چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ - 29 Jun 2022
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۵
کد مطلب: 51736
۱

۴ راهکار موثر برای مقابله با اضطراب و نگرانی

۴ راهکار موثر برای مقابله با اضطراب و نگرانی
به گزارش اکسپرس، با صنعتی شدن جوامع و افزایش اشتغال ذهنی مردم، اضطراب و نگرانی به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. اضطراب می‌تواند ناشی از ترکیب عوامل مختلف شخصی، محیطی، و فیزیکی باشد. علائم اضطراب و نگرانی می‌تواند شامل تپش قلب، وسواس فکری، و اجتناب از قرار گرفتن در موقعیت‌های بخصوص شود.
 
با این حال، انسان‌ها می‌توانند بر اضطراب و نگرانی خود فائق آیند. متخصصان انگلیسی می‌گویند اضطراب چیزی فراتر از احساس نگرانی و استرس است. تحقیقات نشان داده است اضطراب می‌تواند منجر به گُر گرفتگی بدن، سرد شدن بدن، سفت شدن قفسه سینه، احساس تنش، پریشانی و تنش شدید شود.

متخصصان تاکید دارند با ۴ اقدام موثر ذیل می‌توان به میزان قابل توجهی اضطراب و نگرانی را کنترل و مدیریت کرد:

۱- هنگامی که دچار اضطراب شدید نفس عمیق بکشید و عمل دَم و بازدم را به طور مرتب تکرار کنید. در ابتدا سرعت نفس کشیدنتان بالا باشد، ولی به مرور سرعت دم و بازدم خود را کاهش دهید. می‌توانید در هر عمل دَم تا شماره ۳ شمرده و سپس عمل بازدم را با شمارش تا عدد ۳ ادامه دهید.

۲- عضلات خود را شل کنید. بهترین راهکار برای بهبود تنش بدن، شل کردن عضلات است. برای این کار، محیطی آرام و ساکت را انتخاب کنید، دراز بکشید و چشمان خود را ببندید. بکوشید همزمان با انجام نفس‌های عمیق، تک تک عضلات خود را از انگشتان پا تا سر شل کنید.

۳- زندگی سالمی داشته باشید. از جنبه فیزیکی فعال باشید، رژیم غذایی مناسبی را برگزینید، بیرون بروید و با دوستان مثبت اندیش خود معاشرت کنید. گذراندن اوقات با خانواده می‌تواند سطح اضطراب و نگرانی شما را کاهش دهد.

۴- جسور باشید. یکی از دلایل نگرانی و اضطراب افراد به ناتوانی آن‌ها در حضور در یک مکان خاص یا فعالیتی بخصوص مربوط می‌شود. برخی افراد همواره از قرار گرفتن در یک موقعیت بخصوص احساس نگرانی و اضطراب می‌کنند. این افراد همواره در ذهن خود از پیامد‌های قرار گرفتن در این موقعیت واهمه دارند. می‌توانید خود را در آن موقعیت قرار دهید. حتی ممکن است با این کار کمی دچار اضطراب شوید، اما یاد خواهید گرفت موضوعی که از آن نگران هستید آن قدر‌ها هم که فکر می‌کردید اضطراب آور نیست و باعث ناراحتی شما نمی‌شود.

در بسیاری از موارد تفکر شما درباره موضوعی بسیار ترسناک‌تر از اصل موضوع است و زمانی که در موقعیت قرار می‌گیرید متوجه بی اساس بودن منبع اضطراب خود می‌شوید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

جویدن ناخن نشانه کمال‌گرایی است
۵ توصیه عملی برای مدیریت "حمله پانیک"
نجات از تله پشت گوش ‏‏اندازی کارها
تفاوت ضریب هوشی دوقلوهایی که در دو کشور متفاوت بزرگ شدند!
به کودک‌تان نامه بنویسید
این رفتارها مردان را روانی می‌کند!
چرا روان‌آزار‌ها، کاریزماتیک و جذابند؟!
توانایی نه شنیدن
این جملات منفی را به دلبندتان نگویید
اصلی‌ترین اختلافات در دوران عقد و نامزدی
مردم خبر زده شده‌اند!
اعتیاد به دارو‌های آرام بخش چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی