سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ / ۰۵:۱۱
کد مطلب: 5174
۰

اگر غم غربت‌تان شديد شد به مشاوره دانشگاه مراجعه كنيد

رييس مركز مشاوره وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خطاب به دانشجويان سال اولي خوابگاهي كه از خانواده‌هاي خود دور هستند، گفت: اگر دوري دانشجو از خانواده براي دانشجو خيلي سخت شود به نحوي كه فرد نسبت به تحصيل، محيط جديد زندگي و شرايط جديد دلزده و نگران باشد و هر روز بخواهد به محل سكونت قبلي خود رود اين فرد شخصا بايد به مركز مشاوره مراجعه و كمك‌ حرفه‌اي دريافت كند. يعقوبي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه جنس مسائل روان شناختي دانشجويان ويژه است، تصريح كرد: عمده مسائل مربوط به دانشجويان بحث تحصيلي، برنامه‌ريزي درسي و مشكلاتي در زمينه مشاوره تحصيلي است؛ البته در همه جاي دنيا نيز يكي از فعاليتهاي اصلي مراكز مشاوره دانشجويي بحث مشاوره تحصيلي است و حتي برخي كشورهاي دنيا اداره يا واحد پيشرفت تحصيلي دارند.
بعد از مشكلات تحصيلي غم غربت از جمله مشكلات دانشجويان تازه وارد است
اگرغم غربتتان شديد شد به مشاوره دانشگاه مراجعه كنيد وي افزود: بعد از مشكلات تحصيلي، چالش‌هايي همچون سازگاري، استرس دوري از خانواده و غم غربت از جمله مشكلاتي است كه دانشجويان تازه وارد دانشگاه با آن مواجه هستند. رييس مركز مشاوره وزارت علوم ادامه دارد: دراين زمينه غم غربت دانشجو اگر خيلي شديد باشد منجر به افسردگي مي‌شود، وگرنه حالت‌گذاري است و حالت گذار نيز حالت سختي است. براين اساس در مراكز مشاوره سعي مي‌شود به آن‌ها كمك شود تا اين دوران را راحت‌تر بگذرانند.
جدا شدن از محيط خانواده و دوستان هميشه با چالش‌هايي پيش‌رو است وي با بيان اينكه جدا شدن از محيط خانواده و دوستان هميشه با چالش‌هايي پيش‌رو است، تصريح كرد: بخشي از اين موضوع به سبقه شخصيتي و رفتاري فرد بستگي دارد و برخي از دانشجويان راحت‌تر مي‌توانند اين دوران را پشت سر بگذارند و برخي نيز دشواري‌هايي را تجربه مي‌كنند. يعقوبي افزود: اگر دوري دانشجو از خانواده براي دانشجو خيلي سخت شود به نحوي كه فرد نسبت به تحصيل، محيط جديد زندگي و شرايط جديد دلزده و نگران باشد و هر روز بخواهد به محل سكونت قبلي خود رود اين فرد شخصا بايد به مركز مشاوره مراجعه و كمك‌ حرفه‌اي دريافت كند. اما از اين درجه خفيف‌تر همچون دلتنگي، بخشي از نگراني‌ها وغيره را دانشجو مي‌تواند با راهكارهايي همچون ارتباط تلفني، پستي و .... رفع كند.
دانشجويان خوابگاهي يادگاري‌ خانه قبلي را با خود همراه داشته باشند وي خطاب به دانشجويان سال اولي خوابگاهي كه از خانواده‌هاي خود دور هستند، گفت: در اين دوران سعي كنند ارتباط بيشتري با خانواده داشته و يادگاري‌هاي يادآور محيط‌هاي آشنا همچون شهر و خانه قبلي را با خود همراه داشته باشند و گوشه‌گيري نكنند.
سلامت روان دانشجويان بومي بهتر از غير بومي‌هاست رييس مركز مشاوره وزارت علوم ادامه داد: همچنين دانشجويان سال اولي مي‌توانند براي رفع نگراني‌هاي خود با همشهري‌ها و دوستان سال‌ بالايي صحبت كرده و از آنها كمك بگيرند. يعقوبي با تاكيد براينكه قطعا سلامت روان دانشجويان بومي بهتر از غير بومي‌هاست، اظهاركرد: همچنين در بين دانشجويان غيربومي دانشجويان خوابگاهي نيز نسبت به دانشجوياني كه شخصا براي خود خانه اجاره مي‌كنند، وضعيت بهتري دارند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود