکل در کنترل احساسات
مدیریت احساسات ناراحت کننده، مانند اضطراب و خشم، می تواند گاهی سخت باشد. در حالی که ممکن است شما برخی از احساسات را به خوبی کنترل کنید، در برخی دیگر ضعیف عمل کرده و ببینید که همه چیز را بهم می ریزید.مشاوره روانشناسی می تواند به شما تکنیک های مهار کردن خشم را یاد دهد.
گاهی اوقات ریشه خشم ما یک حرف های ناگفته و احساسات بیان نشده است.
می توانیم حرف هایمان را با اعتماد به یک مشاور روانشناس، در میان بگذاریم.
این راه برای بهبود روابط نیز کارکرد دارد.


4.مقابله های ناسالم را برای کنترل شرایط به کار می گیریم
اعتیاد به الکل، سیگار کشیدن، استعمال مواد مخدر، داد زدن، به خود یا دیگران آسیب وارد کردن؛ حتی به احساسات خود یا دیگران، گاهی اوقات این ها راه حل های ما برای کنترل اوضاع هستند که ما به آنها می گوییم مقابله های ناسالم، یعنی تنها سرکوب می کنند و باید منتظر یک انفجار از دورن خود به بیرون یا از افراد اطراف به خودتان باشید. این راه نتیجه‎ خوبی نه برای ما دارد و نه برای دیگران.

از مشاوره روانشناسی نترسید، از اینکه به دام راه حل های ناسالم بیفتید بترسید.

اگر دوست ندارید کسی بداند که شما برای مشاوره گرفتن به روانشناس مراجعه می کنید، حق دارید به عنوان یک موضوع خصوصی به کسی در این باره نگویید.


کد مطلب: 51468

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51468/چگونه-بفهمیم-مشاوره-روانشناسی-نیاز-داریم

میگنا
  https://www.migna.ir