کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه زمانی به روانشناس نیاز داریم؟

همشهری آنلاین , 13 آذر 1399 ساعت 9:25

مسیر زندگی همه ما پر از پستی و بلندی‌هایی است که بسیاری از آنها غیرقابل پیش‌بینی و پرچالش هستند، به‌طوری که ناگهان خودمان را در وضعیتی از بلاتکلیفی پیدا می‌کنیم، با بحران روحی مواجه می‌شویم یا نمی‌دانیم درست‌ترین کار در شرایط موجود چیست؟


 شاید در فیلم‌ها و سریال‌های خارجی دیده باشید که مردم بعضی جوامع چقدر به حضور همیشگی یک روانشناس و مشاور در مراحل مختلف زندگی خود عادت دارند و برای مشورت درباره مشکلات کوچک و بزرگ و گرفتن راهنمایی و مشاوره به‌طور مرتب با روانشناسان در ارتباط هستند. در جامعه ما هم چند سالی است که خوشبختانه این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. اما چه زمانی به روانشناس نیاز داریم؟

مشاوره روانشناسی گرفتن و مراجعه به روانپزشک کاری مفید و مثبت است که در بدبینانه‌ترین حالت اگر فایده‌ای برای فرد نداشته باشد، ضرری هم ندارد. توصیه می‌شود همه افراد، هرسال علاوه ‌بر چکاپ جسمی، چکاپ روانی نیز انجام دهند تا با رجوع به یک روانشناس یا روانپزشک، بتوانند از وضعیت روانی خود مطلع شوند.

درباره هر تغییر حالتی نیازی به مراجعه به پزشک نیست، با وجود این، اگر احساس کنیم مدتی است که افسردگی آزارمان می‌دهد یا افکار منفی باعث تأثیر بر عملکردمان می‌شود، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنیم.

در بسیاری از مواقع نیازمند مداخله دارویی نیستیم و روانشناس می‌تواند با صحبت کردن و برنامه ریزی مشکل را برطرف کند.

افرادی که احساس می‌کنند مهارت‌های لازم ارتباطی را ندارند و نمی‌توانند در روابط خود موفق باشند و افرادی که تجربیات منفی زیادی از گذشته دارند و نمی‌توانند با یادآوری آنها به زندگی عادی بپردازند، نیاز دارند که با مداخله یک روانشناس این مشکلات را برطرف کنند.

روانشناس یک جفت گوش شنوا دارد که بدون تعصب به حرف‌های شما گوش کرده و به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را تمیز کنید.

کسانی که پیش روانشناس می‌روند، اغلب راه‌حل مشکلات خود را زمانی پیدا می‌کنند که در حال فکر کردن با صدای بلند هستند. روانشناسان آموزش دیده‌اند تا بهترین شنونده‌ها باشند.


کد مطلب: 51745

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51745/زمانی-روانشناس-نیاز-داریم

میگنا
  https://www.migna.ir