کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هوش مصنوعی پردرآمدترین رشته‌ دانشگاهی در ایران

باشگاه خبرنگاران , 13 آذر 1399 ساعت 14:26

یک دکتری مهندسی کامپیوتر با گرایش هوش مصنوعی گفت: پردرآمد‌ترین رشته در ایران هوش مصنوعی است، این رشته از لحاز کد نویسی دارای کسب و کارخوبی است.


نیره زاغری، مدرس دانشگاه آزاد سما، درباره کاربرد هوش مصنوعی در کارآفرینی اظهار کرد: کارافرینی همیشه در ذهن بشر بوده و یک پدیده نوین است و نقش موثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی همه جوامع ایفا می‌کند. کارآفرینی در اقتصاد رقابتی یک نقش کلیدی و تضمین حیات و بقاء همه‌ جوامع است، زیرا ما نیازمند نوآوری ابداع در کشور هستیم.
 
او افزود: در ابتدا هوش مصنوعی و روش‌های استدلال انسانی را برای حل مسائل بررسی کرده و یادگیری و توانایی کسب دانش یک فرد  نسبت به مسائل مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

زاغری ادامه داد: هوش مصنوعی نوعی هوش ماشینی است، یعنی هوش طبیعی را مقابل هوش انسانی قرار می‌دهیم و می‌توانیم سامانه‌هایی داشته باشیم که واکنش‌های مشابه رفتار‌های هوشمند انسانی مانند درک شرایط پیچیده، شبیه سازی فرایند‌های تفکری، شیوه‌های استدلالی انسان و پاسخ درست به آن‌ها که یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسائل را داشته باشند.

او با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی در تمام صنایع بیان کرد: هوش مصنوعی درهمه حوضه‌ها رخنه کرده است مانند حوضه‌های پزشکی، سهام، بورس  و سازما‌ن‌های اطلاعاتی. سامانه هوش مصنوعی در تصمیم گیری‌ها به افراد کمک کرده و شرایط پیچیده را مدیریت می‌کند.

این مدرس گرایش هوش مصنوعی در پاسخ به این سوال که هوش مصنوعی در ایران آینده‌ای دارد یا خیر، گفت: پردرآمد‌ترین و محبوب‌ترین رشته در ایران هوش مصنوعی است، از لحاز کد نویسی و شبکه، این رشته دارای کسب و کارخوبی است. طبق شواهد این رشته به طور میانگین، ماهانه بالای ۱۰ میلیون تومان درآمد دارد.

زاغری در خصوص کاربرد‌های هوش مصنوعی بیان کرد: از هوش مصنوعی در تشخیص پزشکی، خلق معادلات ریاضی، هویت تشخیص چهره، فلسفه، صدا‌ها و حتی در خدمات حقوقی، هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هوش مصنوعی دارای قابلیت و عامل‌هایی است به نام «ایجنت» که از بین داده‌هایی که اطراف ما هستند الگو‌ها را شناسایی کرده و براساس فکری که خودش دارد، تصمیم گیری می‌کند.


کد مطلب: 51746

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51746/هوش-مصنوعی-پردرآمدترین-رشته-دانشگاهی-ایران

میگنا
  https://www.migna.ir