کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افراد خلاق بینشی دارند که بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهد

باشگاه خبرنگاران , 1 آذر 1399 ساعت 0:10

یک روان‌شناسی بالینی کودکان گفت: افراد خلاق در شرایط دشوار راه حل‌های خوبی برای مواجهه با مشکلات پیدا می‌کنند و بینشی دارند که بهره وری آن‌ها را افزایش می‌دهد.


لیلا شقاقی روان‌شناسی بالینی کودک اظهار کرد: خلاقیت با جلب کنجکاوی بر دقت، توجه و تمرکز افراد می افزاید. خلاقیت یکی از رضایت بخش‌ترین احساسات و عواطفی که انسان می‌تواند تجربه کند را ایجاد می‌کند.
 
او گفت: در پایان دوره کودکی در همه ما اصولی تعیین کننده پی ریزی شده که در بزرگسالی برای دستیابی به اهداف مهم و حیاتی بر اساس این اصول زندگی خود را شکل می دهیم. این اصول منحصر به فرد بودن، ارتباطات مثبت، توانمندی و رشد را در ما شکل  می دهند.

این روان‌شناس افزود: تمام انسان‌ها نیاز به خلاقیت دارند که بتوانند به شیوه‌های خلاق و نوآورانه زندگی کنند تا کسب و کارشان گسترش یابد و کشفیات جدید علمی تغییر و تحولات چشمگیری ایجاد کنند.

تعلیم و تربیت و پرورشی که به افراد یاد دهد سازش کار، مطیع و فرمانبردار باشند، بسیار خطرناک است. در حال حاضر که مشکلات اقتصادی گریبان جامعه را گرفته، افرادی توانسته اند خود را با شرایط تطبیق دهند که خلاق‌تر بوده اند. خلاق‌ها در شرایط دشوار راه حل‌های خوبی برای مواجهه با مشکلات پیدا می‌کنند. آن‌ها فرصت‌ها را در دل تاریکی می‌بینند و اغلب کارآفرین می‌شوند.خلاق‌ها بینشی دارند که بهره وری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

شقاقی بیان کرد: محرک درونی باور‌های ماست که ما را نا امید و غمگین می‌کند و روحیه تلاش را از ما می‌گیرد. برای مواجهه با محرک‌های بیرونی که در هر دوره‌ای از تاریخ همواره وجود داشته اند نیاز به بینش صحیح داریم.

بینشی که ما را عالم (اهل یادگیری)، عامل (اهل عمل) و عاشق (با جان و دل) سازد. نگرش و بینش فقر، فقر می‌آورد و بینش ثروت، ثروت می‌آفریند!

او تصریح کرد: ساختن ذهن، باور‌های کارآمد، بینش ثروت، بینش قدرت، بینش توانمندی، بینش یادگیری و… از اولویت‌های هر فرد است. افراد موفق همیشه برای یادگیری که منجر به تغییر بینش و بهبود می‌شود، روی خود سرمایه گذاری کرده‌اند.


کد مطلب: 51675

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51675/افراد-خلاق-بینشی-بهره-وری-آن-ها-افزایش-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir