پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۹
کد مطلب: 51662
۱

متهم ایجاد اضطراب در دوران کرونا پیدا شد!

متهم ایجاد اضطراب در دوران کرونا پیدا شد!
از زمان همه گیری کرونا تا کنون تلفن‌های همراه به یکی از منابع مهم اطلاعاتی ما تبدیل شده اند، اما به نظر می‌رسد دریافت اطلاعات از طریق تلفن‌های همراه با ایجاد احساس اضطراب رابطه‌ای مستقیم دارد.
 
بر همین اساس است که اغلب روانشناسان توصیه می‌کنند که در زندگی روزمره وابستگی به تلفن همراه خود را تا حد ممکن کاهش دهید. بسیاری از افراد عادت دارند در اواخر شب که باید برای خواب آماده شوند، تلفن خود را در دست گرفته و در شبکه‌های اجتماعی خود بچرخند، در حین گردش در شبکه‌های اجتماعی ممکن است از دوستان خود اعلان‌های متنی دریافت کنید و اخبار مربوط به همه چیز از کرونا گرفته تا سیاست را نیز ببینید.

بله، تلفن‌های ما وسایلی تقریباً ضروری و جهانی در زندگی روزمره ما هستند. اما این هجوم مداوم اطلاعات چگونه بر سلامت روان ما تأثیر می‌گذارد؟ آیا در طول مدت اضطرابی که همه در آن زندگی می‌کنیم، تلفن‌های همراه ما استرس ما را بدتر می‌کنند؟ دکتر یامالیس دیاز، استادیار بالینی در بخش روانپزشکی کودک و نوجوان در دانشکده پزشکی NYU Grossman می‌گوید که وی و همکارانش طی ماه‌های اخیر پس از شیوع کرونا با مقادیر زیادی از استرس ناشی از کرونا بین بیماران خود رو به رو شده اند.

به گفته وی این موضوع به یک مشکل بزرگ برای افراد (چه بزرگسال باشید و چه کودک) تبدیل شده است و در سال ۲۰۲۰ اضطراب ناشناخته یک مشکل جدی است. دیاز گفت که "سیستم فعال سازی استرس از طریق تلفن همراه" یک فرایند بیولوژیکی بسیار واقعی است. طی این فرایند مخرب، مغز ما تمایل دارد در محیط اطراف به دنبال تهدیدات باشد، آن‌ها را تشخیص داده و سپس سیگنال‌هایی را به بدن ما ارسال کند که باید برای آن تهدید‌ها آماده شویم.

دیاز توضیح می‌دهد: «با ترشح آدرنالین، هورمون‌های استرس مانند کورتیزول، فعال می‌شوند. آن‌ها ما را برای پاسخگویی به تهدید آماده می‌کنند. به طور ویژه اطلاعات استرس زا، اینسیستم را بیشتر اوقات فعال می‌کند و آن را فعال نگه می‌دارد.»
 
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "