جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۳
کد مطلب: 51638
۳
۱

حجت الاسلام جواد اژه ای-روانشناس؛ در اثر کرونا درگذشت

حجت الاسلام جواد اژه ای-روانشناس؛ در اثر کرونا درگذشت
صبح امروز شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر جواد اژه‌ای استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی، براثر ابتلاء به ویروس کرونا و پس از چند روز بستری، در سن ۷۲ سالگی براثر ابتلاء به ویروس کرونا درگذشت.



او برادر شهید اکبر اژه‌ای (از شهدای فاجعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی) و پسر خاله شهید بهشتی بود. زنده‌یاد اژه‌ای نمایندگی رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا را نیز بر عهده داشت.

زنده‌یاد اژه‌ای به سال ۱۳۲۷ در اصفهان به دنیا آمد. پس از تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته روان‌شناسی تا مقطع دکترا و در کشور اتریش (دانشگاه دولتی وین) انجام داد.

وی در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی وزیر مشاور و رئیس سازمان بهزیستی کشور بود و پس از آن ریاست دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده گرفت.

در کنار خدمات ذکر شده دکتر جواد اژه‌ای با پایه‌گذاری سمپاد نوین و و دو دهه ریاست سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۷ منشأ خدمات فراوانی به کشور شد.

آن مرحوم استاد تمام رشته روان‌شناسی دانشگاه تهران و صاحب امتیاز یکی از معتبرترین مجلات علمی-پژوهشی به نام «مجله روان‌شناسی» بود.

از جمله تالیفات منتشر شده زنده‌یاد اژه‌ای می‌توان به این موارد اشاره کرد: «هدایت و مشورت در اسلام»، «مبانی راهنمایی و مشاوره» و «آ سیب شناسی اجتماعی: با نگاهی به ادیان».

مؤسسه سمت نیز یک کتاب دیگر او با عنوان «مقدمه‌ای بر روان‌شناسی اجتماعی» را در دست انتشار دارد.

ایشان طبق وصیت در بقعه ی شهدای هفتم تیر و در محل مقبره خالی برادر شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.  
مقام معظم رهبری نیز با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام جواد اژه‌‌ای را تسلیت گفتند


ایشان علاوه بر تحصیلات حوزه، ایشان دارای تحصیلات دانشگاهی نیز بودند.
از این شخصیت کتب و تالیفات ذیل بر جای مانده است:
کارشناسی، ۱۳۵۰ف روانشناسی، اصفهان
کارشناسی ارشد، ۱۳۶۰فراروانشناسی، رولتی وین
دکتری،۱۳۶۰،روانشناسی تجربی ،رولتی وین
 
کتب تالیفی
اژه ای، جواد. “هدایت و مشورت در اسلام.” : سمت، ۱۳۹۰.
اژه ای، جواد. “آسیب شناسی اجتماعی.” تهران: سمت، ۱۳۹۳.
اژه ای، جواد، حسن حبیبی ، مهدی حجّت و کیومرث صابری فیروزان . “کتاب ایران.” : انتشارات سروش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۳۷۹.

نوابی نژاد، شکوه ، عبداله شفیع آبادی، جواد اژه ای ، قدسی احقر، خدیجه آرین، سیدمهدی حسینی، محسن رسولی و مهدی زارع بهرام آبادی. “مبانی مشاوره و راهنمایی.” : انتشارات سمت، ۱۳۹۳.
اژه ای، جواد. “روان شناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی.” تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی، ۱۳۹۱.

اژه ای، جواد، محمدعلی مظاهری و حمیدطاهر نشاط دوست. “چگونه بنویسیم؟.” تهران: انجمن ایرانی روانشناسی، ۱۳۹۲.
 
مقالات ملی
جلوانی، راضیه، مسعود غلامعلی لواسانی و جواد اژه ای . “بررسی اثربخشی آموزش شناختی رفتاری در خوش بینی و رواندرستی زنان.” مجله علوم روانشناختی ۱۲، ۴۵ (۱۳۹۲): ۳۲-۴۹.
اژه ای ، جواد و معصومه حاتمی. “پیش بینی تعلل ورزی بر اساس باورهای غیرمنطقی، باورهای ناامیدی، خودکارآمدی و خودتنظیمی.” فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی ۱، ۱ (۱۳۹۳): ۱-۱.
مرزبان، عباس، جواد اژه ای و فاطمه بهرامی. “مدل علی تاثیر دلبستگی بر پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای کنجکاوی.” مجله روانشناسی ۷۰، ۲ (۱۳۹۳): ۱۱۸-۱۲۸.
رضایی، محمد رضا، جواد اژه ای و مسعود غلامعلی لواسانی . “تاثیر آموزش راهبردهای مقابله با باورهای غیر منطقی با رویکرد شناختی بر اضطراب امتحان دانش آموزان.” روان شناسی بالینی ۴، ۳ (۱۳۹۲): ۱۳-۲۰.
اژه ای ، جواد، وحید منظری توکلی، سید رحمان حسینی و وجیهه السادات هاشمی زاده. “بررسی اثربخشی درمان شناختی – رفتاری گروهی،‌معنی درمانی گروهی و تلفیق آنها بر افزایش سازگاری اجتماعی دانش آموزان ناسازگار.” فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی ۶، ۳ (۱۳۹۲): ۳۰-۳۹.
وکیلی، رقیه، مسعود غلامعلی لواسانی ، باقر حجازی و جواد اژه ای . “راهبردهای یادگیری، جهت گیری های هدفی و اضطراب امتحان در دانش آموزان نابینا.” پژوهش در حیطه کودکان استثنایی ۱۰، ۱ (۱۳۸۹): ۲۹-۳۶.
ذبیحی حصاری، نرجس خاتون، الهه حجازی موغاری ، جواد اژه ای و ولی ا له فرزاد. “ارتباط خوش بینی تحصیلی معلم با اهداف پیشرفت دانش آموزان.” مجله روانشناسی ۷۱، ۳ (۱۳۹۳): ۲۶۳-۲۷۹.

اژه ای ، جواد، مسعود غلامعلی لواسانی و حسن ارمی. “مقایسه تنظیم هیجان میان افراد دارای سوء مصرف مواد و عادی.” مجله روانشناسی ۱۹، ۲ (۱۳۹۴): ۱۳۷-۱۴۶.
ویسانی، مختار، مسعود غلامعلی لواسانی و جواد اژه ای . “نقش اهداف پیشرفت، انگیزش تحصیلی و راهبردهای یادگیری بر اضطراب آمار: آزمون مدل علّی.” مجله روانشناسی ۱۶، ۲ (۱۳۹۱): ۱۶-۱۴۲.
مرزیه، افسانه، جواد اژه ای ، الهه حجازی موغاری و محمود قاضی طباطبائی . “رابطه ابعاد سبک تدریس ادراک شده، انگیزش خودمختار و خلاقیت: ارائه مدل خلاقیت بر اساس نظریه خودتعیین گری.” مجله روانشناسی ۶۸، ۴ (۱۳۹۲): ۳۵۰-۳۶۴.
، مژده داوری، مسعود غلامعلی لواسانی و جواد اژه ای . “رابطه بین کمال گرایی و خودکارآمدی تحصیلی با اهداف پیشرفت دانش آموزان.” مجله روانشناسی ۱۶، ۳ (۱۳۹۱): ۲۶۶-۲۸۱.
غلامعلی لواسانی ، مسعود، جواد اژه ای و مریم داودی. “تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر مهارت های خود تنظیمی، درگیری تحصیلی و اضطراب امتحان.” مجله روانشناسی ۱۷، ۲ (۱۳۹۲): ۱۶۹-۱۸۱.
اژه ای ، جواد، پریرخ دادستان ، محمدرضا شعیری و محمود منصور. “وارسی مقایسه ای نمره Z آزمون «رورشاخ » در آزمودنی های سطوح عینی و انتزاعی.” مجله روانشناسی ۴، ۱۴ (۱۳۷۹): ۱۱۵-۱۳۰.
اژه ای ، جواد، مسعود غلامعلی لواسانی ، احسان مال احمدی و هیمن خضری آذر. “الگوی علی روابط بین سبک های فرزندپروری ادراک شده، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و موفقیت تحصیلی.” مجله روانشناسی ۱۵، ۵۹ (۱۳۹۰): ۲۸۴-۳۰۱.
شهابی، روح الله، جواد اژه ای ، پرویز آزادفلاح و ولی ا له فرزاد. “مکانیسم زیربنایی رابطه حافظه کاری و هوش سیال.” مجله روانشناسی ۶۹، ۱ (۱۳۹۳): ۳-۲۴.
طباطبایی، سید موسی، جواد اژه ای ، حمیدرضا حسن آبادی و فرشته عبدوس. “تبیین گری در مثال های حل شده کامل کردنی: آیا افزایش بار شناختی مربوط و کاهش بار شناختی برونزاد همزمان ممکن است؟.” مجله روانشناسی ۱۷، ۳ (۱۳۹۲): ۲۶۰-۲۷۴.
غلامعلی لواسانی ، مسعود، جواد اژه ای و فرهاد محمدی. “رابطه معنای زندگی و خوش بینی با بهزیستی ذهنی.” مجله روانشناسی ۱۷، ۱ (۱۳۹۲): ۳-۱۷.
اژه ای ، جواد، هیمن خضری آذر، محسن بابایی سنگلچی و جواد امانی. “الگوی ساختاری روابط بین حمایت از خودمختاری ادراک شده معلم، نیازهای روانشناختی اساسی، انگیزش درونی و تلاش.” فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی ۲، ۴ (۱۳۹۰): ۴۷-۵۶.
گزیدری، ابراهیم، مسعود غلامعلی لواسانی ، جواد اژه ای و مطهره حمزه. “تحلیل کانونی رابطه منزلت های هویت تحصیلی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانش آموزان.” فصلنامه پژوهش های آموزش و یادگیری ۲۲، ۷ (۱۳۹۵): ۱۷-۲۸.
غلامعلی لواسانی ، مسعود، ابراهیم گزیدری و جواد اژه ای . “رابطه هویت تحصیلی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانش آموزان.” مجله روانشناسی ۱۹، ۴ (۱۳۹۴): ۳۴۶-۳۶۲.
غلامعلی لواسانی ، مسعود، سلمان قنبرلو و جواد اژه ای . “رابطه خوش بینی تحصیلی و هوش هیجانی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.” مجله روانشناسی ۱۹، ۳ (۱۳۹۴): ۲۱۸-۲۳۴.
قربان جهرمی، رضا، الهه حجازی موغاری ، جواد اژه ای و محمد خدایاری فرد. “نقش میانجی اهداف پیشرفت در رابطه بین نیاز به شناخت و درگیری شناختی:اثر بافت تعلل ورزی.” مجله روانشناسی ۱۹، ۱ (۱۳۹۴): ۳-۲۱.
شریف زاده، محمدرضا، الهه حجازی موغاری ، محمود قاضی طباطبائی و جواد اژه ای . “ساخت و آماده سازی پرسش نامه ی پیوند با مدرسه(SBQ) در دانش آموزان.” مجله روانشناسی مدرسه ۳، ۱ (۱۳۹۳): ۵۵-۶۷.
به پژوه ، احمد، فهیمه کهتری، جواد اژه ای و محسن شکوهی یکتا. “مقایسۀ سلامت روانی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر تیزهوش در سه موقعیت آموزشی.” مجله علوم روانشناختی ۷، ۲۸ (۱۳۸۷): ۵۱۱-۴۹۴.
مرزیه، افسانه، جواد اژه ای ، الهه حجازی موغاری و محمود قاضی طباطبائی . “رابطه ابعاد سبک تدریس ادراک شده،انگیزش خودمختار و خلاقیت:ارائه مدل براساس نظریه خودتعیین گری.” مجله روانشناسی ۱۷، ۶۸ (۱۳۹۲): ۳۵۰-۳۶۴.
حجازی موغاری ، الهه ، جواد اژه ای و غفار رنجبر. “پیش بینی ارتباط با مدرسه براساس دلبستگی به والدین و همسالان.” فصلنامه خانواده پژوهی ۹، ۳۳ (۱۳۹۲): ۸۳-۹۷.
اژه ای ، جواد، مسعود غلامعلی لواسانی و سیاوش کیانی . “رابطه خلاقیت و پایگاه مهارگری در بین دانشجویان دانشگاه تهران.” مجله علوم روانشناختی ۱۰، ۴۰ (۱۳۹۰): ۴۵۲-۴۶۸.
غلامعلی لواسانی ، مسعود، جواد اژه ای و محسن افشاری . “رابطه خودکارآمدی و درگیری تحصیلی با پیشرفت تحصیلی.” مجله روانشناسی ۱۳، ۵۱ (۱۳۸۸): ۲۸۹-۳۰۵.
، غلامحسین مکتبی، جواد اژه ای و علی دلاور . “بررسی تحول اخلاقی و نوعدوستی در دانشجویان تیزهوش و مستعد واقع در دانشگاههای شهر تهران.” فصلنامه استعدادهای درخشان ۵، ۱۸ (۱۳۷۵): -.
، رزاق صحبت زاده و جواد اژه ای . “پاسخهای رفتاری تیزهوشان به محرکهای مبهم اجتماعی ( مقالات مشترک با دیگران ).” مجله روانشناسی ۴، ۱ (۱۳۷۹): ۱۶-۳۱.
اژه ای ، جواد، صغری اصغری و کاظم رسول زاده . “مقایسه رفتار سازشی دانش آموزان تیزهوش و عادی و زیر حد متوسط پایهی پنجم ابتدایی شهر اصفهان ( مقالات مشترک با دیگران ).” مجله روانشناسی ۳، ۱۰ (۱۳۷۸): -.
، علی فتحی، پریرخ دادستان ، جواد اژه ای و محمود منصور . “بررسی تحولی تصور از خود ، حرمت خود ، اضطراب و افسردگی در نوجوانان تیزهوش و عادی.” فصلنامه استعدادهای درخشان ۵، ۱۷ (۱۳۷۵): -.
، پرویز آزادفلاح، پریرخ دادستان ، جواد اژه ای و سید محمد موذنی . “تنیدگی ( استرس ) فعالیت مغزی رفتاری و تغییرات ایمونوگلوبولین ترشحی A.” مجله روانشناسی ۳، ۹ (۱۳۷۸): ۳-۲۲.
، کاظم ذبیح الهی، مسعود غلامعلی لواسانی و جواد اژه ای . “رابطه سبک های فرزندپروری ادراک شده و هوش هیجانی با خودناتوان سازی.” مجله روانشناسی ۱۶، ۴ (۱۳۹۲): ۳۳۹-۳۵۴.
طباطبایی، موسی، جواد اژه ای ، ولی الله فرزاد و مسعود غلامعلی لواسانی . “بررسی اثر تعاملی چارچوب ارایه محتوی و اثر تبیینی بر انتقال دور و نزدیک.” فصلنامه تعلیم و تربیت ۲۷، ۳ (۱۳۹۰): ۹-۲۸.
اژه ای ، جواد، مسعود غلامعلی لواسانی ، احسان مال احمدی و هیمن خضری آذر . “الگوی علی روابط بین سبک های فرزندپروری ادراک شده اهداف پیشرفت خودکار امدی و موفقیت تحصیلی.” مجله روانشناسی ۱۵، ۳ (۱۱۱۱): -.
، علی پور احمد، احمدعلی نوربالا ، مطیعیان و جواد اژه ای . “شادکامی و عملکرد ایمنی بدن ( مقالات مشترک با دیگران ).” مجله روانشناسی ۴، ۱۵ (۱۳۷۹): ۲۱۹-۲۳۳.
، رقیه وکیلی، مسعود غلامعلی لواسانی ، باقر حجازی و جواد اژه ای . “راهبردهای یادگیری جهت گیری های هدفی و اضطراب امتحان در دانش آموزان نابینا.” پژوهش در حیطه کودکان استثنایی -، ۳۵ (۱۳۸۹): ۲۹-۳۶.
، محمدامین جلیلوند، جواد اژه ای و علی دلاور . “ویژگیهای شخصیتی دانش آموزان تیزهوش مرکز آموزشی استعدادهای درخشان و دبیرستانهای خاص تهران.” فصلنامه استعدادهای درخشان ۴، ۱۳ (۱۳۷۴): -.
، مهری نژاد، محمود منصور ، جواد اژه ای و علیرضا کیا منش . “مقایسه اثر بخش روان درمانگری های ( ( شناختی – رفتاری ) ) و ( ( ترکیبی ) ) در دو سطح هوشی در کودکان مبتلا به فزون کنشی همراه با کمبود توجه ( ای،وی،اچ،ای ).” مجله روانشناسی ۴، ۱۴ (۱۳۷۹): -.
اژه ای ، جواد، سیاوش کیانی ، مسعود غلامعلی لواسانی و سید محسن فاطمی . “رابطه هوش هیجانی با خلاقیت.” فصلنامه پژوهش های کاربردی روانشناختی ۳، ۲ (۱۳۹۱): ۸۱-۹۴.
اژه ای ، جواد، علیرضا آقایوسفی ، پریرخ دادستان ، محمود منصور ، علیرضا آقایوسفی و محمود منصور. “نقش عوامل شخصیتی بر راهبردهای مقابله ای و تاثیر روش مقابله درمانگری بر عوامل شخصیتی و افسردگی.” مجله روانشناسی ۴، ۴ (۱۳۷۹): ۳۷۰-۳۷۴.
غلامعلی لواسانی ، مسعود، جواد اژه ای ، رضا قربان جهرمی و احمد رستگار . “رابطه اهداف پیشرفت و باورهای معرفت شناختی با اضطراب رایانه.” مجله روانشناسی ۱۲، ۴ (۱۳۸۷): ۴۶۲-۴۷۶.
اژه ای ، جواد و زهرا نمکی . “مقایسه ویژگیهای شخصیتی دانش آموزان دبیرستانی دختر و پسر ( ( تیزهوش ) ) و ( ( عادی ) ).” دانشگاه پیام نور ۶، ۲۲ (۱۳۷۶): -.
، جواد امانی ساری بگلو، مسعود غلامعلی لواسانی ، جواد اژه ای و هیمن خضری آذر . “رابطه ارزش های فرهنگی و متغیرهای فردی با میزان استفاده از رایانه در دانشجویان.” مجله علوم رفتاری ۵، ۱ (۱۳۹۰): ۱-۱۰.
رضازاده ، سیدمحمدرضا، پریرخ دادستان ، جواد اژه ای و علیرضا کیامنش . “رابطه سبکهای دلبستگی و همسازی زناشویی در دانشجویان.” مجله روانشناسی ۱۰، ۴ (۱۳۸۵): ۴۵۸-۴۶۹.
، پریسا خسروتاش، الهه حجازی موغاری ، جواد اژه ای و باقر غباری بناب . “رابط باورهای جنسیتی رضایت مندی روانی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان سرآمد و عادی.” مجله روانشناسی ۱۴، ۳ (۱۳۸۹): ۲۶۵-۲۴۶.
بانشی، علی رضا، هادی صمدیه و جواد اژه ای . “اهداف پیشرفت و عملکرد تحصیلی: نقش واسطه ای هیجانات تحصیلی و خودتنظیمی.” مجله روانشناسی ۱۸، ۴ (۱۳۹۳): ۳۸۱-۳۹۲.
بهرامی احسان ، هادی ، پریرخ دادستان ، جواد اژه ای و علیرضا کیا منش . “بررسی مولفه های بنیادین سازش یافتگی در آزادگان ایرانی ( قسمت اول ) ( مقالات مشترک با دیگران ).” مجله روانشناسی ۳، ۱۱-۱۲ (۱۳۷۸): -.
رضایی شریف، علی، محمود قاضی طباطبائی ، الهه حجازی موغاری و جواد اژه ای . “تحلیل چندسطحی ارتباط دانش آموزان با مدرسه از مقطع ابتدایی تا متوسطه.” مجله روانشناسی ۲۰، ۴ (۱۳۹۵): ۳۶۴-۳۷۵.
اژه ای ، جواد، روح الله شهابی و سید صدرا خوشقدم خو. “کدام مولفۀ حافظه کاری در کودکان پیش بینی کننده بهتری برای هوش سیال است؟.” مجله روانشناسی ۲۰، ۱ (۱۳۹۵): ۳۹-۵۶.
ارمی، حسن، جواد اژه ای ، شهرام محمد خانی و مرتضی بادله. “مقایسه روان بنه های هیجانی میان افراد معتاد و غیر معتاد.” مجله روانشناسی ۲۰، ۳ (۱۳۹۵): ۲۸۱-۲۹۱.
اژه ای ، جواد، مسعود غلامعلی لواسانی ، مرضیه رضایی و زهرا اکبری. “استانداردسازی آزمون هوشی ماتریس وین برای دانش آموزان ۱۳-۱۸ ساله ایرانی.” مجله روانشناسی ۲۰، ۲ (۱۳۹۵): ۱۲۴-۱۳۹.
، پرویز آزادفلاح، پریرخ دادستان ، جواد اژه ای و سید محمد موذنی . “تنیدگی ( استرس ) فعالیت مغزی رفتاری و تغییرات ایمونوگلوبولین ترشحی A.” مجله روانشناسی ۳، ۹ (۱۳۷۸): ۳-۲۲.
دادستان ، پریرخ، نیما قربانی ، جواد اژه ای و حسین مطیعیان . “پیامدهای شکست مقاومت و افشای هیجانی در سطح سلولهای تسهیل کننده و مهارتهای لمفوسیتهای T و آسیبهای روانشناختی ( مقالات مشترک با دیگران ).” مجله روانشناسی ۳، ۱۲ (۱۳۷۸): ۳۶۸-۳۸۹.
 
مقالات بین المللی
, Maryam Sadat Sharifian, Masoud GholamAli Lavasani , javad Ezhei, Kourosh Amraei , and Farhad Taremian . “The relationship among classroom community, attitude toward parents, anxiety disorders and depression with adolescent suicide probability.” Procedia-Social and Behavioral Sciences 15, no. — (2011): 520-525.
  • مدنی، زهرا، مسعود غلامعلی لواسانی و جواد اژه ای . “بررسی رابطه تاب آوری و حمایت اجتماعی با بهزیستی روانشناختی در مادران با دانش آموزان آهسته گام و عادی.” Quality Technology and Quantitative Management 1، ۳ (۱۳۹۵): ۲۷-۴۱.
    Besharat, Mohammad Ali, Korosh Mohammadi, javad Ezhei, Elahe Hejazi moughari, and Rezvan Hakim zadeh. “Effectiveness of peer-led media education program for drug prevention among students.” JOURNAL OF FORENSIC SCIENCES 3, no. 3 (2016): 1-4.
    Gholamali lavasani, Masoud, Mokhtar Weisani , and javad Ezhei. “The role of achievement goals academic motivation and learning strategies in statistics anxiety : testing a causal model.” Procedia-Social and Behavioral Sciences 15, no. — (2011): 1881-1886.
 
همایش های ملی
  • اژه ای ، جواد. “حقوق کودک و پشتوانه فرهنگی در ایران.” همایش مشارکت کودکان و نوجوانان،، آبان ۲۷، ۱۳۷۷.
    ، ساره کرمی، محمدعلی بشارت و جواد اژه ای . “مقایسه ویژگیهای شخصیتی کمال گرایی و مهارگری در دانش آموزان تیزهوش و عادی.” نخستین همایش علمی کودکان استثنایی، تهران، اسفند ۱۳-۱۵، ۱۳۸۷.
 
همایش های بین المللی
sadat, maryam, Masoud Gholamali lavasani, javad Ezhei, farhad tarmian, and KOROSH AMRAYI. “The relationship among Classrom Community attiude toward parents, anxiety disorders and depression with adolescent suicide probability.” World Conference on Psychology < Counselling and Guidance, İSTANBUL, May 30-30, 2011 .
Gholamali lavasani, Masoud, javad Ezhei, and mokhtar weisani. “The role of achievment goals, academic motivation and leatning startegies in statistice anxiety : testing a causal model.” World Conference on Psychology < Counselling and Guidance, İSTANBUL, March 30-30, 2011 .

اژه ای ، جواد، محمد رئیسی، عزیز دیلمی و امیر حاجیعلی. “شExecutive Structure of the Conference.” بThe Second Scientific – Research Conferince of Iranian Students، ایروان، تیر ۱-۲، ۱۳۹۲.

Ezhei, javad, mohammad reza rezayian, and Masoud Gholamali lavasani. “The effectiveness of coping Startegies training With irrational beliefs (cognitive approach) on test of students.” 2nd World Conference on Psychology Counselling and Guidance., Antalya, February 15-15, 2011 .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.