سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - 3 Aug 2021
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ / ۰۳:۰۰
کد مطلب: 51635
۱
۹حقیقت روانشناسی که زندگی‌تان راآسان‌تر می‌کنند

نوشتن افکار باعث کاهش استرس می‌شود

نوشتن افکار باعث کاهش استرس می‌شود
هرچند که خواندن مطالعات تحقیقاتی روانشناسی برای همه آسان نیست، اما نتایج به دست آمده می‌تواند در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد و به شما کمک کند تا زندگی سالم‌تری داشته باشید.

نکات روانشناسی قید شده دراین نوشتار به شما کمک می‌کند که درک بهتری نسبت به خودتان و دنیای اطراف‌تان داشته باشید.
 
۱. اعتماد به نفس از ظاهر مهمتر است
مطالعات متعدد نشان می‌دهند اعتماد به نفس مهمتر از خوش‌تیپ بودن است. در حقیقت، زوج‌هایی که زن در آن‌ها ظاهری بهتر از مرد دارد، از زوج‌هایی که مرد خوش‌تیپ‌تر است، یا هردو از نظر ظاهری مطابقت دارند، مثبت‌تر و موفق‌ترند.

۲. مردان فقط به مدت ۶ دقیقه به زنان گوش می‌دهند
این یک واقعیت است، مردان شنوایی انتخابی دارند! آن‌ها فقط می‌توانند ۶ دقیقه با دقت به شریک زندگی‌شان گوش دهند، در حالی که وقتی با دوستان مرد خود صحبت می‌کنند این زمان بیش از دو برابر شده و به ۱۵ دقیقه می‌رسد. قبل از سرزنش مردان به دلیل کم‌توجهی، باید بدانید که زنان در مکالمه با دوستان خود بیش از شریک زندگی‌شان توجه دارند.

۳- نوشتن افکار باعث کاهش استرس می‌شود
مطالعات زیادی نشان داده که نوشتن در مورد تجربیات آسیب‌زا، وضعیت احساسی را بهبود و اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا از عامل افسردگی رها شوید.

۴. تماس چشمی به ادامه مکالمه کمک می‌کند
اگر می‌خواهید مکالمه طولانی‌تر شود، اما نمی‌دانید چه بگویید، از طرف مقابل سوالی بپرسید و بعد که جوابی شنیدید، بدون گفتن کلمه‌ای به او نگاه کنید. او برای جلوگیری از سکوت به صحبت‌های خود ادامه می‌دهد.

۵. ۴ ثانیه سکوت اوضاع را ناجور می‌کند
سکوت حتی به اندازه ۴ ثانیه می‌تواند بر عزت نفس مخاطب شما تأثیر بگذارد و باعث شود که او احساس اضطراب کند و اعتماد به نفسش کاهش یابد. برعکس، در مکالمات جاری، حتی اظهارات ناشیانه ممکن است مورد توجه قرار نگیرند و در جریان مکالمه هیچ اختلالی هم ایجاد نکنند.

۶. رنگ آبی می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد
رنگ دیوار‌های دفتر کارتان می‌تواند بر میزان بهره‌وری شما تأثیر بگذارد. اگر می‌خواهید یک محیط تحریک‌کننده و انرژی‌بخش برای ذهن‌تان داشته باشید، آبی بهترین رنگ برای شماست. ترکیب رنگ آبی و نارنجی نه تنها باعث افزایش بهره‌وری می‌شود بلکه ذهن و احساسات شما را متعادل می‌کند. این ترکیب رنگ برای افرادی که تمام روز کار فکری می‌کنند، ایده‌آل است.

۷. صحبت کردن در مورد اهداف‌تان انگیزه شما را از بین می‌برد
تحقیقات نشان می‌دهند که صحبت با افراد دیگر در مورد اهداف‌تان باعث می‌شود کمتر برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید. در واقع صحبت در مورد اقدامات آینده به شما احساس رسیدن به هدف می‌دهد و مغز را به حدی راضی می‌کند که انگیزه کاملاً از بین می‌رود.

۸. می‌توانید خود را متقاعد کنید که خوب خوابیده‌اید
مطابق با یک مطالعه که در ژورنال روانشناسی تجربی منتشر شد، اگر خود را متقاعد کنید که در طول شب به خوبی استراحت کرده‌اید، عملکرد شناختی شما افزایش پیدا می کند، حتی اگر واقعاً خوب نخوابیده باشید. برعکس، شکایت در مورد خستگی عملکرد شما را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

۹. افکار به زبان دیگر منطقی‌ترند
از آنجا که تفکر به زبان غیربومی به توانایی‌های شناختی زیادی نیاز دارد، روند تصمیم‌گیری را کندتر و قابل‌اعتمادتر می‌کند و باعث افزایش تفکر تحلیلی می‌شود. دفعه بعد که تصمیم مهم مالی داشتید، این شیوه را امتحان کنید.
 
 
مرجع : بهار
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

تأثیر مخرب ویروس کرونا بر حافظه
چرا این دختر فکر می‌کند "زشت" است؟!
عوامل شخصیتی که کارایی واکسن کووید ۱۹ را تعیین می‌کند
تنبیه روانی کودکان ممنوع
چه کار کنیم تا در محیط کار مضطرب نباشیم؟
راهکارهایی برای کنترل اضطراب قبل از جراحی
عواملی که به افسردگی دامن می‌زنند!
تاب آوری در والدگری کودکان با نیازهای ویژه
بهترین راه برای درمان احساس تنهایی چیست؟
چه وقت به یک مرد نباید اعتماد کرد؟
از مشاوره ازدواج نترسید!
چطور در شبکه‌های اجتماعی بهتر گفت‌و‌گو کنیم؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی