جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۲
کد مطلب: 51531
۱

چهار اصل برای بهبود رابطه در خیانت زناشویی

چهار اصل برای بهبود رابطه در خیانت زناشویی
مریم زمانی روان شناس، درباره خیانت های زناشویی اظهار کرد: خیانت‌های زناشویی یکی از پیچیده‌ترین و رایج‌ترین اختلالات ارتباطی میان زوجین است و برخلاف تصور اکثریت جامعه دردی لاعلاج نبوده و با رعایت چند اصول به ظاهر ساده می‌توانید زندگی خود را نجات دهید و رد پای خیانت را محو کنید، به شرط اینکه هر دو طرف خواستار بهبود رابطه باشید.
 
اصل اول در بهبود روابط زناشویی توجه کردن بوده که برای تحقق آن لازم است مهم‌ترین نیاز‌های عاطفی همسر خود را شناخته و برای رفع و رجوع کردن این نیاز‌ها تلاش کنید. در واقع این گزینه تنها عاملی است که باعث می‌شود عشق در رابطه زناشویی همواره زنده بماند و طراوت و شادابی را حفظ کند.

دومین اصل در بهبود روابط زناشویی حمایت از یکدیگر است و باید به این نکته توجه کرد که عصبانی شدن، رفتاری‌های غیر محترمانه، خود خواهی و پرخاشگری باعث سلب حمایت از طرف مقابل می‌شود.

ناگفته نماند که یک راه دیگر برای جلب حمایت توسط همسر توافق مشترک است. یعنی راه حل‌هایی را انتخاب کنیم که مورد توافق همسر واقع شود تا به اینصورت بتوانیم روابط شکست خورده خود را اصلاح کرده و آن ها را بهبود ببخشیم.

اصل سوم خالی کردن یک زمان مجزا و خلوت کردن با شریک زندگی تان است که بهتر است برای تحقق آن یک روز در هفته را اختصاص داده و با هم تنها باشید؛ و از این فرصت برای گفتگو کردن، ابراز محبت و تفریح کردن استفاده کنید.

اما صداقت اصل چهارم در بهبود روابط زناشویی خواهد بود، روراست بودن یکی از خصلت‌های قابل تقدیر است و یک مورد الزامی در رابطه به شمار می‌رود. صداقت یعنی همسرتان از تمامی احساسات مثبت و منفی، نقاط قوت و ضعف، برنامه‌های روزانه و افکار و برنامه‌های آینده ما مطلع باشد؛ ناگفته نماند که حفظ صداقت برای موفقیت در رابطه امری لازم و ضروری خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود